Celem strategii przedsiębiorczości jest wypracowanie kierunków wsparcia działalności gospodarczej we Wrocławiu oraz integracja wokół tego celu różnych środowisk biznesowych i mieszkańców.
Prace nad strategią oparliśmy na założeniach dokumentu „Strategia Wrocław 2030”, który jest planem o charakterze nadrzędnym i strategicznym.
Działanie w ramach Strategii Przedsiębiorczości chcemy skupić wokół czterech kluczowych obszarów jej funkcjonowania:
- Świadomość i kultura przedsiębiorczości
- Jakość środowiska biznesowego i warunki działania
- System współpracy – nauka – biznes – administracja
- Promocja przedsiębiorczości i wrocławskich przedsiębiorców
W nowej strategii odwołujemy się bezpośrednio do kluczowych punktów „Strategii Wrocław 2030” – zrównoważonego rozwoju, wysokiej jakości życia, a przede wszystkim do gospodarki opartej na wiedzy. Jest to jeden z najbardziej efektywnych sposobów budowania zasobności Wrocławia przez mądrość, kreatywność i innowacyjność.
Zgodnie z zapisami projektu „Strategia Wrocław 2030” – dbamy o jakość środowiska biznesowego we Wrocławiu, budując świadomość i kulturę przedsiębiorczości, stymulując współpracę biznesu z nauką i administracją oraz promując wrocławskich przedsiębiorców”.
W praktyce strategię będziemy realizowali poprzez wdrażanie m.in. następujących elementów:
- Stworzymy kompleksowy i stały system dialogu społecznego z mieszkańcami
- Będziemy budowali kulturę przedsiębiorczości, począwszy od najmłodszych mieszkańców Wrocławia
- Będziemy zachęcać wrocławian do przekazywania propozycji w zakresie wspieraniai kreowania przedsiębiorczości
- Będziemy współpracować z lokalnymi mediami w zakresie promocji przedsiębiorczości
- Wesprzemy pozyskanie kompetencji wymaganych w zawodach przyszłości
- Stworzymy wrocławski system praktyk i staży studenckich
- Uruchomimy elitarne szkoły zawodowe
- Opracujemy mapy aktywności wrocławskich instytucji otoczenia biznesu
- Zaprezentujemy korzyści wynikające z dobrych praktyk biznesowych i tworzenia nowych potencjałów wzrostu wynikających z zrzeszania się przedsiębiorców
- Będziemy budowali świadomość współpracy przedsiębiorców, propagując ideę zrzeszania się
- Będziemy promowali niszowe działalności gospodarcze
- Zainicjujemy kampanię internetową promującą Wrocław i wrocławskich przedsiębiorców, nakierowaną na ściągnięcie talentów z Polski i zagranicy
- Będziemy promowali wrocławskie produky, usługi i lokalne marki
Przyjmiemy następujący harmonogram działania dla wykonania zamierzonych „kamieni milowych” projektu:
- Uruchomimy serwis informacji gospodarczej oraz nowy program w ramach pomocy publicznej (czerwiec 2019 r.)
- Rozbudujemy stronę internetową wroclaw.pl/biznes oraz zintegrujemy ją z portalem invest-in-wroclaw.pl. W celu stworzenia kompleksowego serwisu informacji gospodarczej wykorzystamy media społecznościowe pod marką Invest in Wrocław oraz współpracęz lokalnymi mediami w celu promocji przedsiębiorczości (czerwiec 2019 r.)
- Zorganizujemy cykliczne spotkania warsztatowe z inkubatorami przedsiębiorczości, coworkingami oraz instytucjami zrzeszającymi młodych przedsiębiorców (3 spotkania –w marcu, maju oraz październiku)
- Zorganizujemy warsztaty z inkubatorami przedsiębiorczości (I połowa 2019 r.)
- Uaktualnimy programu dla mikro i małych przedsiębiorców (luty 2019 r.)
- Zainicjujemy projekt „Made in Wrocław/ Certyfikat WrocławskiegoPrzedsiębiorcy (październik 2019 ).