Przedstawię miejski program rozwoju przedsiębiorczości

Celem strategii przedsiębiorczości jest wypracowanie kierunków wsparcia działalności gospodarczej we Wrocławiu oraz integracja wokół tego celu różnych środowisk biznesowych i mieszkańców.

Prace nad strategią oparliśmy na założeniach dokumentu „Strategia Wrocław 2030”, który jest planem o charakterze nadrzędnym i strategicznym.

Działanie w ramach Strategii Przedsiębiorczości chcemy skupić wokół czterech kluczowych obszarów jej funkcjonowania:

  • Świadomość i kultura przedsiębiorczości
  • Jakość środowiska biznesowego i warunki działania
  • System współpracy – nauka – biznes – administracja
  • Promocja przedsiębiorczości i wrocławskich przedsiębiorców

W nowej strategii odwołujemy się bezpośrednio do kluczowych punktów „Strategii Wrocław 2030” – zrównoważonego rozwoju, wysokiej jakości życia, a przede wszystkim do gospodarki opartej na wiedzy. Jest to jeden z najbardziej efektywnych sposobów budowania zasobności Wrocławia przez mądrość, kreatywność i innowacyjność.

Zgodnie z zapisami projektu „Strategia Wrocław 2030” – dbamy o jakość środowiska biznesowego we Wrocławiu, budując świadomość i kulturę przedsiębiorczości, stymulując współpracę biznesu z nauką i administracją oraz promując wrocławskich przedsiębiorców”.

W praktyce strategię będziemy realizowali poprzez wdrażanie m.in. następujących elementów:

  • Stworzymy kompleksowy i stały system dialogu społecznego z mieszkańcami
  • Będziemy budowali kulturę przedsiębiorczości, począwszy od najmłodszych mieszkańców Wrocławia
  • Będziemy zachęcać wrocławian do przekazywania propozycji w zakresie wspierania
    i kreowania przedsiębiorczości
  • Będziemy współpracować z lokalnymi mediami w zakresie promocji przedsiębiorczości
  • Wesprzemy pozyskanie kompetencji wymaganych w zawodach przyszłości
  • Stworzymy wrocławski system praktyk i staży studenckich
  • Uruchomimy elitarne szkoły zawodowe
  • Opracujemy mapy aktywności wrocławskich instytucji otoczenia biznesu
  • Zaprezentujemy korzyści wynikające z dobrych praktyk biznesowych i tworzenia nowych potencjałów wzrostu wynikających z zrzeszania się przedsiębiorców
  • Będziemy budowali świadomość współpracy przedsiębiorców, propagując ideę zrzeszania się
  • Będziemy promowali niszowe działalności gospodarcze
  • Zainicjujemy kampanię internetową promującą Wrocław i wrocławskich przedsiębiorców, nakierowaną na ściągnięcie talentów z Polski i zagranicy
  • Będziemy promowali wrocławskie produky, usługi i lokalne marki

Przyjmiemy następujący harmonogram działania dla wykonania zamierzonych „kamieni milowych” projektu:

  • Uruchomimy serwis informacji gospodarczej oraz nowy program w ramach pomocy publicznej (czerwiec 2019 r.)
  • Rozbudujemy stronę internetową wroclaw.pl/biznes oraz zintegrujemy ją z portalem invest-in-wroclaw.pl. W celu stworzenia kompleksowego serwisu informacji gospodarczej wykorzystamy media społecznościowe pod marką Invest in Wrocław oraz współpracę
    z lokalnymi mediami w celu promocji przedsiębiorczości (czerwiec 2019 r.)
  • Zorganizujemy cykliczne spotkania warsztatowe z inkubatorami przedsiębiorczości, coworkingami oraz instytucjami zrzeszającymi młodych przedsiębiorców (3 spotkania –
    w marcu, maju oraz październiku)
  • Zorganizujemy warsztaty z inkubatorami przedsiębiorczości (I połowa 2019 r.)
  • Uaktualnimy programu dla mikro i małych przedsiębiorców (luty 2019 r.)
  • Zainicjujemy projekt „Made in Wrocław/ Certyfikat Wrocławskiego
    Przedsiębiorcy (październik 2019 ).