27 października 2020

Przebudowa ulic Obornickiej, Pełczyńskiej, Zajączkowskiej i Pęgowskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 342 we Wrocławiu

60%
POSTĘP PRACY

Ruszyła przebudowa ulic Obornickiej, Pełczyńskiej, Zajączkowskiej i Pęgowskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 342 we Wrocławiu.

Aktualizacja:

27.10.2020

Przy przebudowie drogi wojewódzkiej nr 342 prace idą pełną parą. Na wszystkich odcinkach ciężki sprzęt. W ramach kontraktu trwają aktualnie pracę drogowe przy ul. Pełczynskiej, gdzie widać już przyszły układ drogowy. 
Dalej ulice Zajączkowska i Pęgowska, gdzie została już częściowo ułożona masa bitumiczna na ścieżkach rowerowych. Przed wykonawcą w tamtym miejscu kontynuacja prac. Na Pęgowskiej przebudowano już sieci podziemne, powstało odwodnienie.
 
 
 

21.10.2020

Na ul. Zajączkowskiej trwa przewiert pod nawierzchnią drogi pod kanalizację sanitarną. Jest realizowany na głębokości 6 metrów. Dzięki zastosowaniu tej wymagającej i kosztownej technologii można było utrzymać jednostronny ruch na tej ulicy.

Ruszyły prace przy przebudowie przepustu oraz sieci podziemnych na skrzyżowaniu ul. Pełczyńskiej i Kominiarskiej.
Na skrzyżowaniu wprowadzono sygnalizację świetlną i ruch wahadłowy. Utrudnienia na tym odcinku mają zniknąć w grudniu. W pobliżu skrzyżowania powstanie doświetlone przejście dla pieszych.
Jeśli pogoda pozwoli wykonawca chce w tym roku zakończyć większość prac na ul. Pełczyńskiej.
 
 

8.10.2020

Wizyta na na ul. Obornickiej na odcinku do ul. Bezpiecznej.

 

9.09.2020

Na Świniarach mamy już zbudowaną w 90 procentach kanalizację sanitarną! To blisko 2,5 km infrastruktury podziemnej! Trwają zaawansowane prace przy przebudowie ulic Pęgowskiej i Zajączkowskiej. Wykonane zostało 1,1 km nawierzchni na tych ulicach. Przy jezdni powstają chodniki i drogi rowerowe. Kolejne odcinki przed wykonawca.
Trwają także prace na ul. Pełczyńskiej. Przebudowujemy 1,7 kilometra tej ważnej ulicy dla północnej części Wrocławia. Roboty są prowadzone zarówno przy sieciach podziemnych, jak i przy chodnikach oraz drodze dla rowerów. Wykonawca, jak pogoda pozwoli, chce do końca roku zapewnić przejezdność przebudowywanych obecnie fragmentów tej ulicy, co pozwoli uniknąć objazdów.
 

 

20.08.2020

Wyłączony z ruchu został fragment ul. Obornickiej i ul. Pełczyńskiej odchodzące od ronda Kielara w kierunku wylotu z Wrocławia. W sumie przebudowywany odcinek będzie liczył ok. 300 metrów. Wykonawca przebuduje sieci podziemne, wybuduje chodniki, drogi dla rowerów, nową jezdnię i oświetlenie.
Kierowcy skorzystają z objazdu przez teren Targpiastu.
Dojazd do ul. Ćwiczebnej zostanie poprowadzony po placu budowy. Koniec najważniejszych prac na ul. Pełczyńskiej jest planowany na początku przyszłego roku. Na ponad 1,7 km ulicy przebudowywane są sieci podziemne, powstaje nowa nawierzchnia drogi, ścieżki rowerowe, chodniki, przejścia dla pieszych.

 

7.08.2020

Na Obornicką wracają kierowcy. Zakończyliśmy pierwszy etap przebudowy drogi nr 342. Zrobiliśmy nowe chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie, przejścia dla pieszych i dodatkowe pasy skrętów dla kierowców. Istotna była przebudowa wszystkich sieci z których korzystamy na co dzień. Zachowane zostały cenne drzewa pomiędzy, którymi zastosowaliśmy specjalne warstwy przepuszczalne, aby mogły egzystować tutaj kolejne długie lata. Inwestycja kosztuje prawie 76 mln zł i jest dofinansowana środkami UE. Prace trwają jeszcze na pozostałych odcinkach.

21.04.2020

Rusza kolejny etap prac przy ulicy Pęgowskiej. W związku z tym, od środy 22 kwietnia, pętla autobusowa na osiedlu Świniary, z której korzystają linie 105 i 246, zostanie czasowo przeniesiona z ulicy Pęgowskiej na ulicę Zaziębie przy skrzyżowaniu z ulicą Pęgowską i Mikory.

Przebudowujemy wlot do Wrocławia od strony Pęgowa i Obornik Śląskich, w sumie 5 kilometrów dróg i instalacji podziemnych (wodociągów, kanalizacji, MKT, energetyki). Budujemy chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie, przejścia dla pieszych.

 

25.02.2020

Ruch został już przełożony na druga stronę Obornickiej i Pełczyńskiej. Wykonawca rozpoczął prace przy przebudowie. Przy Obornickiej potrwają do czerwca 2020 r.

 

30.01.2020

Jeszcze w lutym wykonawca przełoży ruch na przebudowany fragment ulicy Obornickiej od Bezpiecznej do Bałtyckiej oraz ulicy Pełczyńskiej. Ułożone są tam już warstwy asfaltu. Trwają tam obecnie zaawansowane prace przy budowie chodników oraz ścieżek rowerowych. Po przełożeniu ruchu wykonawca rozpocznie przebudowę instalacji podziemnych na drugiej stronie ulic Pełczyńskiej oraz Obornickiej.

Prace przy ul. Obornickiej, jeśli nie będzie niespodzianek pod ziemią, mają potrwać do maja/czerwca. Przebudowa blisko 5 km drogi 342 i podziemnej infrastruktury, to wielka inwestycja. Koszt realizacji to ponad 75 milionów złotych.

 

25.11.2019 r.

Wykonawca ułożył już asfalt na 550 metrach ulicy Pęgowskiej oraz 500 metrach ulicy Pełczyńskiej. Trwają prace przy sieciach podziemnych m.in. kanalizacji, oświetleniu. W sumie przebudowa drogi 342 - to łącznie 5 kilometrów. Koszt realizacji to ponad 75 milionów.

10.09.2019 r. 

Wykonawca przygotował nową organizację ruchu, która będzie obowiązywać przez około pół roku. Cała przebudowa tych ulic potrwa 24 miesiące.

W trakcie inwestycji wykonawca rozbuduje odcinek ul. Obornickiej od ul. Bałtyckiej do ul. Bezpiecznej, skrzyżowanie ul. Obornickiej z Parnickiego i z Bezpieczną, wybuduje ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe, przebudowane zostaną perony przystankowe, wykonane będzie odwodnienie.

Ulica Pełczyńska przebudowana zostanie od ul. Kominiarskiej (łącznie ze skrzyżowaniem) do Jana Nowaka-Jeziorańskiego – rondo Kielara (bez skrzyżowania). Przebudowane zostaną skrzyżowania z ulicami Kominiarską, Kaczeńcową, Podbiałową, Ostową i Ćwiczebną. Wybudowany zostanie nowy wlot ulicy Melioranckiej do Pełczyńskiej.

Ulica Zajączkowska rozbudowana będzie wraz z fragmentem ul. Pełczyńskiej od ul. Kminkowej (Pęgowska 153) do Pęgowskiej (Zajączkowska 53).

Ulica Pęgowska na odcinku od ulicy Zajączkowskiej do ul. Zarzecze. Przebudowa obejmie skrzyżowania z ul. Zalipie, Zabłocie, Dalmira, Mikory/ Zaziębie, Zarzecze, Mikory.

Projekt jest dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. 

TIME LINE

  • ogłoszenie przetargu na przebudowę ulic

    styczeń 2019
  • wybór wykonawcy przebudowy

    maj 2019
  • Rozpoczęcie prac - wprowadzenie nowej organizacji ruchu

    lipiec 2019
  • planowane zakończenie prac

    lipiec 2021
Rozwiń