wroclaw.pl strona główna #InwestycjeWRO

Infolinia 71 777 7777

11°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 11:35

Prezydent Wrocławia - strona główna
wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. #InwestycjeWRO
  3. Budowa Mostów Bolesława Chrobrego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455

Budowa Mostów Bolesława Chrobrego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455

Mapa z lokalizacją inwestycji

Koszt inwestycji 86 049 000 zł

Budowa mostów północnego i południowego oraz przebudowa dróg dojazdowych/sąsiadujących, z infrastrukturą. Nowe mosty powstały tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie a ul. Swojczycką.

Reklama

Informacje o inwestycji:

  • Kategoria inwestycji: Infrastruktura drogowa
  • Rok zakończenia inwestycji: 2023
  • Stopień wykonania: 100%
  • Wartość inwestycji: 86 049 000 zł
  • Jednostka prowadząca: WI
  • Osiedle: Strachocin-Wojczyce-Wojnów, Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice, Kowale, Zacisze–Zalesie–Szczytniki
  • Projekt finansowany w ramach WBO: nie

Timeline

  • maj 2020
  • sierpień 2021
  • luty 2022
  • październik 2023

Lokalizacja: most Północny nad Kanałem Żeglugowym (Nawigacyjnym) rzeki Odry, most Południowy nad Kanałem Powodziowym rzeki Odry oraz fragmenty: ul. Mickiewicza, ul. Monte Cassino, ul. Mydlana, ul. Monopolowa, ul. Marca Polo, ul. Swojczycka. 

Relacja – Mosty Chrobrego

  • Pół roku temu [Czwartek, 26/10/2023]
    • 09:21
      26.10.2023

       Po 19 miesiącach zakończyła się budowa dwóch mostów Chrobrego pomiędzy Sępolnem a Swojczycami. Przeprawy będą przejezdne od 29 października. Skorzystają z nich kierowcy, rowerzyści, pasażerowie autobusów i piesi.

      W nocy z soboty na niedzielę (z 28 na 29 października) nastąpi przełożenie ruchu na nowe mosty Chrobrego, które łączą Sępolno ze Swojczycami (ulice Mickiewicza ze Swojczycką). Stare, zniszczone w trakcie wojny i odbudowane zaraz po niej, zostaną wtedy całkowicie zamknięte i nikt nie będzie z nich korzystał. Kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie autobusów będą używali tylko tych nowo wybudowanych.

      Dwa mosty biegną w jednej linii. W tej kwestii nic się nie zmieniło. Jeden wisi nad kanałem powodziowym, drugi nad kanałem żeglugowym Odry. Ich łączna długość to 186 metrów, szerokość całkowita (licząc ścieżki rowerowe i chodniki) to 27 metrów. Razem są o 2,8 metra dłuższe i o około 15 metrów szersze od poprzednich. 

      Torowisko zostało położone na mostach z myślą o przyszłości. Za kilka lat pojadą nimi tramwaje kursujące pomiędzy Sępolnem a Swojczycami. Trasa jest na etapie projektowania, który zakończy się w przyszłym roku. Jej krańce wyznaczą: istniejąca pętla Sępolno i planowana pętla Swojczyce (przy ulicy Bazaltowej). Do czasu wybudowania trasy tramwajowej przeprawami będą jeździły autobusy. Od niedzieli 29 października będą to linie miejskie: 115, 118, 315 i nocne 259, a także gminne do Czernicy.

      Budowa mostów Chrobrego rozpoczęła się w lutym 2022 roku. Kosztowała około 83 milionów złotych i została w całości sfinansowana z budżetu miasta. Wykonawcą była firma Trakcja.

      Po przełożeniu ruchu będą trwały prace budowlane na drogach dojazdowych po obu stronach przepraw, gdzie powstają m.in. ścieżki rowerowe. Chodzi o trzy skrzyżowania: Mickiewicza z Monte Cassino, Swojczyckiej z Marca Polo i Monopolową oraz Swojczyckiej z Mydlaną. Prace powinny zakończyć się w tym roku, ale dużo zależy od pogody.

  • 7 miesiecy temu [Wtorek, 05/09/2023]
    • 11:56
      5.09.2023

      Kończą się prace konstrukcyjne przy budowie torowiska tramwajowego, które powstaje na przeprawach, a także na międzywalu. Już niebawem chcemy przełożyć ruch na nowe przeprawy. Wtedy będziemy mogli dokończyć prace w pasie drogowym, których nie możemy zrealizować pod ruchem.

      Otwarcie nowych mostów Chrobrego planowane jest na trzeci weekend września, dlatego liczba 16 jest teraz najważniejsza. Na pewno dla kierowców, pasażerów autobusów, rowerzystów i pieszych, którzy będą przeprawiali się nad wodą pomiędzy Sępolnem a Swojczycami.

      Tak wyglądają mosty w liczbach:

      83 – miliony złotych kosztowała ich budowa, 4 – linie autobusowe MPK kursujące przez mosty, 330 – metrów torowiska (na przyszłość), 40 – ton minimalnego udźwigu, 50 – metrów długości mostu nad kanałem żeglugowym, 153 – metry długości nad kanałem powodziowym, 27 – metrów szerokości całkowitej (w tym ścieżek rowerowych i chodników), 19 987 – ton betonu, 906 – ton stali, 3 – liczba przęseł łukowych.

      Nowe mosty Chrobrego kosztują nas ponad 80 milionów złotych. Są finansowane z budżetu Wrocławia.

  • 8 miesiecy temu [Wtorek, 22/08/2023]
    • 09:23
      22.08.2023

      Przy mostach Chrobrego budujemy nowe drogi dla rowerów. Dołączamy je tam gdzie obecnie możemy do tras wytyczonych na nowych przeprawach.

      Trwają też prace związane z montażem torowiska na tych mostach.

  • 8 miesiecy temu [Środa, 09/08/2023]
    • 11:58
      9.08.2023

      256 ton obciąża mosty Chrobrego!
      Ustawiamy samochody ciężarowe ważące po 32 tony każdy w układach statycznych. Przeprowadzone zostaną także próby dynamiczne na tych dwóch przeprawach.

      Planujemy we wrześniu przełożyć ruch na te mosty. Wykonawca będzie wtedy mógł dokończyć układ drogowy wokół nowych przepraw.
      Inwestycja kosztuje nas ponad 83 miliony złotych.


       

  • 11 miesiecy temu [Poniedziałek, 22/05/2023]
    • 12:13
      18.05.2023

      Most Chrobrego nad kanałem przeciwpowodziowym prezentuje się coraz bardziej okazale. Beton wiąże.

      Na moście Chrobrego nad kanałem żeglugowym rozpoczęliśmy zbrojenie konstrukcji pod torowisko tramwajowe .

      W ramach tego zadania przygotujemy 330 metrów torowiska.

  • Rok temu [Czwartek, 16/03/2023]
    • 10:14
      15.03.2023

      Konstrukcja mostów Chrobrego obecnie przechodzi badania. Specjaliści kontrolują spoiny na konstrukcji stalowej przy użyciu defektoskopu ultradźwiękowego. 

      Stalowy element pokrywa się żelem, a następnie ultradźwiękami bada wskazane miejsce. Defektoskop pozwala sprawdzić objętość spoiny.

      Badania wykonuje się dla bezpieczeństwa podczas przyszłej eksploatacji przeprawy. W momencie, kiedy defektoskop wykaże wskazanie wykonawca spoinę musi wyciąć, usunąć nieprawidłowość, a następnie wykonać kolejny spaw i jeszcze raz zbadać konstrukcje mostu w tym miejscu.

  • Rok temu [Wtorek, 07/03/2023]
    • 10:18
      7.03.2023

      Rosną w oczach nowe mosty Chrobrego. Na przeprawie nad kanałem żeglugowym mamy już gotową płytę pomostową.
      Budujemy najazdy na ten blisko 53 metrowy most.

      Niebawem zobaczycie przejeżdżające nim maszyny budowlane. Przed nami betonowanie kap chodnikowych.
      Planujemy w najbliższych tygodniach wybudować także drogę między przeprawami. Na moście nad kanałem przeciwpowodziowym mamy z kolei już zamontowane wszystkie łuki tej konstrukcji.

       

  • Rok temu [Czwartek, 12/01/2023]
    • 10:20
      12.01.2023

      W nocy z piątku 13 I na sobotę 14 I wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu na ul. Swojczyckiej. W ramach budowy mostów Chrobrego realizowana będzie przebudowa ul. Swojczyckiej oraz skrzyżowania z ul. Mydlaną. Kierowcy w kierunku centrum miasta pojadą częściowo już po nowym przebiegu ulicy Swojczyckiej, który powstał po północnej stronie.

  • 2 lata temu [Wtorek, 27/12/2022]
    • 10:22
      27.12.2023

      Budowlańcy wylali beton na płytę pomostową. To oznacza, że most jest już prawie gotowy do budowy jezdni, drogi rowerowej i chodników. Później będzie torowisko.

  • 2 lata temu [Poniedziałek, 19/12/2022]
    • 15:42
      19.12.2022

      Na filmie można obejrzeć akcję związaną z nasuwaniem konstrukcji mostu Chrobrego nad kanałem żeglugowym. W tym tygodniu planujemy betonowanie konstrukcji. Pojawi się na niej blisko 600 metrów sześciennych betonu. Teraz w innej technologii budujemy konstrukcję mostu nad kanałem przeciwpowodziowym.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl