Kamil Górecki,
Kończą się prace konstrukcyjne przy budowie torowiska tramwajowego, które powstaje na przeprawach, a także na międzywalu. Już niebawem chcemy przełożyć ruch na nowe przeprawy. Wtedy będziemy mogli dokończyć prace w pasie drogowym, których nie możemy zrealizować pod ruchem.
Otwarcie nowych mostów Chrobrego planowane jest na trzeci weekend września, dlatego liczba 16 jest teraz najważniejsza. Na pewno dla kierowców, pasażerów autobusów, rowerzystów i pieszych, którzy będą przeprawiali się nad wodą pomiędzy Sępolnem a Swojczycami.
Tak wyglądają mosty w liczbach:
83 – miliony złotych kosztowała ich budowa, 4 – linie autobusowe MPK kursujące przez mosty, 330 – metrów torowiska (na przyszłość), 40 – ton minimalnego udźwigu, 50 – metrów długości mostu nad kanałem żeglugowym, 153 – metry długości nad kanałem powodziowym, 27 – metrów szerokości całkowitej (w tym ścieżek rowerowych i chodników), 19 987 – ton betonu, 906 – ton stali, 3 – liczba przęseł łukowych.
Nowe mosty Chrobrego kosztują nas ponad 80 milionów złotych. Są finansowane z budżetu Wrocławia.
256 ton obciąża mosty Chrobrego!
Ustawiamy samochody ciężarowe ważące po 32 tony każdy w układach statycznych. Przeprowadzone zostaną także próby dynamiczne na tych dwóch przeprawach.
Planujemy we wrześniu przełożyć ruch na te mosty. Wykonawca będzie wtedy mógł dokończyć układ drogowy wokół nowych przepraw.
Inwestycja kosztuje nas ponad 83 miliony złotych.
Konstrukcja mostów Chrobrego obecnie przechodzi badania. Specjaliści kontrolują spoiny na konstrukcji stalowej przy użyciu defektoskopu ultradźwiękowego.
Stalowy element pokrywa się żelem, a następnie ultradźwiękami bada wskazane miejsce. Defektoskop pozwala sprawdzić objętość spoiny.
Badania wykonuje się dla bezpieczeństwa podczas przyszłej eksploatacji przeprawy. W momencie, kiedy defektoskop wykaże wskazanie wykonawca spoinę musi wyciąć, usunąć nieprawidłowość, a następnie wykonać kolejny spaw i jeszcze raz zbadać konstrukcje mostu w tym miejscu.
Rosną w oczach nowe mosty Chrobrego. Na przeprawie nad kanałem żeglugowym mamy już gotową płytę pomostową.
Budujemy najazdy na ten blisko 53 metrowy most.
Niebawem zobaczycie przejeżdżające nim maszyny budowlane. Przed nami betonowanie kap chodnikowych.
Planujemy w najbliższych tygodniach wybudować także drogę między przeprawami. Na moście nad kanałem przeciwpowodziowym mamy z kolei już zamontowane wszystkie łuki tej konstrukcji.
W nocy z piątku 13 I na sobotę 14 I wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu na ul. Swojczyckiej. W ramach budowy mostów Chrobrego realizowana będzie przebudowa ul. Swojczyckiej oraz skrzyżowania z ul. Mydlaną. Kierowcy w kierunku centrum miasta pojadą częściowo już po nowym przebiegu ulicy Swojczyckiej, który powstał po północnej stronie.
Budowlańcy wylali beton na płytę pomostową. To oznacza, że most jest już prawie gotowy do budowy jezdni, drogi rowerowej i chodników. Później będzie torowisko.
Na filmie można obejrzeć akcję związaną z nasuwaniem konstrukcji mostu Chrobrego nad kanałem żeglugowym. W tym tygodniu planujemy betonowanie konstrukcji. Pojawi się na niej blisko 600 metrów sześciennych betonu. Teraz w innej technologii budujemy konstrukcję mostu nad kanałem przeciwpowodziowym.
Na nowych budowie mostów Chrobrego rozpoczyna się ważny etap prac drogowych . W weekend 3-4.12.2022 rusza przebudowa skrzyżowania ul. Mickiewicza i Monte Cassino.
W związku z tym zmieni się organizacja ruchu dla aut jadących w stronę Sępolna.
Nie będzie możliwego przejazdu w pobliżu mostu w ul. Monte Cassino. Kierowcy z kierunku centrum pojadą na Sępolno w prawo na wysokości pętli tramwajowej w dolną część ul. Mickiewicza, a ci jadący ze Swojczyc w kierunku Sępolna będą musieli na wysokości pętli pojechać w lewo. (Patrz mapa)
Planowane zakończenie prac to pierwszy kwartał 2023 roku. W ramach budowy nowych mostów Chrobrego wykonawca buduje blisko 700 metrów nowych jezdni i nie tylko na przeprawach. Musi przebudować jeszcze dwa skrzyżowania od strony wschodniej: ulicy Swojczyckiej z ul. Mydlaną oraz ul. Swojczyckiej z ul. Monopolową.