Poznaj największe komunikacyjne przedsięwzięcie w dziejach Wrocławia.
W niedzielę 3 września ruszą na trasę już rozkładowo tramwaje i autobusy. To inwestycja komunikacyjna na miarę rewolucji - znacznie ułatwiająca dojazd do centrum z wielkich osiedli mieszkaniowych.
Od kilku tygodni korzystają z większej części TAT autobusy, które często stały na zamkniętym rogatkami przejeździe kolejowym przy ul. Robotniczej. Teraz jadą komfortowo wiaduktem i pasażerowie MPK dostrzegli już różnicę w czasie przejazdu z Nowego Dworu czy lotniska do centrum miasta.
Dziś czas przejazdu z Nowego Dworu do centrum komunikacją zbiorową to poniżej 20 minut zamiast pół godziny, czy godziny w szczycie własnym autem
Ponad 20 tysięcy osób znajduje się w obszarze z którego dojdzie do przystanku tramwajowego w 7,5 minuty! 11.000 osób będzie miało na przystanek tramwajowo-autobusowy zaledwie 300 metrów do pokonania
TAT kosztował 386 milionów złotych. Ponad 182 miliony złotych pochodzi z dofinansowania z Unii Europejskiej. Bez tego wsparcia finansowego ta inwestycja by się nie udała.
- Od 3 września do komunikacji autobusowej dołącza na TAT komunikacja tramwajowa. Po TAT lub jej fragmencie pojadą tramwaje 13 i 23 oraz autobusy: 106, 107, 119, 122, 124, 126, 132, 134, 142, 148, 149, 152, 319, 909, 927, 206 i 249. Szczegóły tych połączeń można znaleźć na mapie tras: https://www.wroclaw.pl/komunikacja/nowa-mapa-tras-mpk
Na przystanku „Strzegomska krzyżówka pasażerowie będą mieli do wyboru autobus lub tramwaj, które będą się tam pojawiać nawet co 1,5 minuty!
Na tramwaj w szczycie możemy liczyć co 6 minut, a trzeba pamiętać, że zabiera on znacznie więcej osób niż autobus, a więc podróż będzie bardziej komfortowa.
Linie tramwajowe, które obsłużą Nowy Dwór to 13 i 23. Zupełnie nową linią - 13 - pasażerowie z Nowego Dworu dojadą na Stadion Olimpijski. Z kolei linia 23 na Kowale przez Dworca Głównego bez przesiadek.
Nowa siatka połączeń to największa zmiana od 20 lat. Porządkujemy numerację – znikają 31-33, a od teraz wszystkie tramwaje w numeracji 1-23.
TAT prowokuje korektę siatki komunikacyjnej w całym mieście. 3 września wprowadzona zostaje nowa siatka połączeń tramwajowych i autobusowych w połączeniu z tymczasowymi zmianami remontowymi – zmiany dotyczą 18 tras tramwajowych i 11 autobusowych. Informacje o tych zmianach można znaleźć na www.wrocław.pl/nowe-trasy-mpk.
Zanim wystartuje tramwaj na Nowy Dwór, będzie parada oraz pikniki.
Trasa autobusowo-tramwajowa z Nowego Dworu do pl. Orląt Lwowskich jest już gotowa. W sobotę symbolicznie otworzą ją wrocławianie wielką paradą zabytkowych tramwajów i autobusów. Na czele pojedzie najnowszy nabytek MPK, pierwszy wrocławski elektrobus elektryczny. Dodajmy: pierwszy z 13, które w ciągu najbliższych trzech miesięcy pojawią się na ulicach miasta.
W sobotę za darmo zabytkowymi tramwajami i autobusami będzie można przejechać premierowo trasę autobusowo-tramwajową na Nowy Dwór. Na pętli warto wziąć udział w festynie MPK na TAT. Z pętli zabytkowym autobusem kursującym wahadłowo można przejechać na Festiwal Pierwszej Pomocy w pobliskim parku Tysiąclecia.
Te imprezy to najlepsza okazja, by poznać największą tramwajową inwestycję od 1948 roku, nową siatkę połączeń MPK i dowiedzieć się wszystkiego o pierwszej pomocy. Warto zarezerwować sobie sobotę między godziną 10:00 a 16:00.
To będzie parada w tempie spacerowym. Dzień później, w niedzielę, 3 września, już rozkładowo ruszą na trasę tramwaje i autobusy. Znacznie ułatwi to dojazd do centrum z wielkich osiedli mieszkaniowych.
Autobusy jadąc od pl. Orląt Lwowskich na Nowy Dwór korzystają już z nowego wiaduktu nad ul. Strzegomską i trasą kolejową. Dzięki temu poprawiły się ich czasy przejazdu. Według rozkładu, teraz jest szybciej tylko o minutę, ale w praktyce to dużo więcej.
Linie autobusowe na tym krótkim fragmencie ul. Robotniczej często łapały opóźnienia, stały w korkach i na zamkniętym przejeździe kolejowym. Teraz jadą płynnie i komfortowo.
Niebawem na nowej trasie będziemy mogli skorzystać także z tramwajów. Od pl. Orląt Lwowskich na Nowy Dwór pojadą po wydzielonej, bezkolizyjnej trasie a cała podróż z centrum na osiedle ma trwać około 20 minut.
Pięknie zielenią się drzewa na pętli TAT przy ul. Rogowskiej. Mamy ich tu ponad 124 .
Znajdziecie tu glediczje trójcierniowe, klony polne, śliwy wiśniowe, jabłonie rajskie. MPK Wrocław zamontowało ostatnio modułowy kontener na pętli, z którego będą korzystać kierujący pojazdami.
Ważna informacja dla kierowców.
Od od godzin porannych 11.08 do poniedziałku 14.08 montujemy docelowe szafy sterujące sygnalizacją na skrzyżowaniu ul. Strzegomskiej i Nowodworskiej.
Sygnalizacja świetlna będzie w tym czasie wyłączona.
Budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dworze wchodzi w decydującą fazę! Za miesiąc na ulicy Rogowskiej mają się pojawić tramwaje. Wcześniej jednak wykonawca musi dokończyć prace na części ulicy Rogowskiej od ul. Zemskiej do pętli. W związku z tym od 6 sierpnia obowiązują zmiany na ul. Rogowskiej.
Fragment ulicy Rogowskiej od ul. Zemskiej do pętli będzie wyłączony z ruchu przez 4 tygodnie. Kierowcy wrócą za to na odcinek Rogowskiej od Zemskiej do Strzegomskiej.
W związku z pracami inaczej pojadą autobusy linii 109, 124, 126, 134, 142, 148, 149 oraz nocne linie 246 i 249. – Autobusy linii 109 i 148 będą zatrzymywały się na nowych przystankach autobusowo-tramwajowych przy wybudowanym torowisku przy ulicy Strzegomskiej (przystanek „Nowodworska" i „Nowy Dwór”).
Autobusy linii 124 i 134 będą zatrzymywały się na nowych przystankach autobusowo-tramwajowych przy wybudowanym nowym torowisku przy ulicy Strzegomskiej (przystanek „Nowodworska”, „Nowy Dwór” i „Rogowska”). Autobusy będą kursowały przez ul. Strzegomską i Rogowską, a od skrzyżowania ul. Rogowskiej i Zemskiej pojadą objazdem przez ul. Zemską do przystanku końcowego „Nowy Dwór (pętla)” przed skrzyżowaniem z ulicą Żernicką. Na trasie objazdu, autobusy dodatkowo zatrzymają się na przystanku tymczasowym przy ul. Zemskiej. W kierunku przeciwnym, czyli w stronę Księża Wielkiego, autobusy będą odjeżdżały z przystanku „Nowy Dwór (pętla)” przy ul. Zemskiej i pojadą przez ul. Żernicką, Chociebuską, Rogowską, Zemską i Rogowską do Strzegomskiej.
Autobusy linii 122 nadal będą kursowały do przystanku „Nowy Dwór” przy skrzyżowaniu ulicy Strzegomskiej i Gubińskiej, do którego będą dojeżdżały od ul. Chociebuskiej przez ul. Nowodworską i Strzegomską.
Autobusy linii 126 i kursy nocne linii 246 będą zatrzymywały się na nowych przystankach autobusowo-tramwajowych przy wybudowanym torowisku przy ulicy Strzegomskiej (przystanek „Nowodworska” i „Nowy Dwór”).
Zmiany będą dotyczyć także autobusów linii 142. Mają zatrzymywać się na nowych przystankach autobusowo-tramwajowych przy wybudowanym torowisku przy ul. Strzegomskiej (przystanek „Nowodworska”, „Nowy Dwór” i „Rogowska”). Autobusy mają jeździć przez ulice Strzegomską i Rogowską, a od skrzyżowania ul. Rogowksiej i Zemskiej objazdem przez Zemską, Rogowską, Chociebuską i Hermanowską do pętli „Kuźniki”. W kierunku Karłowic autobusy będą odjeżdżały z przystanku „Kuźniki” i pojadą przez ul. Hermanowską Chociebuską, Rogowską, Zemską i Rogowską do Strzegomskiej.
Z kolei autobusy linii 149 będą zatrzymywały się na nowych przystankach autobusowo-tramwajowych przy torowisku przy ulicy Strzegomskiej (przystanek „Nowodworska”, „Nowy Dwór” i „Rogowska”). Autobusy będą kursowały przez ulicę Strzegomską i Rogowską, a od skrzyżowania ulicy Rogowskiej i Zemskiej pojadą objazdem przez ulicę Zemską do ul. Żernickiej i dalej swoją trasą do pętli na Kuźnikach. W kierunku przeciwnym, czyli w stronę placu Grunwaldzkiego, od ul. Żernickiej autobusy pojadą przez ul. Chociebuską, Rogowską, Zemską i Rogowską do Strzegomskiej.
Od soboty 22 lipca nowym wiaduktem na trasie autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór jeździć będą zwykłe, liniowe autobusy. To kolejny etap oddawania do użytku tej spektakularnej inwestycji.
Budowa TAT, największej inwestycji komunikacyjnej we Wrocławiu od 1949 roku, jest na bardzo zaawansowanym etapie. Już 22 lipca trasą pojadą pierwsze autobusy! Koszt całego zadania, nadzorowanego przez Wrocławskie Inwestycje, to 390 mln zł, z czego ponad 182 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. To kluczowy projekt, umożliwiający bardziej efektywny i płynny przepływ komunikacji miejskiej, a także ważny krok w rozwoju infrastruktury transportowej we Wrocławiu. Na TAT składać się będą kilometry nowych torów tramwajowych i trakcji, ale także przystanki, chodniki, kanalizacja i odwodnienia, przebudowana jezdnia, sieci podziemne, zieleń, stacja prostownikowa, pętla, przejścia i ścieżki rowerowe oraz dwa wiadukty.
Od soboty 22 lipca zmiany na liniach autobusowych 106, 107, 109, 119, 124, 126, 132, 134, 142, 148, 149, 206, 241, 246, 249, 319 i 927.
Autobusy linii 106, 107, 109, 132, 149, 206 i 249 będą kursowały już nową trasą autobusowo-tramwajową od ulicy Robotniczej do ulicy Strzegomskiej zatrzymując się na nowych przystankach.
Na budowie TAT działamy zgodnie z planem Właśnie zieleni się nam pętla przy ul. Rogowskiej. Posadziliśmy tam blisko 100 drzew w tym iglaki, które uzupełnią istniejące nasadzenia tego typu drzew w okolicy. Trwają prace przy nasadzeniach krzewów , a także roboty brukarskie przy budowie chodników na pętli. Powstanie tu mini park. Pozwoli on w cieniu drzew odpocząć przed wejściem do tramwaju i autobusu.
Na TAT trwają zaawansowane prace przy budowie torowiska na ul. Rogowskiej. W trzecim kwartale planujemy wystartować z tramwajem na Nowy Dwór. 7-kilometrowa TAT to po II wojnie światowej największa tego typu inwestycja w historii Wrocławia. Jej koszt to blisko 382 mln zł. TAT dojedziemy z Nowego Dworu w ok. 20 minut do centrum miasta.
Najnowszy postęp prac na budowie TAT.
Minipark powstanie na pętli TAT przy ul. Rogowskiej. Rozpoczęliśmy właśnie kopanie dołów i wymianę gruntu. Nasadzimy tam blisko 100 drzew (glediczje trójcierniowe, klony polne, śliwy wiśniowe, jabłonie rajskie oraz świerki kłujące – te ostatnie będą uzupełnieniem istniejących drzew). Drzewa mają przyjechać we wtorek, a więc nasadzanie w drugiej połowie tygodnia. W tej okolicy przybędzie jeszcze kilkadziesiąt drzew na park and ride. Obecnie trwają tam jeszcze prace ziemne i zieleń pojawi się później. Na TAT mamy już ponad 900 posadzonych drzew.
W związku z planowanym rozpoczęciem kolejnego etapu prac związanych z przebudową ulicy Rogowskiej na potrzeby budowy trasy tramwajowej na Nowy Dwór, od 24 grudnia 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany tras linii autobusowych 124, 134, 142, 149 i kursów nocnych linii 249.
Ten etap prac potrwa około 6 miesięcy.