Budowa Alei Wielkiej Wyspy
Jest już zgoda na budowę Alei Wielkiej Wyspy. W 2023 roku połączy ona Krzyki z Biskupinem i Sępolnem.
Realizacja inwestycji polega na budowie we wschodniej części miasta Wrocławia drogi zbiorczej wraz z przeprawami przez rzeki: Oława i Odra. Połączy ona węzeł Obwodnicy Śródmiejskiej przy ulicy Krakowskiej, stanowiącej przedłużenie drogi krajowej nr 94 z drogą wojewódzką nr 455 - ulicą Adama Mickiewicza położoną na Wielkiej Wyspie. Pozwoli również na doprowadzenie ruchu z kierunku południowego do zespołów urbanistycznych usytuowanych na Wielkiej Wyspie jako alternatywy dla jedynego w chwili obecnej dojazdu od strony mostu Grunwaldzkiego.
Łączna długość Alei Wielkiej Wyspy to 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.
Najbardziej skomplikowaną i czasochłonną częścią całego przedsięwzięcia będzie budowa mostu nad Odrą, którego długość wyniesie blisko 700 metrów. Powstanie również most nad rzeką Oławą o długości ponad 350 metrów. Na każdym z nich zaplanowane są chodniki i ścieżki rowerowe. Konieczna będzie także rozbudowa wiaduktu nad ul. Krakowską i budowa nowych takich obiektów nad ulicami: Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza.
Zgodnie z decyzją środowiskową na trasie zostaną postawione ekrany chroniące okoliczną przyrodę, a także będą wybudowane specjalne przejścia dla płazów.
Generalnym wykonawcą inwestycji jest Banimex Sp. z o.o. Jej koszt to 234 mln złotych.
Harmonogram:
X.2020 – Przekazanie placu budowy/rozpoczęcie robót
IV kw.2023 – odbiór końcowy/uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie
TIME LINE
-
Start budowy
IV kwartał 2020 -
Planowane zakończenie prac
2023