wroclaw.pl strona główna Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk – oficjalna strona internetowa Prezydent Wrocławia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

1°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: poniżej normy

Dane z godz. 15:00

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Prezydent Wrocławia
  3. O tym się mówi
  4. Budowa Alei Wielkiej Wyspy
Budowa Alei Wielkiej Wyspy UM Wrocław
postęp: 90%
Budowa Alei Wielkiej Wyspy

Aleja Wielkiej Wyspy w 2023 roku połączy Krzyki z Biskupinem i Sępolnem.

Timeline

  • wrzesień 2020
  • grudzień 2020
  • IV kwartał 2023

  • 17.11.2023

    Nasze nowe mosty na Alei Wielkiej Wyspy czekają na pozwolenie na użytkowanie. Wykonawca złożył dokumentację we właściwym organie administracji.

    Most Olimpijski i most Wilczy Kąt w sumie mają 1050 m długości. Zachody słońca o tej porze roku są tutaj malownicze.
    Na przeprawy zaprosimy Was w grudniu. Wtedy bowiem planujemy zapewnić przejezdność AWW od ul. Mickiewicza do Krakowskiej.

  • 16.10.2023

    Na Alei Wielkiej Wyspy wykonawca prowadzi montaż ekranów przyrodniczych, które będą chronić nietoperze. Pojawią się m.in. na moście Olimpijskim, moście na Wilczym Kącie i na fragmencie trasy między tymi przeprawami.

    Głównym celem montaży ekranów jest doprowadzenie do sytuacji, w której nietoperze będą przelatywać na większej wysokości niż ruch samochodowy na alei. Są montowane w miejscach gdzie chiropterolodzy stwierdzili aktywność tych ssaków m.in. w pobliżu ich żerowisk lub ich migracji. Ekrany zostają ustawione na długości kilkuset metrów. Są zielone albo przezierne
    W ramach inwestycji zamontowane zostaną domki dla nietoperzy w m.in. przylegającym do inwestycji lesie Rakowieckim . Założenie ekranów ochroni także ptaki, które nie będą wpadać pod koła samochodów.

    Zgodnie z wytycznymi decyzji środowiskowej zadbaliśmy także o ropuchy. Dwa gatunki tych płazów ropucha zielona i szara rozmnażają się bowiem w niewielkim stawie przy ul. Kazimierskiej, a trafiają tam m.in. z terenów działek przy ul. Kosiby usytuowanej równolegle do AWW. Aby mogły wygodnie migrować wybudowane zostały dla nich trzy specjalne tunele pod jezdnią, drogą dla rowerów i chodnikiem.

  • 28.09.2023

    Droga dla rowerów na AWW po wschodniej stronie na Wielkiej Wyspie już w masie bitumicznej Od ul. Olszewskiego do Dembowskiego, potem do Kosynierów Gdyńskich i prawie do Mickiewicza ( tu jeszcze chwilę będziemy prowadzić prace).

    Blisko kilometr trasy łączącej Biskupin z Sępolnem.

    W niektórych miejscach meandrujemy, bo chroniliśmy drzewa.
    W kilka minut przejedziemy rowerem z ul. Olszewskiego na ul. Mickiewicza.

  • 19.09.2023

    Nowy wrocławski most Olimpijski nad Odrą ma już ułożoną ostatnia warstwę nawierzchni jezdni. Ta 700 metrowa przeprawa połączy okolice ul. Międzyrzeckiej z Dąbiem i Biskupinem. Pojedziemy nią w tym roku.

    To jeden z najdłuższych mostów w stolicy Dolnego Śląska. Jest już prawie gotowy. Wykonawca musi zamontować na nim jeszcze ekrany przyrodnicze i wymalować linie na jezdni. Ułożone są już wszystkie warstwy nawierzchni drogowej, a także żywice na drogach dla rowerów i chodniku.

    W tym tygodniu ostatnia warstwa masy bitumicznej pojawi się także na drugim moście na AWW wybudowanym na Wilczym Kącie. Ta 350 metrowa przeprawa łączy dwa brzegi nad rzeką Oławą.

  • 17.08.2023

    Rozpoczynamy ważną inwestycję na ulicy Międzyrzeckiej. Na wysokości mostu Olimpijskiego wybudowanego na AWW będziemy przebudowywać magistralę wodociągową. To jedno z tych miejsc, którym dostarczamy wodę z terenów wodonośnych do Zakładu Produkcji Wody Na Grobli. Tam woda surowa jest uzdatniana i kierowana do wrocławskich mieszkań.

    W ramach tego zadania przebudujemy również fragment drogi. Powstaną nowe przystanki autobusowe i azyl dla pieszych. Będzie można do nich zejść i AWW. Na wysokości mostu powstaje bowiem zjazd dla rowerów i zejście dla pieszych.

    Prace potrwają kilka miesięcy. W tym czasie ul. Międzyrzecka będzie otwarta, ale będzie na niej zwężenie.

     

  • 20.07.2023

    Zbliżają się próby obciążeniowe Olimpijskiego w ciągu AWW.

    Mostem Olimpijskim będzie można przejść na Wielką Wyspę, zatrzymując się po drodze na platformach z widokiem na rzekę. Technologia budowy tej przeprawy umożliwia także (nie wszystkim) spacery przez wnętrze obiektu. Swojego rodzaju tunel utworzyły puste w środku elementy konstrukcji nośnej. Olimpijski, jak również most Wilczy Kąt, jest prawie gotowy na zbliżające się próby obciążeniowe.

    Najprawdopodobniej w ostatnim tygodniu lipca, mosty poddane zostaną próbom obciążeniowym. Zanim to się jednak stanie, trzeba skończyć ich budowę. Olimpijski, który łączy okolice ulicy Międzyrzeckiej z osiedlem Dąbie, jest prawie gotowy. Ma 700 metrów długości, co czyni go jednym z najdłuższych w mieście. Szerokość w przęśle to prawie 24 metry.

    Drugi most – Wilczy Kąt – także jest prawie gotowy na próby obciążeniowe. Jego długość to 350 metrów. To klasyczna konstrukcja łukowa. Forma jego nawiązuje do usytuowanej obok kładki Siedleckiej, jak i mostu Zwierzynieckiego, który prowadzi w innym rejonie w kierunku Wielkiej Wyspy. Obecnie zarówno na jednym jak i drugim moście mamy ułożoną warstwę asfaltu oraz żywice na kapach chodnikowych.

    Aleja Wielkiej Wyspy ma być oddana do użytku do końca tego roku. Długość całej trasy to około 3,4 kilometra, a koszt jej budowy to 234 mln zł. 

     

  • 09.05.2023

    Budowa Alei Wielkiej Wyspy wchodzi w decydującą fazę! Zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Mickiewicza, al. Paderewskiego i AWW.
    Od nocy z soboty na niedzielę 13/14 maja kierowcy pojadą zarówno w kierunku centrum jak i Swojczyc
    objazdem już Aleją Wielkiej Wyspy od ul. Mickiewicza do ulicy Olszewskiego! Skrzyżowanie al. Paderewskiego i Mickiewicza nie będzie w tym czasie przejezdne. Podczas prac na tym skrzyżowaniu ruch tramwajów na Sępolno zostanie utrzymany.

    To jedno z czterech skrzyżowań nowej alei z istniejącą infrastrukturą.
    Dwa z nich z ul. Dembowskiego oraz ul. Olszewskiego i Wróblewskiego zostały już przebudowane. Teraz wykonawca przebuduje w najbliższe kilka miesięcy układ drogowy i sieci podziemne na skrzyżowaniu al. Paderewskiego oraz Mickiewicza. Planowane zakończenie prac na tym odcinku to ostatni kwartał tego roku. Wtedy też skorzystamy z całej AWW, która połączy ul. Mickiewicza z ul. Krakowską i al. Armii Krajowej.



     

  • 18.04.2023

    Prace związane z przebudową skrzyżowania ulicy Olszewskiego i budowanej Alei Wielkiej Wyspy rozpoczną się 22 kwietnia 2023.

    Kilka dni wcześniej ułożono podbudowę bitumiczną na odcinku od ul. Kosynierów Gdyńskich do Dembowskiego.
    Prace bitumiczne prowadziliśmy także na łączniku przy ul. Krakowskiej.
    Nowy most nad Odrą już ma izolację. Podobnie jak wiadukt nad ul. Wilczą. Na odcinku od mostu nad Odrą do mostu nad Oławą są już dwie warstwy bitumiczne.

  • 24.03.2023

    Działamy na skrzyżowaniu Alei Wielkiej Wyspy z ul. Wróblewskiego i Olszewskiego. Wykonawca układa masę bitumiczną na północnym odcinku jezdni.
    W weekend 25/26 marca będziemy chcieli tu przełożyć ruch, aby móc rozpocząć prace przy przebudowie sieci podziemnych, a następnie drogi na odcinku południowym.

    W maju planujemy zakończyć tu najważniejsze prace drogowe.

    AWW pojedziemy w tym roku.

  • 06.03.2023

    Sprawdziliśmy, co słychać na budowie AWW, która połączy Krzyki z Biskupinem i Sępolnem.

     

Powrót na portal wroclaw.pl