W ostatnich latach we Wrocławiu pojawiło się wiele rzemieślniczych palarni kawy. Dziś ich sytuacja jest trudna, jak i wielu innych przedsiębiorców działających w sferze gastronomicznej.
– Projekt #WrocławskiWypał jest efektem współpracy ośmiu wrocławskich palarni kawy. Inicjatorem do stworzenia tej kooperatywy było przekonanie, że potrzebna jest większa widoczność, zwłaszcza w przypadku lokalnych rzemieślników. Działając razem, mogliśmy szerzej pokazać jak mocno Wrocław stoi kawą. Promujemy się nawzajem i poszerzamy grono swoich odbiorców. Przy okazji #WrocławskiWypał pokazuje różnorodność w aromatach kawy, a jest to poza, wcześniej wspomnianą działalnością, budowanie świadomości kawowej wśród Polaków– mówi Karol Przesmycki trener baristów Etno Cafe.
Zasady akcji #WrocławskiWypał
Projekt jest podzielony na dwie kawowe odsłony. Każda z palarni wybiera dwa zestawy:
- #WroclawskiWypal Espresso przeznaczony do tradycyjnych metod parzenia,
- #WroclawskiWypal Alternatywy do metod przelewowych.
W każdym zestawie znajdują się wybrane kawy z czterech palarni. Po dwóch tygodniach nastąpi zmiana, palarnie odpowiedzialne za zestaw espresso utworzą paczkę kaw do alternatyw i na odwrót. Cena zestawów będzie o 20 proc. niższa niż suma wszystkich kaw wchodzących w ich skład. Żeby zachować świeżość, kawy będą wysyłane dwa razy w tygodniu - we wtorki i czwartki. Zestawy można kupić na sklep.etnocafe.pl.
W akcji #WrocławskiWypał biorą udział:
- Blueberry Roasters,
- Czarny Deszcz,
- Enklawa,
- Etno Cafe,
- Figa Coffee,
- Mała Czarna,
- Monko Coffee,
- Paloma Coffee.
Z jakim odbiorem spotkał się projekt kooperatywy?
Projekt #WrocławskiWypał z pewnością ucieszy wszystkich fanów dobrej kawy, którzy będą mogli przetestować ziarna i aromaty z różnych palarni.