W sobotę na ul. Hubską wróciły auta i autobusy (linii 110, 125, 325). Ulicą mogą swobodnie poruszać się piesi i rowerzyści, dla których powstały chodniki i nowe trasy.
Od soboty z samego rana przebudowana ulica Hubska jest dostępna dla pieszych, rowerzystów i kierowców. Fot. Patryk Załęczny
Czytaj więcej: Autobusy wrócą na stałe trasy przez Hubską
Wprowadzenie komunikacji tramwajowej na nową trasę planowane jest na czerwiec. Dopiero po zakończeniu wszystkich odbiorów inwestycji będzie można wystąpić o pozwolenie na użytkowanie torowiska. Pierwsze, próbne przejazdy już się odbyły i wypadły pozytywnie. Jeszcze w czerwcu po ul. Hubskiej ma pojechać reaktywowana linia 16. Połączy Tarnogaj z ZOO.
– To była taka kalibracja torowiska i reszty infrastruktury. Motorniczy sprawdzał je w praktyce i oceniał czy dobrze widzi sygnalizatory, czy wszystkie zwrotnice odpowiednio działają. Zwracał uwagę również na widoczność na przystankach – wyjaśnia Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Zobacz, jak przebiegały testy torowiska
Nowe trasa dla tramwajów
Przypomnijmy. Na ul. Hubskiej powstało nowe torowisko, sieć trakcyjna, nowa jezdnia, trasa rowerowa i oświetlenie. Wybudowano również przystanki wiedeńskie, ustawiono nowe wiaty przystankowe i małą infrastrukturę. Przebudowa ulicy rozpoczęła się jesienią 2017 roku. Niestety w trakcie inwestor był zmuszony do zerwania umowy z wykonawcą. Dokończenia prac podjęła się wrocławska firma Pro-Tra Building. Swoje roboty wyceniła na 21,5 miliona złotych. Nowa trasa liczy 0,9 km.
W ramach tej inwestycji wcześniej wyremontowano również torowisko i nawierzchnie pod wiaduktem przy ul. Pułaskiego oraz skorygowano kształt skrzyżowania ul. Dyrekcyjnej z Hubską.
Nowe torowisko stanowi kontynuację istniejących tras tramwajowych, a w ramach inwestycji została uporządkowana przestrzeń: jezdnia, chodniki, przejścia dla pieszych, drogi i przejazdy rowerowe. Nowy odcinek trasy tramwajowej w ul. Hubskiej łączy sieć trzech tras tramwajowych.