Model stacjonarny – tradycyjna nauka w szkołach
Ten wariant nauki będzie obowiązywał od 1 września. Zajęcia będą odbywały się w salach lekcyjnych według planu lekcji obowiązującego w danej szkole.
- Dyrektorzy szkół decydują, czy zajęcia prowadzone będą w trybie zmianowym i czy wówczas dzieci i kadra będą musieli obowiązkowo nosić maseczki.
- Każda szkoła będzie miała swój regulamin korzystania z biblioteki, świetlicy, szatni oraz zajęć pozalekcyjnych.
- W modelu stacjonarnym mogą pojawić się elementy pracy zdalnej.
Model hybrydowy (mieszany) – zajęcia częściowo stacjonarne, częściowo zdalne
O wprowadzeniu tego modelu nauki zdecyduje również dyrektor szkoły, gdy sanepid uzna to za konieczne, zważywszy na przypadki zakażenia wirusem w danej szkole lub na sytuację epidemiczną na danym terenie.
- Kształcenie mieszane może dotyczyć też zajęć w mniejszych grupach lub dla części klas (np. klasy I-III – lekcje stacjonarne, a starsze klasy zajęcia zdalne), a także zajęć, przeznaczonych dla pojedynczych lub niewielkich grup uczniów.
- Dyrektor szkoły będzie zobowiązany też zorganizować kształcenie zdalne dla uczniów, pozostających na kwarantannie lub przewlekle chorych.
Dotyczy to także uczniów, którzy mają orzeczenie o indywidualnym nauczaniu z poradni psychologiczno-pedagogicznej i opinię lekarza o przeciwwskazaniach do bezpośrednich kontaktów ze względów epidemicznych.
Model zdalny – zawieszenie wszystkich zajęć stacjonarnych i przejście na nauczanie zdalne dla wszystkich uczniów danej szkoły
O wprowadzeniu tego modelu nauczania zdecyduje dyrektor szkoły po uzyskaniu zgody organu prowadzącego i pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (zostanie ona podjęta, gdy pojawią się: duże zagrożenie epidemiczne w powiecie lub przypadki zachorowań czy kwarantanny u większej grupy osób w danej placówce).