wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 11:25

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Wrocław się szczepi
  4. Koronawirus we Wrocławiu [SERWIS SPECJALNY]
  5. Co można załatwić w urzędzie zdalnie?

Infolinia czy e-PUAP - to niektóre z narzędzi umożliwiających zdalne załatwianie spraw w Urzędzie Miasta Wrocławia. Dla tych, którzy w dobie pandemii muszą załatwić w urzędzie sprawę osobiście, na okres jesienno-zimowy uruchomiono specjalne namioty. Zanim jednak wybierzemy się do urzędu warto sprawdzić, co możemy załatwić przez internet.

Reklama
ePUAP Urząd czynny dłużej, pracuje też w soboty Infolinia Co załatwisz przez internet

Od początku pandemii miasto Wrocław udostępnia narzędzia, które pozwalają i ułatwiają załatwienie  sprawy bez konieczności albo zminimalizowaniu wizyt w urzędach.

Czytaj też: Jak pracują spółki miejskie i instytucje w pandemii. Jak załatwić sprawę?

Zanim wybierzemy się do urzędu warto sprawdzić, co możemy załatwić przez internet. Pamiętajmy również, że obowiązują obostrzenia dotyczące limitu interesantów przebywających w Centrach Obsługi Mieszkańca, zasłaniamy usta i nos, a przed wejściem do budynku mierzona jest temperatura.

ePUAP

Bez wychodzenia z domu i dodatkowych kosztów sprawy urzędowe, m.in. podatki i inne opłaty można regulować za pośrednictwem platformy ePUAP.

Urząd Miejski Wrocławia przyjmuje formularze złożone za pośrednictwem platformy ePUAP czyli Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej. Złożenie podpisu elektronicznego lub podpisanie formularza za pomocą profilu zaufanego sprawi, że będzie on traktowany jako podstawa do przeprowadzenia postępowania administracyjnego.

Profil zaufany możesz założyć, jeśli masz:

Więcej: Czytaj tutaj: Zobacz, jak założyć ePUAP

Osoby posiadające kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany, podpis osobisty mogą załatwić sprawy za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej - ePUAP:

  • zameldowanie na pobyt stały lub czasowy,
  • wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego,
  • zgłoszenie emigracji stałej i czasowej,
  • zaświadczenia o zameldowaniu lub wymeldowaniu,
  • złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego,
  • zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego,
  • zaświadczenia z Rejestru Dowodów Osobistych lub dokumentacji dowodowej,
  • złożenie wniosku o wydanie prawa jazdy,
  • zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu,
  • złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia w sprawach związanych z rejestracją pojazdów i praw jazdy,
  • złożenie wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności o Gospodarczej (CEIDG),
  • złożenie deklaracji śmieciowej

Urząd czynny dłużej albo załatw sprawę w sobotę

Centra Obsługi Mieszkańca

Wszystkie terminy urzędowe, których ustalanie pozostaje w gestii Prezydenta Wrocławia, zostaną odpowiednio wydłużone.

W wyjątkowych wypadkach, tzn. gdy załatwienie sprawy wymaga osobistej obecności w urzędzie obsługa interesantów odbywać się będzie na parterze ‒ bez możliwości wejścia do pozostałych części budynków,  godz. 8.00–15.15 wyłącznie w

  • COM I przy ul.  G. Zapolskiej 4,
  • COM II przy pl. Nowy Targ 1-8,
  • COM III przy ul. W. Bogusławskiego 8, 10,
  • COM IV przy al. M. Kromera 44,
  • COM V przy ul. Hubskiej 8-16, 
  • COP przy ul Kotlarskiej 41,
  • USC przy ul. P. Włodkowica 20.

Nieczynne są:

  • punkt przy al. Karkonoskiej,
  • stanowiska obsługi podatników (sala nr 3, stanowiska 16,17,18) w COM I (G. Zapolskiej).

W dniach od 12 do 16 kwietnia 2021 r. COM I (G. Zapolskiej), COM II (pl. Nowy Targ) i COM IV (al. M. Kromera 44)  w sprawach związanych z rejestracją pojazdów będą obsługiwały wyłącznie klientów, którzy dokonali internetowej rezerwacji wizyty.Obsługa interesantów odbywać się będzie w godz. 8.00–15.15 Klienci, którzy nie zarezerwowali wizyty będą mogli załatwić sprawę w sobotę 10 i 24 kwietnia br.  w COM I przy ul. Zapolskiej 4 w godz. 8.00-13.00.

W COM I przy ul. G. Zapolskiej 4 nieczynne są stanowiska obsługi podatników (sala nr 3, stanowiska 16,17,18).

Wszystkie sprawy, które dotychczas mieszkańcy Wrocławia załatwiali w przy ul. G. Zapolskiej 4, można nadal załatwić w COP-ie przy ul. Kotlarskiej 41 w godz. 8.00-15.15. Jednakże z powodu pandemii Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej 41 również pracuje w znacznie zmniejszonej obsadzie i należy liczyć się z utrudnieniami.

W centrach obsługi może przebywać jednorazowo liczba interesantów odpowiadająca liczbie czynnych okienek.

Wszelkie należności wobec Gminy Wrocław można wpłacać bez prowizji we wszystkich oddziałach PKO BP w granicach administracyjnych Wrocławia.

Centrum Obsługi Podatnika obsługuje  klientów telefonicznie i drogą elektroniczną, zgodnie z przedstawioną informacją

Obsługa kancelaryjna (możliwość bezpośredniego złożenia dokumentów) jest prowadzona w obiektach przy pl. Nowy Targ 1-8 oraz ul. G. Zapolskiej 4.

COM przy Zapolskiej czynny w soboty

Równocześnie Centrum Obsługi Mieszkańca I przy ul. G. Zapolskiej 4  będzie dodatkowo czynne w soboty 27 marca br. oraz 10 i 24 kwietnia br. w godzinach od 8.00 do 13. 00 dla spraw z zakresu rejestracji pojazdów,

Większość kas Urzędu jest zamknięta

Wszelkie należności wobec Gminy Wrocław można wpłacać bez prowizji we wszystkich oddziałach PKO BP w granicach administracyjnych Wrocławia. Jedynie w Dziale Rejestracji Pojazdów oraz Dziale Uprawnień Kierowców są czynne kasy, gdzie można uiścić opłaty wyłącznie kartą płatniczą. Nie ma natomiast możliwości zapłaty gotówką ani blikiem.

Ogrzewane namioty przed COMA-mi

Od początku października do końca zimy przed budynkami Urzędu Miejskiego na pl. Nowy Targ, ul. Zapolskiej, al. Kromera oraz przed Urzędem Stanu Cywilnego przy ul. Włodkowica działają ogrzewane namioty dla mieszkańców, którzy muszą załatwić formalności w Centrach Obsługi Mieszkańca. Pomieszczą od 10 do 20 osób. 

Wszystkie są podgrzewane, oświetlone oraz oklejone piktogramami przypominającymi o zachowaniu reżimu sanitarnego, w tym noszeniu maseczki. Przy wejściu umieszczono też środki do dezynfekcji, z których obowiązkowo muszą skorzystać wszyscy wchodzący do środka.

Namioty są otwarte w godzinach działalności Centrum Obsługi Mieszkańca, czyli od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.15.

 

Centrum Informacji Urzędu Miejskiego

Infolinia 71 777 77 77

Dzwoniąc pod siedem siódemek 71 777 77 77 połączymy się z konsultantami, którzy odpowiedzą na  pytania lub skieruje do kompetentnej osoby. W miejskim call center pracują osoby specjalnie przeszkolone. Warto sprawdzić te rozwiązanie, zanim udamy się do urzędu. 

Konsultanci są do dyspozycji we wszystkich sprawach obsługiwanych przez Urząd Miejski Wrocławia, m.in. dotyczących wymiany dowodów osobistych, dowodów rejestracyjnych, wymeldowania, rejestrowania działalności gospodarczej, sprzedaży nieruchomości, podatków od nieruchomości i użytkowania wieczystego. Udzielą także informacji dotyczących obowiązujących opłat, w sprawach merytorycznych prawa budowlanego, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Przyjmą również zgłoszenie lub wskażą właściwe organy do zawiadomienia o awariach, zagrożeniach, uszkodzeniach mienia publicznego, braku oświetlenia, wulgarnych graffiti itp.

Czas pracy konsultantów

  • poniedziałek-piątek, 8:00-18:00
  • po tych godzinach automatyczne informacje o kontakcie z Centrum Zarządzania Kryzysowego.

Te sprawy załatwisz zdalnie

Większość spraw możemy załatwić za pośrednictwem ePUAP lub tradycyjną pocztą.

Profil zaufany można założyć bez wychodzenia z domu. Trzeba mieć:

Co można załatwić w Urzędzie zdalnie:

Większość spraw w Urzędzie można załatwić za pośrednictwem ePUAP lub tradycyjną pocztą. Profil zaufany można założyć bez wychodzenia z domu.

Departament Prezydenta:

  • pisma i wnioski o patronat do kancelarii prezydenta (mail),
  • w pozostałych sprawach sugerowany jest kontakt telefoniczny.

Biuro Rady Miejskiej Wrocławia:

  • indywidualny kontakt z Radnymi za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie - dyżury odbywają się w formie zdalnej 
  • korespondencja klientów do Biura Rady Miejskiej Wrocławia i do poszczególnych Komisji (mailem).

Biuro Nadzoru Właścicielskiego:

  • wszystkie sprawy mogą być realizowane mailowo lub telefonicznie.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów:

  • wnioski od mieszkańców Wrocławia za pośrednictwem platformy ePUAP, 
  • udzielanie porad prawnych w prostych sprawach – bez konieczności analizy dokumentów (telefonicznie, pn.-pt., godz. 8.00 - 15.30),
  • udzielanie ogólnych informacji w sprawach prowadzonych przez rzecznika,
  • przyjmowanie wniosków drogą elektroniczną na e-mail sekretariatu: [email protected] - do odwołania.

Dalsza korespondencja w sprawie zgłoszonej poprzez e-mail będzie prowadzona pocztą tradycyjną - jedynie wnioski przesyłane za pośrednictwem platformy ePUAP, umożliwiają kontakt wyłącznie drogą elektroniczną. W dowolnym czasie, na każdym etapie sprawy, można zainicjować kontakt z Biurem Miejskiego Rzecznika Konsumentów we Wrocławiu za pośrednictwem platformy ePUAP i od tego momentu dalsza korespondencja będzie prowadzona drogą elektroniczną, tj. poprzez ePUAP.


Biuro SmartCity i Zarządzania Projektam

Wszelkie sprawy w BSZ mogą być realizowane mailowo i telefonicznie.


Wydział Architektury i Budownictwa:

  • wnioski o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakty (z wyłączeniem zaświadczeń o samodzielności lokali),
  • wnioski o wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (wypis i wyrys przesyłany jest w formie papierowej za pośrednictwem poczty tradycyjnej do wnioskodawcy),
  • pisemne pytania w trybie informacji publicznej,
  • informacja telefoniczna udzielana wyłącznie o „sprawach w toku”.

Biuro Rozwoju Wrocławia:

  • sprawy dotyczące planowania przestrzennego, systemu informacji przestrzennej oraz nazewnictwa ulic i adresów.

Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków:

  • informacje dotyczące prowadzonych spraw (sprawy w toku),
  • informacje o statusie ochrony konserwatorskiej,
  • informacje dotyczące wymaganych wniosków, dokumentacji projektowej (w nowych sprawach),
  • informacje o zasobach archiwalnych,
  • wnioski o dostępie do informacji publicznej.

Biuro Rozwoju Gospodarczego:

  • informacje i zapytania w sprawie umieszczania reklam (telefonicznie, mailowo, pocztą),składanie wniosków na umieszczanie nośników reklamowych (drogą pocztową i mailem),
  • informacje dotyczące Parku Kulturowego "Stare Miasto" (telefonicznie, mailowo, pocztą),
  • informacje dotyczące prowadzenia handlu okrężnego, funkcjonowania targowisk, gastronomii mobilnej, jarmarków, kiermaszy itp. (telefonicznie, mailowo, pocztą),
  • składanie wniosków do losowania na miejsca handlowe (drogą pocztową i mailem).
  • pozyskiwanie informacji dot. możliwości uzyskania dofinansowania, procedury rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej, zakładania spółki prawa handlowego lub spółdzielni socjalnej, uzyskania decyzji, licencji lub zezwoleń - niezbędnych do prowadzenia określonej działalności, lokalnych instytucji otoczenia biznesu (w zakresie pomocy finansowej, doradczej, informacyjnej i inkubacyjnej),
  • bieżąca obsługa dotacji przyznanych organizacjom pozarządowym (zdalnie).

Wydział Przedszkoli i Szkół Podstawowych:

  • proces rekrutacji (wraz ze składaniem dokumentów) do przedszkoli i szkół podstawowych (system elektroniczny),
  • informacje dla rodziców,
  • współpraca z placówkami.

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego:

  • niemal wszystkie sprawy, m.in. związane z usuwaniem pojazdów z drogi, sprawy pożarowe.

Wydział Podatków i Opłat:

  • podatki od nieruchomości od osób fizycznych i od osób prawnych,
  • podatek od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych,
  • opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • zaświadczenia w sprawach podatków i opłat,
  • zgłoszenie zmiany danych osobowych w sprawach dot. podatków i opłat lokalnych,
  • podatki rolne od osób fizycznych i osób prawnych,
  • podatki leśne od osób fizycznych i osób prawnych.

Wykaz spraw, które można załatwić przez EPUAP w Wydziale Podatków i Opłat. 


Wydział Księgowości:

  • wniosek o zwrot błędnie dokonanych wpłat,
  • wniosek o zwrot nadpłaty na rachunek bankowy, adres domowy lub inne zobowiązanie wobec Gminy,
  • zaświadczenie w celu wykreślenia hipoteki umownej/kaucyjnej z tytułu wykupu nieruchomości.

Ww. sprawy można załatwić wysyłając dokument elektronicznie za pośrednictwem ePUAP lub poczty tradycyjnej.


Wydział Spraw Obywatelskich:

  • zameldowanie na pobyt stały lub czasowy tylko obywatele Polski lub tylko cudzoziemcy, który posiadają numer PESEL i są obywatelami państwa członkowskiego UE lub obywatelami państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelami Konfederacji Szwajcarskiej -  tylko przez ePUAP
  • wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego -  tylko przez ePUAP,
  • zgłoszenie emigracji stałej i czasowej -  tylko przez ePUAP,zaświadczenia o zameldowaniu lub wymeldowaniu - ePUAP albo za pośrednictwem poczty tradycyjnej,
  • zaświadczenia o braku osób zameldowanych w lokalu - ePUAP albo za pośrednictwem poczty tradycyjnej,
  • inne zaświadczenia z ewidencji ludności - ePUAP albo za pośrednictwem poczty tradycyjnej,
  • wniosek o nadanie numeru PESEL, jeśli do wniosku o nadanie numeru PESEL będzie dołączona uwierzytelniona kopia dokumentu podróży - za pośrednictwem poczty tradycyjnej,
  • złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego i zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego - można załatwić przez ePUAP,  nie można za pośrednictwem poczty,
  • zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego,
  • zaświadczenia z Rejestru Dowodów Osobistych lub dokumentacji dowodowej,
  • złożenie wniosku o wydanie prawa jazdy - za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej PWPW S.A.
  • zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu,
  • złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia w sprawach związanych z rejestracją pojazdów i praw jazdy,
  • złożenie wniosku o: wpis/zmianę/zawieszeni/wznowienie/wykreślenie do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności o Gospodarczej (CEIDG),
  • złożenie wniosku o wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu,
  • złożenie wniosku o zwrot zatrzymanego dowodu rejestracyjnego,
  • złożenie wniosku o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej lub dodatkowej tablicy rejestracyjnej (odbiór tylko osobisty w urzędzie),
  • złożenie wniosku o wpisanie do rejestru wyborców,
  • złożenie wniosku o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL.

Ww. sprawy można załatwić albo przez ePUAP albo za pośrednictwem poczty tradycyjnej. 


Urząd Stanu Cywilnego:

za pomocą platformy e-PUAP (http://www.epuap.gov.pl) można załatwić następujące sprawy:

  • rejestracja noworodka (jeśli przy rejestracji nie będzie składane oświadczenie o uznaniu ojcostwa);
  • złożenie wniosku o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego;
  • złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym;

Wydział Zamówień Publicznych:

  • prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości równej lub przekraczającej równowartość 214.000 euro (próg unijny) poprzez platformę przetargową,
  • zwracanie się przez wykonawców o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż równowartość 214.000 euro.

Wydział Lokali Mieszkalnych:

  • zapytania dotyczące ogólnych zasad ubiegania się o lokal mieszkalny z zasobu Gminy Wrocław,
  • zapytania dot. regulowania tytułów prawnych do zajmowanych lokali oraz w toczącym się już w Wydziale postępowaniu,
  • przesyłanie wniosków.

Wydział Nieruchomości Skarbu Państwa:

  • wszystkie sprawy i postępowania mogą być obsługiwane telefonicznie lub mailowo,
  • dokumenty dotyczące postępowań może przesyłać za pośrednictwem poczty tradycyjnej albo przez ePUAP

Wydział Inżynierii Miejskiej:

  • wszystkie sprawy mogą być realizowane zdalnie lub telefonicznie.

Wydział Transportu

Dział Zarządzania Transportem:Poniższe sprawy można załatwić telefonicznie lub mailowo:

  • składanie wniosków/ uwag dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej,
  • udzielanie informacji w sprawach dotyczących wdrażania zmian w organizacji komunikacji zbiorowej, rozkładów jazdy, informacji pasażerskiej umieszczanej na przystankach. 

Dział Obsługi Systemu Biletowego:Poniższe sprawy można załatwić telefonicznie lub mailowo:

  • składanie wniosków o wyrobienie karty miejskiej URBANCARD przez internet: adres strony www.urbancard.pl,
  • udzielanie informacji odnośnie taryfy biletowej obowiązującej w komunikacji miejskiej,
  • udzielanie informacji  o miejscach składania reklamacji, adresach, godzinach otwarcia Biur Obsługi Klientów URBANCARD,
  • udzielanie informacji o zasadach korzystania z komunikacji miejskiej. 

Dział Decyzji Administracyjnych i Kontroli Przedsiębiorców:Poniższe sprawy można załatwić przez ePUAP lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej:

Składanie wniosków w sprawie:

  • wydawania decyzji administracyjnych w sprawie udzielenia, odmowy udzielenia, zmiany,
  • cofnięcia lub wygaśnięcia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką;
  • wydawania zaświadczeń o przebiegu działalności w zakresie transportu drogowego;
  • wydawania decyzji administracyjnych w sprawie zmiany, cofnięcia lub wygaśnięcia licencji na krajowy transport drogowy osób lub rzeczy bądź w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
  • wydawania zaświadczeń dla osób i podmiotów prowadzących działalność w zakresie przewozu osób lub rzeczy oraz wydawania decyzji administracyjnych  w sprawie odmowy wydania, zmiany lub cofnięcia zaświadczenia;
  • wydawania decyzji administracyjnych w sprawie udzielenia, odmowy udzielenia, zmiany, zawieszenia, cofnięcia lub wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika;
  • wydawania decyzji administracyjnych w sprawie udzielenia, odmowy udzielenia, zmiany, cofnięcia lub wygaśnięcia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym/ pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą;
  • wydawania decyzji administracyjnych w sprawie przywrócenia zarządzającemu transportem zdolności do kierowania operacjami transportowymi; wydawania zaświadczeń dla osób ubiegających się o licencję wspólnotową - zgodnie  z  rozporządzeniem (WE) nr 1071/2009 - o liczbie pojazdów, dla których został udokumentowany wymóg zdolności finansowej;
  • wydawania decyzji administracyjnych stwierdzających nieważność zaświadczenia na krajowy niezarobkowy przewóz drogowy na potrzeby własne;wydawania decyzji administracyjnych o uznaniu, że dobra reputacja pozostaje nienaruszona albo utrata dobrej reputacji stanowi proporcjonalną reakcję za nałożone sankcje;
  • wydawania decyzji administracyjnych w sprawie udzielenia, odmowy udzielenia, zmiany, cofnięcia lub wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie regularnych  i regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym;
  • wydawania decyzji administracyjnych w sprawie odstępstwa od warunków określonych w zezwoleniu na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym;
  • wydawania zaświadczeń na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego i dokonywania zmian.

Poniższe sprawy można załatwić mailowo:

  • przesłanie kopii dowodów wpłat- jako uzupełnienie wymaganych dokumentów,
  • ustalenie toku sprawy/ udzielenie informacji o przebiegu postępowania,
  • przesyłanie dokumentów nie wymagających przedłożenia oryginałów.

Poniższe sprawy można załatwić telefonicznie:

  • udzielenie informacji, w tym informacji, które wymagają osobistego stawiennictwa w urzędzie po wcześniejszej weryfikacji przedsiębiorcy/osoby fizycznej /np. po numerze PESEL,
  • ustalenie toku sprawy/ udzielenie informacji o przebiegu postępowania.

Wydział Wody i Energii:

  • Doradztwo energetyczne:odpowiedzi na pytania dotyczące wymiany pieca, w szczególności:
    • jak uzyskać dopłatę z miejskich programów KAWKA Plus (wymiana pieca) oraz Termo Kawka (wymiana okien),
    • jak uzyskać dopłatę z Lokalnego Programu Osłonowego (dopłaty do rachunków za ogrzewanie),
    • jak uzyskać zwolnienie z czynszu po wymianie pieca w mieszkaniu komunalnym,
    • gdzie szukać źródeł finansowania zmiany ogrzewania, termomodernizacji oraz inwestycji w odnawialne źródła energii i jak korzystać z dopłat miejskich i rządowych jednocześnie
    • czy we Wrocławiu można palić w piecu na węgiel lub w kominku,
    • kontakt: [email protected], tel 71 799 67 99
  • Planowanie przestrzennewszelkie informacje można uzyskać telefonicznie lub mailowo, a ewentualne wnioski czy uwagi do planów miejscowych mogą być składane mailowo lub pocztą tradycyjną.
  • Wpisanie zadania do PGN i odbiór potwierdzenia można przesłać pocztą tradycyjną lub mailowo.Wszelkie informacje i pomoc można uzyskać telefonicznie. Nie są to sprawy terminowe, mogą być odłożone w czasie (zwolnienie od podatku jest przyznawane dopiero od następnego roku)
  • Zapytania w sprawie Projektu "GrowGreen" na email: [email protected]
  • Dokumentacja projektowa do zaopiniowania w zakresie gospodarowania wodami opadowymi można wysyłać tradycyjną pocztą lub elektronicznie na email: [email protected]
  • Program „złap deszcz”: informacja o statusie złożonego wniosku oraz wniosku o rozliczenie

Wydział Środowiska i Rolnictwa:

  • sprawy można załatwiać przez pocztę ePUAP oraz pocztą tradycyjną,
  • uzyskiwanie informacji wyłącznie telefonicznie.

Wydział Partycypacji Społecznej:

  • wszystkie sprawy tam gdzie wymagany jest podpis, można załatwiać przez ePUAP (http://www.epuap.gov.pl) lub przesłanie Poczta Polską,
  • pełna informacja ka każdy temat z zakresu zadań realizowanych przez WSS jest udzielany telefonicznie lub przez strony WWW lub media społecznościowe,

Sekcja ds. Rewitalizacji:

Dział ds. Partycypacji:

Obecnie żadne konsultacje społeczne nie odbywają się. Planowane są procesy, które będą prowadzone w formie wyłącznie elektronicznej.Zgłoszenia na panel obywatelski przyjmowane są zgodnie z harmonogramem, planowane na 24 marca, na godz. 12.00 losowanie panelistek i panelistów odbędzie się i będzie relacjonowane na żywo na stronie Wrocław Rozmawia 

Nieodpłatna Pomoc Prawna:Nieodpłatne porady prawne i obywatelskie są udzielane jedynie przez telefon. Warunkiem uzyskania pomocy przez telefon jest złożenie na adres poczty elektronicznej: [email protected] wniosku o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przez telefon.Wzór wniosku jest dostępny na stronie: Nieodpłatne porady prawne jedynie przez telefon.(https://bip.um.wroc.pl/artykul/888/44686/nieodplatne-porady-prawne-jedynie-przez-telefon) Na rozmowę z prawnikiem można umówić się również telefonicznie  pod numerem  tel. +48 71 777 98 88

Lokale użytkowe dla organizacji pozarządowych

  • opinie do wniosków organizacji pozarządowych w sprawach lokalowych (wnioski można przesłać mailem),
  • wnioski o najem gminnych lokali użytkowych w trybie bez przetargowym (wnioski można przesłać mailem).

Nadzór nad NGO/ wpisy do ewidencji:

  • sprawdzenie dokumentów złożonych przez NGO i wymiana uwag (mail).

WBO i Fundusz Osiedlowy:

  • Kontakt z zespołem Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego możliwy jest poprzez e-mail: [email protected] lub telefonicznie: 71 777 81 11/71 777 7717.
  • Kontakt z zespołem Funduszu Osiedlowego możliwy jest poprzez e-mail: [email protected] lub telefonicznie 71 777 78 48/ 71 7777 93 40/71 777 74 94

Dział współpracy z NGO:

  • Komisja konkursowa - może działać zdalnie,
  • wnioski o wypłatę środków,
  • zamieszczanie informacji (ogłoszeń, weryfikacji formalnej, rozstrzygnięć itp) na BIP.

Wydział Kultury:

  • wniosek o pozwolenie na udostępnienie terenu na prowadzenie autorskich prezentacji artystycznych - przyjmowanie wniosków drogą elektroniczną na adres sekretariatu: [email protected],
  • wniosek w sprawie ustalenia stawki czynszu za najem pracowni na poziomie 1% stawki w ramach Wrocławskiego Programu Interwencji Społecznej,
  • wniosek o stypendium artystyczne Samorządu Wrocławia,
  • informacje dotyczące prowadzonych spraw (sprawy w toku).

Lista usług i elektronicznych wzorów dokumentów udostępnianych przez Urząd Miejski Wrocławia na ePUAPie

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl