Podroż do przyszłości na TEDxWSB

Czy powinniśmy bać się nadchodzącej przyszłości, w której coraz większą rolę będą odgrywać technologie? Jaka rola przypadnie wówczas człowiekowi? To jedne z najczęściej stawianych pytań na konferencji TEDxWSB Made in the future, która odbyła się w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Uczestnicy wysłuchali inspirujących prelekcji, nie zabrakło również wyzwań i zaskakujących atrakcji.

  • Fot. Karolina Wojtowicz

    Fot. Karolina Wojtowicz

  • Fot. Karolina Wojtowicz

    Fot. Karolina Wojtowicz

  • Fot. Karolina Wojtowicz

    Fot. Karolina Wojtowicz

  • Fot. Karolina Wojtowicz

    Fot. Karolina Wojtowicz

  • Fot. Karolina Wojtowicz

    Fot. Karolina Wojtowicz


To była już piąta edycja konferencji TEDxWSB, wydarzenia organizowanego  przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu na licencji międzynarodowej konferencji TED (Technology, Entertainment and Design), wzięło w niej udział blisko trzysta osób. Jak sama nazwa wskazuje, konferencja jest świętem technologii, rozrywki i designu. Wyróżnia się poruszaną tematyką i wyjątkowymi gośćmiw roli mówców, z roku na rok cieszy się też rosnącym gronem sympatyków.

Na TEDxWSB wystąpiło siedemnastu prelegentów – osób o niecodziennych pasjach i ciekawych zawodach. W trakcie 18-minutowych wystąpień podzielili się z widownią swoimi osobistymi doświadczeniami i przemyśleniami, których wspólnym mianownikiem był temat „Made in the future”. Zgodnie z mottem konferencji TED, czyli propagowaniem „idei wartych upowszechniania”, wszystkie wystąpienia zostały udostępnione w internecie – można je było oglądać w formie streamingu live na oficjalnym fanpag’u TEDxWSB, będą również zamieszczone w serwisie YouTube.com na oficjalnym kanale TEDxTalks.

Prawdziwe show

W trakcie wystąpień mówcy starli się zaskoczyć publiczność przedstawiając namacalne dowody na swoje słowa i nie ograniczali się wyłącznie do wygłoszenia prezentacji. Mateusz Malina, wielokrotny mistrz i rekordzista świata we freedivingu (nurkowaniu na bezdechu) zademonstrował widzom w jaki sposób nurek kontroluje swoje emocje i wycisza umysł. Podłączając się do pulsometru pozwolił widzom słuchać rytmu bicia swojego serca, a następnie zanurzył twarz w misie z wodą, by publiczność mogła na specjalnej aplikacji obserwować jak zwalnia rytm bicia jego serca.

Fot. Karolina Wojtowicz

Fot. Karolina Wojtowicz

Równie emocjonujące było wystąpienie Beaty Zając reżyserki sztuki ruchu i choreografa, Wiceprezes Ocelot Foundation, która opowiadała o zarządzaniu ryzykiem kryzysowym z perspektywy reżysera widowisk artystycznych. Jej występ ubarwiły popisy akrobatyczne artystów z Ocelot Foundation, dzięki którym widzowie mogli wyobrazić sobie skalę zagrożeń i niebezpieczeństw związanych
z realizacją spektakli.

– Tak długo, jak będziemy wkładać całą swoją energię w to, co robimy, będziemy w stanie poprawiać swoje osiągnięcia – powiedział Michał Biskup, wrocławianin i projektant pierwszego drona podwodnego, dzięki któremu mógł pokazać kibicom, jak naprawdę wygląda rywalizacja nurków w czasie rzeczywistym. Z kolei pracująca w agencji reklamowej, młoda i energiczna Karolina Kałużna na przykładach własnych branżowych doświadczeń przekonała uczestników, że przyszłość jest humanistą. – Współpraca, empatia, inteligencja emocjonalna – to rzeczy, których trudno będzie nauczyć maszyny. Człowiek dla biznesu zawsze będzie najcenniejszy – podkreśliła.

Kolonizacja Marsa to temat, który pasjonuje wielu, na przykład Leszka Orzechowskiego, założyciela Grupy Projektowej Space is More, która zajęła się właśnie kolonizacją Marsa. Twórca tzw. habitatu, postawionego na byłym lotnisku wojskowym. Zamknięci tam astronauci muszą się w nim zmierzyć z długotrwałą izolacją. Przeprowadzają również ćwiczenia na powierzchni, która symuluje powierzchnię Marsa czy Księżyca.

Cała konferencja podzielona została na cztery bloki tematyczne – Zwyciężaj myślą, Building the future, W centrum uwagi, Mikstura życia. W gronie prelegentów znaleźli się także m.in. Tomasz Palak, radca prawny wybrany najlepszym prelegentem konferencji "I love marketing" w 2017 r., Radosław Ratajszczak Prezes Zarządu ZOO Wrocław Sp. z o.o, Anna Miotk Dyrektor ds. Komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu oraz projektujący roboty dr Krzysztof Kubasek.

Fot. Karolina Wojtowicz

Fot. Karolina Wojtowicz

Przerwa na nowe technologie

Na uczestników konferencji czekało mnóstwo innych atrakcji. Uczestnicy mogli przenieść się do światów stworzonych w wirtualnej rzeczywistości – w odległą przyszłość, grając w edukacyjną grę logistyczną Pack Rage, stworzoną przez firmę Giant Lazer we współpracy z WSB we Wrocławiu lub zobaczyć jak wyglądałaby Warszawa, gdyby doszły do realizacji przedwojenne założenia urbanistyczne. NOKIA prezentowała okulary do rozszerzonej rzeczywistości, można było z bliska obejrzeć pierwszy na świecie podwodny dron stworzony przez konstruktora i robotyka Michała Biskupa a także obejrzeć sprzęt do nurkowania i porozmawiać o freedivingu z Mateuszem Maliną.

Osoby poszukujące wyciszenia mogły posłuchać audiobooków w strefie chillout’u przygotowanej przez Storytel.pl, a chętni do podjęcia nowych wyzwań dokonać zakupów w sklepie #HappyHeartStore zorganizowanym przez studentów z koła naukowo-biznesowego KIWI we współpracy z Ocelot Foundation, gdzie obowiązującą walutą były zadania i łamigłówki.

Wydarzenie miało charakter niekomercyjny i odbyło się dzięki zaangażowaniu zespołu wolontariuszy oraz sponsorom – WSB we Wrocławiu, Nokia, Storytel, Park Hotel Diament Wrocław, WEBA - Drukarnia Cyfrowa, Gigaset, Traficar oraz ETS Global.

Więcej informacji o konferencji TEDxWSB dostępnych jest na stronie oraz na oficjalnym fanpage’u na Facebooku.

mat. prasowe / Karolina Wojtowicz

Zgłoś uwagę