Pl. Orląt Lwowskich - ruszyły prace przy trasie tramwajowej [WIDEO]

Od soboty 30 listopada drogowcy częściowo zamknęli pl. Orląt Lwowskich. To tam nowa trasa autobusowa-tramwajowa na Nowy Dwór będzie wpinać się w obecny układ komunikacyjny Wrocławia. Przed wykonawcą kilka miesięcy prac. Najpierw rozbiórka i zdzieranie nawierzchni, później roboty podziemne i wymiana sieci, a na końcu budowa torowiska. 

  • Od 30 listopada wykonawca trasy tramwajowej na Nowy Dwór musiał częściowo zamknąć pl. Orląt Lwowskich. Poprzedziła to duża kampania informacyjna dla mieszkańców.


Zamknięcie części pl. Orląt Lwowskich stało się faktem. Na teren budowy od razu, jeszcze w weekend, wjechał ciężki sprzęt. Rozpoczęło się zdzieranie nawierzchni i rozbiórka starej kostki. - To jest najtrudniejszy dla użytkowników dróg etap, niestety nieunikniony. Wykonawca niebawem przystąpi do wymiany w tym miejscu sieci, m.in. kanalizacyjnej, wodociągowej oraz instalacji elektrycznej. Kiedy zakończymy ten etap, przystąpimy do prac na powierzchni. W pewnym momencie będziemy musieli też zamknąć istniejące torowisko tramwajowe, aby wpiąć do niego budowane torowisko - wylicza Wojciech Kaim z Wrocławskich Inwestycji. 

Wydzielona trasa autobusowa-tramwajowa to nowa jakość we wrocławskiej komunikacji miejskiej. - Tramwaje i autobusy będą poruszały się po niej niezależnie od ruchu miejskiego. Szacuje się, że pojazdy z Nowego Dworu do centrum będą jechać około 20 minut.

Prace na placu są zaplanowane na 7 miesięcy (do wakacji 2020 roku).

Na czas remontu w pobliżu Dworca Świebodzkiego i placu Orląt Lwowskich wprowadzono zmiany w organizacji ruchu. Zmieniły się także trasy autobusów i tramwajów.

Czytaj więcej: Zmiany organizacji ruchu na pl. Orląt Lwowskich [OBJAZDY, MAPY, MATERIAŁY DO POBRANIA]

Wrocławskie Inwestycje rozpisały też już przetarg na kolejny odcinek torowiska od ul. Smoleckiej do skrzyżowania Strzegomskiej z ul. Rogowską. Natomiast ostatni fragment wzdłuż ul. Rogowskiej zakończony petlą jest w fazie projektowania. Przetarg na roboty ma zostać ogłoszony w przyszłym roku. Przypomnijmy. TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych! TAT pojedziemy w 2023 roku.



Zgłoś uwagę