Zamknięcie części pl. Orląt Lwowskich stało się faktem. Na teren budowy od razu, jeszcze w weekend, wjechał ciężki sprzęt. Rozpoczęło się zdzieranie nawierzchni i rozbiórka starej kostki. - To jest najtrudniejszy dla użytkowników dróg etap, niestety nieunikniony. Wykonawca niebawem przystąpi do wymiany w tym miejscu sieci, m.in. kanalizacyjnej, wodociągowej oraz instalacji elektrycznej. Kiedy zakończymy ten etap, przystąpimy do prac na powierzchni. W pewnym momencie będziemy musieli też zamknąć istniejące torowisko tramwajowe, aby wpiąć do niego budowane torowisko - wylicza Wojciech Kaim z Wrocławskich Inwestycji.
Wydzielona trasa autobusowa-tramwajowa to nowa jakość we wrocławskiej komunikacji miejskiej. - Tramwaje i autobusy będą poruszały się po niej niezależnie od ruchu miejskiego. Szacuje się, że pojazdy z Nowego Dworu do centrum będą jechać około 20 minut.
Prace na placu są zaplanowane na 7 miesięcy (do wakacji 2020 roku).
Na czas remontu w pobliżu Dworca Świebodzkiego i placu Orląt Lwowskich wprowadzono zmiany w organizacji ruchu. Zmieniły się także trasy autobusów i tramwajów.
Czytaj więcej: Zmiany organizacji ruchu na pl. Orląt Lwowskich [OBJAZDY, MAPY, MATERIAŁY DO POBRANIA]
Wrocławskie Inwestycje rozpisały też już przetarg na kolejny odcinek torowiska od ul. Smoleckiej do skrzyżowania Strzegomskiej z ul. Rogowską. Natomiast ostatni fragment wzdłuż ul. Rogowskiej zakończony petlą jest w fazie projektowania. Przetarg na roboty ma zostać ogłoszony w przyszłym roku. Przypomnijmy. TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych! TAT pojedziemy w 2023 roku.