Pierwszy tramwaj na Nowy Dwór z Dworca Świebodzkiego odjedzie do 2023 r. Wcześniej oddany zostanie do użytku ponad kilometrowy odcinek pozwalający dojechać z pl. Orląt Lwowskich na ul. Złotoryjską przy centrum medycznym Dolmed.
Torowisko oraz buspas wzdłuż ul. Robotniczej są już prawie gotowe. Zbudowano wiaty przystankowe, zamontowano barierki i tablice elektroniczne z rozkładem jazdy. Wykonawca Pro–Tra Building musi jeszcze postawić ławki czy kosze na śmieci. Na wiadukcie przy ul. Smoleckiej budowane są schody pozwalające pasażerom zejść z przystanku i skierować się w kierunku pl. Strzegomskiego.
CZYTAJ WIĘCEJ: Remont torowiska przy Dolmedzie wstrzymany. Znaleziono trumny
– Podczas prowadzenia prac przy ulicy Złotoryjskiej, odkryliśmy pod remontowanym torowiskiem kilka trumien. Aby ich nie zbezcześcić, natychmiast wstrzymaliśmy prace i poinformowaliśmy o zaistniałej sytuacji odpowiednie służby, którym oddaliśmy teren do dyspozycji. Torowcy powrócą na plac budowy, gdy tylko otrzymamy decyzję, że zakończyły się prace służb i możemy wznowić roboty torowe – informuje Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
TAT na Nowy Dwór. Z Robotniczej na Legnicką
Torowisko przy Dolmedzie będzie łącznikiem odcinka TAT między ul. Robotniczą a Legnicką. W tym roku rozpocznie się również remont torów na pl. Jana Pawła II i tramwaje zostaną skierowane objazdem tą trasą. Składy pojadą przy Dolmedzie i wyjadą na ul. Legnicką na przystanek „Zachodnia”.
– Tramwaje po remoncie będą się tam poruszać zielonym torowiskiem – zapowiadał w lutym prezes MPK Krzysztof Balawejder. – To oznacza mniejszy hałas generowany przez tramwaje. Nawierzchnia betonowa pojawi się tylko na wysokości przystanków.
Zdaniem prezydenta Jacka Sutryka budowa TAT na Nowy Dwór „to największa inwestycja tramwajowa powojennego Wrocławia”. Całkowity koszt inwestycji szacuje się na 370 mln zł, z czego 110 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Na odcinku 7 km mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków.