wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

5°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: brak pomiaru

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Pieniądze na usuwanie azbestu

Osoby, które przystąpią do programu, mogą liczyć na dofinasowanie od 85 do nawet 100% kosztów usuwania szkodliwej substancji. Wnioski na przyszły rok przyjmujeWydział Środowiska i Rolnictwa do 16 grudnia 2013 r.

Dofinasowanie obejmuje demontaż wyrobów azbestowych oraz transport i unieszkodliwienie na składowisku odpadów azbestowych. – Programu nie obejmuje kosztów związanych z zastąpieniem usuniętych wyrobów zawierających azbest wyrobami bezazbestowymi - tłumaczy Julia Wach z magistratu. Nie obejmuje również refinansowania wydatków związanych z usuwaniem azbestu poniesionych wcześniej przez użytkowników wyrobów zawierających azbest

Według prawa azbest może być wykorzystywany nie dłużej niż do końca 2032r. Jego usunięcie jest obowiązkiem właściciela lub zarządcy nieruchomości.

Wydział Środowiska i Rolnictwa prowadzi „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia” od dwóch lat. W tym czasie usunięto 358,6 ton wyrobów azbestowych ze 188 wrocławskich nieruchomości. Średnia cena za usunięcie 1 tony azbestu wyniosła 1250 zł.

85% kosztów pochodziło z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu – 269 tys. zł. Gmina Wrocław sfinansowała część kosztów w wysokości 32 tys., a przedsiębiorcy zapłacili łącznie 15 tys.

Na terenie Wrocławia jest jeszcze ok. 2,5 tys. ton. zinwentaryzowanego azbestu.

Więcej na temat Programu usuwania azbestu – kliknij tutaj. (LINK)

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl