Jeszcze tylko do 30 listopada br. można składać wnioski o wyprawkę szkolną z programu „Dobry Start”. W tym roku wniosek o wypłatę 300 złotych można składać wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu [email protected]
– Według naszych najnowszych danych ZUS wypłacił już blisko 1,3 mld zł na 4,3 mln dzieci w ramach programu "Dobry Start" – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Tylko w naszym regionie na konta rodziców popłynęło ponad 88 mln złotych – dodaje.
Każda osoba, która złoży wniosek o wypłatę z programu "Dobry Start" (także przez bankowość elektroniczną lub portal [email protected]), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku.
Czytaj też: „Rodzina 500 +”: Złóż wniosek do końca czerwca, by mieć ciągłość świadczenia
Pomoc przy wypełnianiu dokumentu
Iwona Kowalska-Matis zapewnia, że eksperci ZUS na bieżąco pomagają w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o wypłatę 300+ tym osobom, które jeszcze nie mają swojego konta i nie wiedzą, jak to zrobić. Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące wypłat 300+ będą przekazywane tylko w formie elektronicznej. Pieniądze wypłacane są wyłącznie na rachunek bankowy.
Przypomnijmy, w ramach programu „Dobry Start” rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 złotych na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Z takiego wsparcia można korzystać aż do ukończenia przez dziecko 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.