wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

5°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:46

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Wiadukt na Chociebuskiej już otwarty [ZDJĘCIA, WIDEO]

Nowy wiadukt na ul. Chociebuskiej jest już gotowy. Pierwsi kierowcy nową przeprawą przejechali w piątek o godzinie 15. Komunikacja miejska wróci tam od poniedziałku.

Reklama

W czwartek rano udało nam się przejechać testowo nowym wiaduktem na ul. Chociebuskiej. Przeprawa była praktycznie gotowa, robotnicy prowadzili ostatnie prace porządkowe. Inwestor czekał na pozwolenie na użytkowanie nowej przeprawy. Udało się je uzyskać popołudniu. W piątek po godzinie 15.00 wiaduktem przejechali pierwsi kierowcy. 

Na nowy wiadukt wracają też linie autobusowe. Ich powrót na trasy przez nową przeprawę planowany jest na poniedziałek, 19 września. Chodzi o linie 122, 126 i 246.

Czytaj więcej: Autobusy wracają na trasy przez wiadukt na Chociebuskiej

Przypomnijmy. Stary wiadukt został zamknięty przez jego fatalny stan techniczny. Prace przy budowie nowej przeprawy ruszyły jesienią 2015 od wyburzenia starej konstrukcji, która nie nadawała się już do ruchu samochodowego. Największą trudnością tej inwestycji było to, że cała operacja musiała się odbyć bez zatrzymania ruchu pociągów. Budowlańcy na górze prowadzili roboty a pod nimi jeździły pociągi.

Zobacz, jak wyburzali wiadukt

Nowy wiadukt drogowy to trójprzęsłowa konstrukcja belkowa w układzie ciągłym, o rozpiętościach przęseł około 20 i 15 m. Jego całkowita długość wraz z przyczółkami wynosi około 80 m. Pomost ma szerokość 16,20 m, a w jego obrębie znajduje się jezdnia o szerokości 7 m, ścieżki rowerowe o szerokości 1,50 m (po obu stronach), tzw. opaski o szerokości 30 cm oraz chodniki dla pieszych o szerokości 2 m.

Obiekt został wykonany ze strunobetonowych belek prefabrykowanych i zespolonych z płytą żelbetową. Żelbet to także materiał użyty do wykonania ścian przyczółków i filarów. Woda opadowa z wiaduktu odprowadzana będzie do istniejącego systemu odwodnienia kolejowego. Inwestycja kosztowała 9,6 miliona złotych. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl