Nowy przystanek kolejowy Wrocław Muchobór nabiera kształtów

PKP PLK buduje nowy przystanek kolejowy Wrocław Muchobór. Będzie miał dwa perony z przeszklonymi wiatami a prowadzić będzie do niego podziemne przejście z 4 windami. Inwestycja kosztuje blisko 16 mln złotych.

  • Nowy przystanek kolejowy zostanie wyposażony w wiaty, tablice informacyjne, dojechać będzie można do niego windą a w sąsiedztwie zaparkujemy rower. fot.: PKP PLK/Bohdan Ząbek


Nowy przystanek Wrocław Muchobór powstaje w sąsiedztwie Wrocławskiego Parku Technologicznego i nowej zabudowy, która w ostatnich latach powstała w okolicach ul. Otyńskiej i Traktatowej. Zapewni mieszkańcom i pracownikom dogodny dostęp do pociągów. Dwa perony o długości 200 metrów będą podwyższone, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów, m.in. w kierunku Legnicy, Głogowa, Lubina, Węglińca, Zgorzelca, Wrocławia Głównego. Na peronie montowane są długie wiaty i nowe ławki. Tablice informacyjne i oznakowanie ułatwią orientację w podróży. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przewidziano udogodnienia, m.in. cztery windy i system oznakowania dotykowego. Bezpieczne dojście do peronów zostanie poprowadzone nowym przejściem podziemnym. Na miejscu pojawią się też stojaki rowerowe.

PKP przebuduje też przejazd

Przebudowa przystanku obejmuje również przyległy przejazd na ul. Traktatowej. Nowe urządzenia zabezpieczenia skrzyżowania kolejowo-drogowego zwiększą poziom bezpieczeństwa. Będzie nowa jezdnia. Zmiany usprawnią ruch drogowy w okolicy przystanku.

Roboty na przystanku Wrocław Muchobór nie ograniczają kursowania pociągów. Prace prowadzone są na poziomie torów i w kilkunastometrowym wykopie.

Na przystanku widać konstrukcję przebudowanego 200 m pierwszego peronu. Montowana jest długa metalowa konstrukcja wiaty. Przygotowane jest miejsce dla instalacji teletechnicznej. W głębokim wykopie, obok zamkniętych dla ruchu pociągów torów, widać segmenty żelbetowej obudowy przejścia podziemnego. Przez Wrocław Muchobór w ciągu doby przejeżdża ponad 100 pociągów. Blisko 70 pociągów pasażerskich zatrzymuje się na przystanku.

Inwestycja oprócz peronów i przejazdu obejmuje również sąsiadujące tory, rozjazdy i urządzenia sterowania. Wartość inwestycji wynosi około 16 mln zł. Zakończenie przewidziane jest w 2021 r.

Więcej kolei na Dolnym Śląsku

Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja przystanku Wrocław Muchobór to jeden z projektów RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF). W ramach RPO woj. dolnośląskiego w grudniu 2019 r. oddano 2 nowe przystanki Jelenia Góra Zabobrze i Jelenia Góra Przemysłowa oraz przystanek Mokronos Górny pod Wrocławiem. Pięć nowych przystanków będzie na odnawianej trasie z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza Miłoszyc. Przebudowane zostaną przystanki na linii z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę; a na linii do Jeleniej Góry powstaje nowy przystanek Wałbrzych Centrum. Będzie też nowy przystanek w Iwinach. We Wrocławiu budowany jest przystanek Wrocław Szczepin.

materiały: PKP PLK. 



Zgłoś uwagę