Mokronos Górny: nowy przystanek kolejowy w aglomeracji wrocławskiej

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowę na budowę nowego przystanku - Mokronos Górny. Powstanie on w 2019 r. między Wrocławiem Zachodnim a Smolcem, na trasie do Wałbrzycha. Koszt budowy to około 3,5 mln zł.

  • Orientacyjna lokalizacja inwestycji PKP PLK


Pod Wrocławiem, na linii w kierunku Jaworzyny Śl., Wałbrzycha i Jeleniej Góry (nr 274) powstanie nowy przystanek kolejowy - Mokronos Górny. Będzie w rejonie przejazdu kolejowego przy Al. Konwaliowej pomiędzy stacjami Wrocław Zachodni i Smolec.

Nowy przystanek w Mokronosie Górnym będzie miał dwa, 150 – metrowe perony usytuowane obok przejazdu kolejowo-drogowego. Zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Na peronach pojawi się oświetlenie i gabloty z rozkładami jazdy. Przejście na poziomie szyn, zostanie odpowiednio zabezpieczone. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe.

Inwestycja obejmie również przebudowę torów i sieci trakcyjnej obok peronów. Sąsiadujący przejazd kolejowo-drogowy zyska nową nawierzchnię. Oprócz dotychczasowej sygnalizacji świetlnej, zostaną zamontowane nowe rogatki, które zwiększą poziom bezpieczeństwa.

Budowa przystanku w Mokronosie Górnym zostanie ukończona w 2019 r. Wykonawcą prac jest firma INFRAKOL. Inwestycja pochłonie około 3,5 miliona złotych. Oprócz przystanku w Mokronosie Górnym, z funduszu RPO, zostanie też wybudowany nowy przystanek w podwrocławskich Iwinach (na linii kolejowej w kierunku Strzelina i Kłodzka) oraz przebudowany przystanek Wrocław Muchobór.

 - Modernizacja i budowa nowych przystanków usprawni funkcjonowanie układu komunikacyjny Wrocławia -  skomunikowanie nowych podwrocławskich osiedli z centrum miasta. Zwiększy się dostępność i atrakcyjność połączeń kolejowych. Inwestycje przyczyniają się też do odciążenia dróg – mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego modernizują kilkadziesiąt przystanków w kraju. Tylko na Dolnym Śląsku modernizacja obejmuje przystanki i stacje za dziesiątki milionów złotych na linii Wrocław – Jelenia Góra, Legnica – Rudna Gwizdanów, Wrocław – Głogów oraz stacje w Kłodzku i Legnicy.

Zgłoś uwagę