Dodatkowe miejsce do obsługi klientów powstało na parterze, w przeszklonym dziedzińcu o powierzchni ponad 600 metrów kwadratowych. Całość została zadaszona specjalną konstrukcją, ważącą wraz z elementami szklanymi, ok. 60 ton. W pomieszczeniu zamontowano instalację grzewczą i wentylacyjną oraz nową granitową posadzkę.
– Ta inwestycja to jeden z największych projektów realizowanych przez Dolnośląski Urząd Wojewódzki. Zależy mi, żeby klienci byli obsługiwani na jak najwyższym poziomie, zarówno obywatele polscy starający się o paszport, jak i cudzoziemcy, którzy starają się o legalizację pobytu i pracy – mówi Paweł Hreniak, wojewoda dolnośląski.
Klimatyzowana sala została przystosowana do jednoczesnej obsługi 22 klientów, przygotowano 30 miejsc siedzących dla osób oczekujących m.in. na złożenie wniosków czy odebranie decyzji. Obecnie w urzędzie będzie 17 okienek paszportowych (było 12) i 15 okienek cudzoziemskich (było 8).
– Do obsługi klientów przyjęliśmy nowych urzędników – dodaje Sylwia Jurgiel, rzecznik wojewody.
Inwestycja za 10 mln zł
W klimatyzowanej sali udostępniono punkty informacyjne, zamontowano nowy system kolejkowy, a także tzw. urzędomat oraz portal, który pozwoli m.in. na pobranie dokumentów potrzebnych do złożenia wniosków oraz śledzenie statusu danej sprawy.
Adaptacja nowej sali kosztowała 10 mln zł i była współfinansowana ze środków unijnych.
Na dotychczasowej sali obsługi klienta nadal będą wydawane paszporty, możliwy będzie odbiór dokumentów w sprawach obcokrajowców: karty pobytu, zezwolenia na pracę, zaproszenia, karty pobytu UE.