„Jak nas nabrać? Psychologia na zakupach” – to wykład dr. Tomasz Grzyba*, jakiego będzie można wysłuchać 12 grudnia (czwartek) o godz. 18.00 w Centrum Kultury „Zamek” w Leśnicy
Półki sklepowe uginające się pod ciężarem towarów to dla większości Polaków coś zupełnie normalnego. To, że możemy wybierać spośród kilkudziesięciu rodzajów jogurtów, uznajemy za dowód naszej zupełnej swobody konsumenckiej. Ale czy tak naprawdę nasze wybory są dokonywane w wolny sposób? Czy to, że decydujemy się na tę czy inną markę telewizora, spodni czy herbatników, jest wyłącznie naszą decyzją?
Podczas spotkania z pracownikiem Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu, rozmowa będzie się toczyła o różnych sposobach wyciągania pieniędzy z portfeli konsumentów, stosowanych przez sprzedających produkty i usługi – zwłaszcza w kontekście tak specyficznego okresu, poprzedzającego Boże Narodzenie.
Wstęp na spotkanie w Leśnickiej Akademii Zamkowej jest wolny, CK „Zamek”, pl. Świętojański 1.
*dr Tomasz Grzyb zajmuje się psychologią wpływu społecznego, technikami wpływu i propagandą. Interesuje się metodologią badań (zarówno naukowych, jak i marketingowych), historią najnowszą oraz techniką (od pralki automatycznej, przez nożyce hydrauliczne, do czołgu Abrams). We wrocławskim wydziale SWPS prowadzi zajęcia z zakresu techniki wpływu społecznego, statystyki i metodologii, SPSS oraz badań marketingowych. W pracy wykładowcy akademickiego najbardziej ceni to, że nie jest tak naprawdę pracą, tylko fascynującym sposobem spędzania czasu. Czyta praktycznie wszystko, co drukowane, ze szczególną admiracją dla biografii i książek historycznych. Ma kota, nie ma telewizora.
MaWi