( ! ) Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /var/www/html/nasz-wroclaw/index.php on line 23
Call Stack
#TimeMemoryFunctionLocation
10.0005401936{main}( ).../index.php:0
Pytania i odpowiedzi - Nasz Wrocław
www.wroclaw.pl

Pomoc

Zgromadziliśmy najważniejsze informacje o programie Nasz Wrocław
w postaci pytań i odpowiedzi. Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi, zadaj pytanie poprzez dostępny na stronie formularz kontaktowy.

  • Rejestracja

    W jaki sposób mogę założyć konto w programie Nasz Wrocław?

    Aby założyć konto w programie Nasz Wrocław należy wypełnić wniosek o rejestrację poprzez stronę www.wroclaw/nasz-wroclaw lub aplikację mobilną programu Nasz Wrocław. Istnieje również możliwość rejestracji konta:

    • osobiście (lub z upoważnieniem w imieniu osób trzecich) w Urzędzie Miejskim przy ul. Kotlarskiej 41 we Wrocławiu,
    • poprzez Czat Wideo dostępny na naszej stronie internetowej.
    Nieprawidłowy numer PESEL

    Sprawdź, czy wpisałeś/wpisałaś poprawny numer PESEL.

    Jeżeli dane są poprawne, ale dalej pojawia się komunikat, wybierz opcję: Zaloguj się. Prawdopodobnie możesz posiadać już konto w programie Nasz Wrocław (wcześniej program Urbacard Premium).

    Nie pamiętasz hasła? Kliknij opcję: Przypomnij hasło.

    Gdy wciąż nie możesz się zalogować, skontaktuj się z nami przez czat wideo dostępny na naszej stronie.

    Kto może założyć konto w programie Nasz Wrocław?

    Konto w programie Nasz Wrocław może założyć każda osoba dorosła, jednakże posiadanie konta
    nie jest równoznaczne z możliwością korzystania z oferty programu.

    Czy posiadanie konta w programie Nasz Wrocław jest bezpłatne?

    Tak, posiadanie konta i korzystanie z oferty programu jest bezpłatne.

    Jakie dane osobowe są wymagane do założenia konta?
    • Imię i nazwisko, 
    • nr PESEL, 
    • adres zamieszkania, 
    • typ i nr posiadanej karty,
    • indywidualny adres e-mail.
    Nie posiadam adresu e-mail - dlaczego nie mogę założyć konta w programie?

    Program Nasz Wrocław jest usługą świadczoną drogą elektroniczną. Do założenia konta niezbędne jest:

    • aktywne, indywidualne konto poczty elektronicznej tj. adres e-mail,
    • urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarka internetowa typu Google Chrome, Firefox w aktualnej wersji,
    • urządzenie końcowe (smartfon, tablet) z dostępem do sieci Internet w przypadku korzystania z aplikacji mobilnej Nasz Wrocław.
    W jaki sposób otrzymam potwierdzenie odnośnie założenia konta?

    Wszelkie informacje związane z programem Nasz Wrocław otrzymasz na wskazany podczas rejestracji adres e-mail.

    Jak długo jest ważne konto w programie Nasz Wrocław?

    Konto w programie Nasz Wrocław jest ważne bezterminowo.

    Jakie karty są akceptowane w programie Nasz Wrocław?

    Imienna karta URBANCARD, URBANCARD EP lub URBANCARD Premium oraz plastikowa karta Nasz Wrocław.

    Nie posiadam karty URBANCARD – czy mogę dołączyć do programu Nasz Wrocław?

    Aby dołączyć do programu nie musisz posiadać karty URBANCARD, możesz podczas procesu rejestracji dodać kartę Nasz Wrocław lub możesz korzystać tylko z aplikacji mobilnej Nasz Wrocław- wówczas należy wybrać „kartę wirtualną Nasz Wrocław”.

    Gdzie mogę bezpłatnie otrzymać kartę plastikową Nasz Wrocław?

    Kartę plastikową Nasz Wrocław możesz otrzymać bezpłatnie w Urzędzie Miejskim przy
    ul. Kotlarskiej 41 we Wrocławiu.

    Skąd mogę pobrać aplikację mobilną Nasz Wrocław?

    Aplikacje Nasz Wrocław możesz bezpłatnie pobrać ze sklepu GooglePlay lub App Store.

    Zapomniałem hasła do konta Nasz Wrocław, co mam zrobić?

    Musisz zresetować hasło. W tym celu wejdź na stronę logowania i naciśnij przycisk „przypomnij hasło”, system zapyta Cię o adres e-mail, który podałeś w trakcie rejestracji. Wyślemy Ci wiadomość
    z jednorazowym linkiem, umożliwiającym resetowanie hasła.

    Jak usunąć konto?

    Po zalogowaniu na swoje konto wybierz zakładkę ,,Szczegóły”, „Profil”, a następnie zakładkę
    „Usuń konto”.

    Jak skontaktować się w sprawie programu?

    Możesz napisać do nas poprzez formularz kontaktowy, połączyć się poprzez Czat wideo lub zadzwonić pod numer 71 777 71 44, 71 777 72 87, 71 777 71 20, 71 777 73 90 w godzinach pracy Urzędu Miejskiego.

    Dlaczego nie mogę zainstalować aplikacji na moim telefonie? Otrzymuję informację że „usługa nie jest dostępna w twoim kraju”.

    Aby pobrać aplikację mobilną Nasz Wrocław należy w pierwszej kolejności upewnić się, że telefon został zarejestrowany w Polsce na etapie konfiguracji konta w sklepie z aplikacjami.

    Więcej informacji w linku: https://support.google.com/googleplay/answer/7431675?hl=pl

  • Status Podatnika

    Co to jest Status Podatnika?

    Status Podatnika – to Twoje uprawnienia, które otrzymasz po potwierdzeniu faktu rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za ubiegły rok w Urzędzie Skarbowym we Wrocławiu.

    Co daje aktywny Status Podatnika?

    Aktywny Status Podatnika uprawnia do możliwości korzystania ze zniżek, darmowych wejść i innych usług w ramach programu Nasz Wrocław.

    Kto może aktywować Status Podatnika?

    Status Podatnika może aktywować osoba, która:

    • zarejestrowała konto w programie Nasz Wrocław,
    • rozliczyła podatek dochodowy we Wrocławskim Urzędzie Skarbowym z wyłączeniem Pierwszego Urzędu Skarbowego.
    Rozliczam podatki w I Urzędzie Skarbowym we Wrocławiu – czy mogę aktywować Status Podatnika?

    Nie, ponieważ Pierwszy Urząd Skarbowy przy ul. Klimasa 34 we Wrocławiu, przeznaczony
    jest dla Gmin ościennych w zakresie powstających czynności podatkowych, a tym samym podatek
    jest rozliczany w innej gminie niż Wrocław.

    Jak aktywować Status Podatnika?

    Sprawdź naszą instrukcję. Zajmie ci to mniej niż 5 minut. 

    Czy mój Status Podatnika jest automatycznie aktywny po założeniu konta w programie Nasz Wrocław?

    Nie. Status Podatnika wymaga aktywacji – jak aktywować Status Podatnika dowiesz się tutaj.

    Mój Status Podatnika stracił ważność – co zrobić, aby ponownie go aktywować?

    Sprawdź naszą instrukcję.  Zajmie ci to mniej niż 5 minut. 

    Mój Status Podatnika stracił ważność – czy tracę dostęp do konta?

    Nie, nie tracisz dostępu do swojego konta. Możesz za jego pośrednictwem m.in. przedłużyć ważność Statusu Podatnika lub przejrzeć historię udzielonych Ci zniżek.

    Otrzymałem wiadomość, że mój Status Podatnika w programie Nasz Wrocław niedługo wygaśnie. Co mam zrobić, aby go przedłużyć?

    Sprawdź naszą instrukcję.  Zajmie ci to mniej niż 5 minut. 

    Skąd będę wiedział, że mój Status Podatnika w programie Nasz Wrocław jest już aktywny i mogę korzystać ze zniżek i darmowych wejść?

    Wyślemy do Ciebie wiadomość na wskazany podczas rejestracji konta adres e-mail. Informacja
    o dacie ważności twojego Statusu Podatnika będzie również widoczna na Twoim koncie na stronie WWW oraz w aplikacji.

    Czy Status Podatnika może stracić ważność przed upływem okresu jego ważności?

    Tak, w sytuacji, gdy naruszasz warunki i zasady korzystania z programu zgodnie z zapisami naszego Regulaminu.

    Aktywowałem/am Status Podatnika – jak sprawdzić termin ważności?

    Sprawdzisz to, po zalogowaniu się na swoje konto na stronie WWW oraz w aplikacji. Dodatkowo informacja odnośnie aktywacji Statusu Podatnika jest wysyłana automatycznie na wskazany
    adres e-mail.

    Jakie dokumenty mam przedstawić w celu aktywacji Statusu Podatnika jeżeli deklaracja podatkowa nie była składana w formie elektronicznej tylko papierowej?

    Akceptowane są następujące dokumenty PIT:

    PIT -37, PIT - 36, PIT - 36L, PIT – 28, PIT – 40A/11A, PIT - 16A.

    Wraz z dokumentem potwierdzającym rozliczenie, należy okazać potwierdzenie złożenia lub nadania PIT przesyłką pocztową.

    Jestem pracującym studentem, czy mogę przystapić do programu Nasz Wrocław i aktywować Status Podatnika.

    Tak, osoby studiujące, które pracowały w ubiegłym roku podatkowym mają możliwość aktywacji Statusu Podatnika.

  • Status Nasz Wrocław MAX

    Co to jest Nasz Wrocław Max?

    Nasz Wrocław MAX to dodatkowe uprawnienia dla osób posiadających aktywny Status Podatnika w ramach programu Nasz Wrocław.

    Co więcej zyskuję z Nasz Wrocław MAX?

    Status Nasz Wrocław MAX pozwala na korzystanie z dodatkowych lub wyższych zniżek a także zapewnia atrakcyjniejszą ofertę w ramach Darmowych Wejść u Partnerów Programu.

    Korzystam z programu Nasz Wrocław, jakie wymagania muszę spełnić aby korzystać z Nasz Wrocław Max?

    Aby mieć możliwość skorzystania z Nasz Wrocław MAX należy posiadać aktywny Status Podatnika w programie Nasz Wrocław oraz dodatkowo potwierdzić fakt zameldowania na pobyt stały  we Wrocławiu.

    Jaki dokument potwierdza zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu?

    Mając Profil Zaufany można po zalogowaniu się na stronę www.gov.pl bezpłatnie pobrać informację

    o zameldowaniu na pobyt stały. Profil Zaufany umożliwia także instalację aplikacji MObywatel, gdzie również znajduje się informacja o zameldowaniu. Jeżeli nie posiadasz Profilu Zaufanego należy okazać zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, które można uzyskać w Centrach Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego Wrocławia, po uiszczeniu opłaty skarbowej.

    Gdzie aktywuję Nasz Wrocław MAX?

    Nasz Wrocław MAX możesz aktywować w Punkcie Obsługi Klienta Nasz Wrocław w Urzędzie Miejskim Wrocławia przy ul. Kotlarskiej 41 albo elektronicznie, przesyłając informację o zameldowaniu za pomocą platformy ePUAP. Instrukcję elektronicznej aktywacji znajdziesz tutaj.

    Status Nasz Wrocław MAX aktywujesz również poprzez Czat Wideo.

    Jak długo ważny jest Nasz Wrocław Max?

    Nasz Wrocław MAX ważny jest od momentu jego aktywacji aż do wygaśnięcia Statusu Podatnika
    na osobistym koncie użytkownika Nasz Wrocław.

    Jak korzystać z oferty Nasz Wrocław Max?

    Realizacja oferty wygląda tak samo jak w przypadku programu Nasz Wrocław. Aby skorzystać
    ze specjalnej oferty w ramach Nasz Wrocław MAX u naszych Partnerów, wystarczy poinformować 
    o tym sprzedawcę. Punkty Partnerskie będą mogły zweryfikować czy przysługuje Ci specjalna zniżka MAX. 

    Nie mam aktywnego Statusu Podatnika w programie Nasz Wrocław, czy mogę od razu posiadać Nasz Wrocław MAX?

    Nie. Aby posiadać  Nasz Wrocław MAX, w pierwszej kolejności należy aktywować Status Podatnika
    w programie Nasz Wrocław.

    Czy jeżeli mam Nasz Wrocław MAX mogę korzystać ze wszystkich zniżek przewidzianych dla posiadaczy Statusu Podatnika?

    Większość naszych Partnerów oferuje zniżki zarówno dla posiadaczy aktywnego Statusu Podatnika, jak i Statusu Nasz Wrocław MAX. Jednak Nasz Wrocław MAX jest odrębną ofertą.
    W związku z tym niektóre oferty naszych Partnerów mogą być skierowane wyłącznie do osób posiadających aktywny Status Podatnika, a inne wyłącznie do osób posiadających Nasz Wrocław MAX. 

    Gdzie znajdę informację o ofercie w ramach Nasz Wrocław MAX?

    Informacje o ofercie znajdują się w zakładce „Oferta” na stronie programu.

  • Zniżki

    Czy bilet/usługę kupioną ze zniżką można zwrócić?

    Zwrotu biletu/usługi dokonasz na zasadach obowiązujących zgodnie z Regulaminem danego Partnera.

    Jakie wydarzenia/usługi objęte są zniżką w ramach programu?

    Co do zasady zniżką objęte są wszystkie wydarzenia/usługi oferowane przez Partnerów biorących udział w programie, jednakże Partner może wprowadzić odrębne zasady co do warunków skorzystania z danej oferty.

    Czy mając aktywny Status Podatnika w programie Nasz Wrocław mogę uzyskać nieograniczoną liczbę biletów lub usług u Partnera?

    Korzystając z programu możesz podczas jednej wizyty/transakcji zakupić bilet/usługę
    ze zniżką dla siebie i maksymalnie dla pięciorga dzieci do 18 roku życia, chyba że Partner wprowadzi odrębne zasady lub ograniczenia. Szczegółowe informacje w zakładce Partnerzy.

    Czy mogę skorzystać ze zniżki nie posiadając karty przypisanej do programu Nasz Wrocław przy sobie?

    Ze zniżki możesz skorzystać okazując swoją kartę zarejestrowaną w programie lub aplikację mobilną Nasz Wrocław, w celu weryfikacji uprawnień.

    Gdzie uzyskam zniżkę w ramach programu Nasz Wrocław?

    Listę Partnerów, u których otrzymasz zniżkę w ramach programu Nasz Wrocław znajdziesz tutaj. Ponadto Partnerzy biorący udział w programie są oznakowani poprzez np. plakaty, naklejki,
    czy informacje na stronie internetowej.

    Ile razy mogę skorzystać ze zniżek u Partnerów programu nasz Wrocław?

    Ze zniżek można korzystać bez ograniczeń w czasie kiedy masz aktywny Status Podatnika lub Nasz Wrocław MAX.

  • Darmowe Wejścia

    Czy Partner może odmówić realizacji Darmowego Wejścia?

    Tak, jeżeli podczas weryfikacji okaże się że twoje uprawnienia nie są aktywne tj. Status Podatnika lub Nasz Wrocław MAX lub Darmowe Wejście zostało już wcześniej wykorzystane i nie minęło 365 dni od ostatniego wejścia.

    Jakie dokumenty muszę posiadać, żeby zrealizować Darmowe Wejście?

    Aby mieć możliwość skorzystania z Darmowego Wejścia należy w kasie u Partnera okazać kartę przypisaną do swojego konta w programie Nasz Wrocław  lub aplikację Nasz Wrocław oraz dokument tożsamości ze zdjęciem i numerem PESEL.

    Czy zamiast karty lub aplikacji Nasz Wrocław mogę pokazać wydrukowany ze strony internetowej kod QR?

    Nie. W kasie należy okazać do weryfikacji kartę przypisaną do swojego konta, lub kod QR w aplikacji
    Nasz Wrocław.

    Mój Status Podatnika w programie Nasz Wrocław stracił ważność zanim wykorzystałem Darmowe Wejścia. Czy będę mógł skorzystać z Darmowych Wejść bez aktywnego Statusu Podatnika?

    Jednym z warunków wykorzystania Darmowego Wejścia jest posiadanie aktywnego Statusu Podatnika w programie Nasz Wrocław. W celu skorzystania z Darmowego Wejścia zaloguj
    się do swojego konta i aktywuj Status Podatnika korzystając z instrukcji znajdującej się tutaj.

    Nie wykorzystałem swoich Darmowych Wejść w ciągu roku. Czy przechodzą na następny okres?

    Darmowe Wejścia  w ramach akcji można wykorzystać tylko w terminie ich ważności. Po tym czasie w przypadku nieskorzystania z Darmowego Wejścia u Partnera Akcji przepadają, jednak uczestnicy programu otrzymają nową pulę Darmowych Wejść. W przypadku skorzystania z Darmowego Wejścia u Partnera akcji kolejne Darmowe Wejście będzie możliwe nie wcześniej niż za 365 dni.

    Skąd mam wiedzieć kiedy mogę następny raz skorzystać z Darmowego Wejścia?

    Po zalogowaniu na swoje konto, w zakładce ,,Historia” można sprawdzić daty wykorzystanych Darmowych Wejść.

    Czy mogę przekazać moje Darmowe Wejście innej osobie?

    Nie, Darmowe Wejście przypisane jest do konta danej osoby i nie ma możliwości jego przekazania.

    Czy mogę skorzystać z Darmowego Wejścia nie posiadając karty przypisanej do programu Nasz Wrocław przy sobie?

    Z Darmowego Wejścia możesz skorzystać okazując swoją kartę zarejestrowaną w programie lub aplikację mobilną, w celu weryfikacji uprawnień.

    Czy po wykorzystaniu Darmowych Wejść stracę możliwość skorzystania ze zniżek?

    Nie. Zniżki przysługujące posiadaczom Statusu Podatnika lub Nasz Wrocław MAX są stałe i nie zależą od wykorzystania Darmowych Wejść.

    Gdzie mogę wykorzystać Darmowe Wejścia?

    Ofertę Darmowych Wejść w ramach Statusu Podatnika lub w ramach Nasz Wrocław MAX znajdziesz tutaj.

    Jak mogę uzyskać więcej Darmowych Wejść?

    Wystarczy, że aktywujesz Status Nasz Wrocław MAX. Oferta dodatkowych Darmowych Wejść znajduje się tutaj.

  • Czat Wideo

    Czym jest Czat Wideo?

    Czat Wideo jest narzędziem przeznaczonym do wsparcia Użytkowników w zakresie obsługi programu, który umożliwia bezpieczne załatwianie spraw poprzez wizytę online bez wychodzenia z domu.

    Jakie sprawy mogę załatwić?

    Podczas wizyty online możesz:

    • uzyskać wszelkie informacje na temat programu Nasz Wrocław w tym również wsparcie techniczne w przypadku jakichkolwiek problemów np. z logowaniem;
    • uzyskać wsparcie w zakresie założenia Konta;
    • aktywować Status Podatnika i/lub Status MAX.
    Jak korzystać z Czatu Wideo?

    Korzystanie z Czatu Wideo odbywa się za pośrednictwem widgetu umieszczonego na naszej stronie internetowej. Widget pojawia się automatycznie i umożliwia korzystanie ze wszystkich funkcjonalności Czatu. 

    Jakie wymagania muszę spełnić aby połączyć się przez Czat Wideo?

    Do korzystania z Czatu Wideo niezbędny jest: 

    • komputer osobisty lub urządzenie mobilne z dostępem do internetu,
    • system operacyjny Windows 7 (lub nowszy)/iOS lub Android w aktualnej dystrybucji, 
    • przeglądarka Google Chrome, Firefox, Safari lub Opera w aktualnych wersjach,
    • dostęp urządzenia do mikrofonu oraz kamery.
    Ile trwa wizyta online i co powinienem przygotować?

    W zależności od tematu wizyty może ona potrwać od kilku do maksymalnie 30 minut. 

    Na początku wizyty należy okazać dokument tożsamości ze zdjęciem. 

    W przypadku chęci aktywacji Statusu Podatnika należy okazać w formie papierowej lub elektronicznej (poprzez udostępnienie ekranu komputera):

    • pierwszą stronę zeznania rocznego PIT za ubiegły rok podatkowy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych z pieczątką urzędu skarbowego, potwierdzeniem nadania  listem poleconym lub przesyłką kurierską, albo
    • pierwszą stronę zeznania rocznego PIT za ubiegły rok podatkowy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru UPO
      (w przypadku składania zeznania rocznego za pośrednictwem Internetu), albo
    • zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego we Wrocławiu potwierdzającego fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych.

    W przypadku aktywacji Nasz Wrocław MAX należy okazać w formie papierowej lub elektronicznej (poprzez udostępnienie ekranu komputera):

    • informację o zameldowaniu na pobyt stały we Wrocławiu np. pobranej ze strony www.gov.pl (instrukcja), albo
    • zaświadczenie potwierdzające zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu,
    • akceptowane jest tez okazanie informacji o zameldowaniu w Aplikacji MObywatel.
    Czy muszę umawiać wizytę online na określony termin?

    Czat wideo umożliwia natychmiastowe połączenie się z naszym pracownikiem w godzinach pracy Urzędu Miejskiego tj. od poniedziałku do piątku od 8:00 do 15:45.   

    Na wizytę online możesz również umówić na najbliższe 7 dni roboczych (samodzielnie
    lub telefonicznie). Jeśli umawiasz wizytę samodzielnie, pamiętaj aby ją potwierdzić klikając
    w link przesłany na wskazany adres e-mail.

    Czy korzystanie z Czatu Wideo jest bezpieczne?

    Czat Wideo jest całkowicie bezpieczną i wygodną formą komunikacji. Przed rozpoczęciem korzystania z Czatu należy zaakceptować warunki, a także wyrazić zgodę na dostęp do kamery i mikrofonu.

    Czy mój wizerunek będzie rejestrowany i przechowywany?

    Nie. Po zakończeniu wizyty za pośrednictwem Czatu Wideo, dane Użytkownika zostaną usunięte z systemu. Rozmowy nie są rejestrowane, przechowywane ani upubliczniane.

  • Dzieci w Nasz Wrocław

    Czy muszę zarejestrować/założyć konto dla dziecka w programie Nasz Wrocław?

    Nie ma takiej konieczności, jednakże jeśli rodzic posiada konto w programie Nasz Wrocław,
    to ma możliwość założenia subkonta dla dziecka w wieku od 13 do 18 lat.

    Moje dziecko posiada konto w programie Nasz Wrocław, czy może skorzystać z Darmowego Wejścia w ramach akcji?

    W ramach Statusu Podatnika Darmowe Wejście jest wyłącznie dla osób, które rozliczyły podatek dochodowy we Wrocławiu. Mając aktywny Status Nasz Wrocław MAX dziecko może skorzystać
    z darmowego wejścia jako osoba towarzysząca.

    Jaki jest okres ważności Statusu Podatnika dziecka w programie Nasz Wrocław?

    Ważność Statusu Podatnika Nasz Wrocław Twojego dziecka jest identyczna z okresem ważności Statusu Podatnika.

    Czy posiadając aktywny Status Podatnika mogę otrzymać zniżkę dla dzieci?

    Korzystając z programu kupisz bilet/usługę ze zniżką dla siebie i maksymalnie pięciorga dzieci
    do 18. roku życia, chyba że Partner wprowadzi odrębne zasady, szczegółowe informacje znajdują
    się  w zakładce Partnerzy.

    Czy mogę zabrać ze sobą dzieci, które skorzystają z Darmowego Wejścia?

    Dzieci nie korzystają z Darmowych Wejść ponieważ jest to Akcja przeznaczona dla pełnoletnich użytkowników, których konto nie jest powiązane z kontem rodzica. Jeśli jednak osoba dorosła aktywowała Status Nasz Wrocław MAX dziecko może skorzystać z darmowego wejścia jako osoba towarzysząca u niektórych Partnerów, oferta znajduje się tutaj.

    Czy z Nasz Wrocław MAX mogą korzystać dzieci?

    Dzieci, których rodzice dodali konto dziecka oraz aktywowali Nasz Wrocław MAX także mogą otrzymać dostęp do usługi. Wystarczy, że rodzic podczas aktywacji Statusu MAX  zgłosi, aby
    Nasz Wrocław MAX został aktywowany również na koncie dziecka. 

    Przed skorzystaniem dziecka z oferty naszych Partnerów w ramach Nasz Wrocław MAX należy sprawdzić jakie warunki dany Partner oferuje dla dzieci.

  • Bilety MPK

    Kto może kupić tańsze bilety okresowe MPK?

    Tańsze imienne bilety okresowe MPK może kupić każdy, kto mieszka we Wrocławiu, rozlicza
    w mieście swój podatek dochodowy od osób fizycznych czyli posiada aktywny Status Podatnika
    w programie Nasz Wrocław.

    Co muszę zrobić, aby kupić tańszy imienny bilet okresowy MPK?

    Aby kupić tańsze bilety okresowe MPK wystarczy zarejestrować się do programu Nasz Wrocław, dodać podczas procesu rejestracji posiadaną przez siebie kartę URBANCARD wykorzystywaną
    do komunikacji miejskiej i aktywować Status Podatnika.

    Co jest potrzebne do zakupu tańszych biletów okresowych?

    Aby kupić bilet okresowy MPK konieczne jest posiadanie jednej z dostępnych kart URBANCARD, URBANCARD EP, URBANCARD PREMIUM

    Osoby korzystające z opcji zakupu biletów komunikacji miejskiej poprzez aplikację mobilną URBANCARD podczas procesu rejestracji muszą podać również nr telefonu.

    Zarejestrowałem konto w programie Nasz Wrocław dodając kartę URBANCARD – czy muszę robić coś jeszcze aby kupić tańszy bilet okresowy MPK?

    Tak. Należy aktywować Status Podatnika (instrukcja).

    W jaki sposób mogę kupić tańsze bilety okresowe MPK?

    W biletomatach zlokalizowanych na przystankach dodany został nowy typ biletów w taryfie

    „Nasz Wrocław”. Należy przy pierwszym zakupie biletu okresowego MPK wybrać opcję ,,Dodaj nowy bilet”, a następnie wybieramy z zakładki ,,Bilety Nasz Wrocław”.

    W stacjonarnym punkcie sprzedaży wystarczy poinformować sprzedawcę o chęci dokonania zakupu wybranego przez siebie biletu okresowego objętego taryfą „Nasz Wrocław”. 

    Dokonując zakupu poprzez stronę www.urbancard.pl lub w aplikacji mobilnej URBANCARD wystarczy samodzielnie wybrać bilet ze zniżką „Nasz Wrocław”.

    Czy kontrolerzy w komunikacji miejskiej będą sprawdzać ważność mojego Statusu Podatnika w programie Nasz Wrocław?

    Nie. Weryfikacja uprawnień do zniżek jest na etapie zakupu biletu MPK. Kontrolerzy sprawdzają jedynie ważność biletu MPK.

    Czy do zakupu biletów okresowych MPK wystarczy mi Aplikacja Nasz Wrocław lub karta plastikowa?

    Mając kartę plastikową URBANCARD można zakupić bilety okresowe MPK ze zniżką Nasz Wrocław
    w Punktach Obsługi Klienta URBANCARD i innych punktach, prowadzących sprzedaż biletów okresowych MPK. Równocześnie zakup biletów jest możliwy dla osób posiadających kartę wirtualną Nasz Wrocław, ale tylko za pośrednictwem aplikacji mobilnej URBANCARD. Posiadając tylko
    i wyłącznie dedykowaną kartę Nasz Wrocław nie jest możliwy zakup biletu MPK przy użyciu tej karty.

    Mam aktywny Status Podatnika w programie, ale nie mogę zakupić biletu MPK ze zniżką. Co mam zrobić?

    Jeśli masz założone konto w programie Nasz Wrocław i aktywny Status Podatnika i nadal nie możesz zakupić biletów MPK ze zniżką lub są dla ciebie niedostępne należy zgłosić się w tej sprawie bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta URBANCARD celem wyjaśnień.

  • Nasz Wrocław Kolej

    Co to jest i do czego uprawnia bilet „Nasz Wrocław Kolej”?

    Bilet „Nasz Wrocław Kolej” (w cenie 1 zł za bilet normalny, 0,50 zł za bilet ulgowy) jest biletem imiennym miesięcznym, uprawniającym wskazaną na bilecie osobę posiadającą aktywny status w programie „Nasz Wrocław” (osoba zamieszkała we Wrocławiu, rozliczająca podatek dochodowy od osób fizycznych we właściwym miejscowo urzędzie skarbowym we Wrocławiu), do korzystania z przejazdów na wszystkich typach linii. 

    Jakie muszę spełnić wymagania, aby korzystać z biletu Nasz Wrocław Kolej?

    Bilet Nasz Wrocław Kolej możesz zakupić, posiadając miesięczny imienny odcinkowy bilet kolejowy, który spełnia łącznie wszystkie określone poniżej warunki:

    - Uprawnia do przejazdu w obie strony (tam i z powrotem);

    - Wystawiony jest dla odcinka, dla którego punktem początkowym i końcowym jest stacja lub przystanek kolejowy zawierający w swojej nazwie „Wrocław” bądź przystanek kolejowy „Iwiny”;

    - Zakupiony jest w kolejowej taryfie podstawowej (normalnej) lub taryfie RAZEM: normalny lub ulgowy – w przypadku posiadania jednocześnie prawa do korzystania z biletów z ulgowych w komunikacji miejskiej Wrocławia, wraz z dokumentem potwierdzającym tę ulgę;

    - Cena biletu lub cena bez ulgi ustawowej nie jest niższa niż 104 zł;

    - Jest w formie papierowej - zakupiony w kasie kolejowej, automacie biletowym przewoźnika kolejowego lub u obsługi pociągu.

    Jestem nauczycielem i posiadam zniżkę na kolej, czy mogę kupić bilet „Nasz Wrocław Kolej”?

    Tylko w sytuacji, gdy zakupi Pan bilet kolejowy w taryfie normalnej. W taryfach MPK nie występuje ulga dla nauczycieli.

    Jestem studentem i posiadam zniżkę na kolej, czy mogę kupić bilet „Nasz Wrocław Kolej”?

    Tak, ponieważ zniżki obowiązują u obu przewoźników.

    Posiadam Kartę Dużej Rodziny i związaną z nią zniżkę na kolej, czy mogę kupić bilet „Nasz Wrocław Kolej”?

    Tylko w sytuacji zakupu biletu kolejowego w taryfie normalnej. W taryfach MPK nie występuje ulga dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny.

    Kupiłem bilet miesięczny kolejowy za pomocą aplikacji mobilnej koleo, czy mogę zakupić bilet Nasz Wrocław Kolej, jeśli go wydrukuję?

    Nie, bilet Nasz Wrocław Kolej można zakupić jedynie w przypadku posiadania papierowego kolejowego biletu miesięcznego zakupionego w kasie kolejowej, automacie biletowym przewoźnika kolejowego lub u obsługi pociągu. Wydruki biletów zakupionych elektronicznie nie są akceptowane.

    Mam bilet miesięczny kolejowy ważny do 15 września, czy mogę kupić bilet „Nasz Wrocław Kolej” od 2 września?

    Tak, ważne jest aby w momencie kontroli posiadać ważny bilet kolejowy w dwie strony wystawiony dla odcinka, dla którego punktem początkowym i końcowym jest stacja lub przystanek kolejowy zawierający w swojej nazwie „Wrocław” bądź przystanek kolejowy „Iwiny”.

    Mam bilet kolejowy z Leśnicy na Psie Pole, w jedną stronę jeżdżę pociągiem, a wracam komunikacją zbiorową, czy mogę kupić bilet „Nasz Wrocław Kolej”, cena biletu w jedną stronę wynosi więcej niż 104 zł.

    Nie, bilety kolejowe muszą spełniać wszystkie wymienione w uchwale warunki łącznie, tj. w tej sytuacji aby, skorzystać z oferty Nasz Wrocław Kolej bilet kolejowy powinien być w obie strony (tam i z powrotem).

    Jestem mieszkańcem Wrocławia z aktywnym statusem Nasz Wrocław i dojeżdżam do Obornik Śląskich do pracy, czy mogę zakupić bilet „Nasz Wrocław Kolej”?

    Tak, ale tylko w przypadku zakupienia osobnych biletów kolejowych na odcinek wrocławski (dla którego punktem początkowym i końcowym jest stacja lub przystanek kolejowy zawierający w swojej nazwie „Wrocław” bądź przystanek kolejowy „Iwiny”) oraz na pozostałą trasę. W takiej sytuacji najbardziej optymalnym rozwiązaniem, będzie zakup biletu aglomeracyjnego.

    Bilet Nasz Wrocław Kolej uprawnia do uzyskania znacznej ulgi dla osób poruszających się koleją jedynie w granicach Wrocławia + przystanek kolejowy Iwiny.

    Jestem uczniem, dotychczas w granicach Wrocławia jeździłem pociągiem za darmo, jak teraz wygląda moja sytuacja?

    Obecnie uczniowie nadal korzystają z komunikacji miejskiej bezpłatnie, a w przypadku korzystania z transportu kolejowego muszą zakupić bilet kolejowy z przysługującą zniżką.

    Czy jeśli posiadam bilety jednorazowe i czasowe z poprzedniej taryfy mogę ich używać również po 1 września 2021 r.?

    Bilety jednorazowe i czasowe z poprzedniej taryfy zachowują ważność pod warunkiem, że ich cena nie jest mniejsza niż wynikająca z obecnej taryfy lub pod warunkiem wniesienia dopłaty do wysokości wynikającej z obecnej taryfy. Dopłaty dokonać można w automatach stacjonarnych.

    Czy jeśli posiadam nieaktualne bilety jednorazowe i czasowe mogę je zwrócić?

    Tak, nieskasowane bilety jednorazowe i czasowe mogą być zwracane bez pobierania dodatkowej opłaty manipulacyjnej do dnia 31.08.2022 r.

    Zwroty realizowane są przez operatora systemy dystrybucji biletów w Biurach Obsługi Klienta URBANCARD:

    • ul. Grabiszyńska 9 czynne pn.-pt. w godz.8.00-18.00; w sb.9.00-14.00,
    • ul. B.Prusa 75-79 czynne pn.-czw. w godz. 8.00-18.00; pt. 8.00-16.00,
    • ul. Racławicka 2-4 czynne pn.-pt. w godz. 8.00–18.00,
    • ul. Ładna 1c czynne pn.-pt. w godz. 8.00–18.00
    Czy bilet 365-dniowy uprawnia do przejazdów przez rok kalendarzowy, czyli od 1 stycznia do 31 grudnia 2021? Czy można go kupić w dowolnym momencie i używać przez równy rok?

    Bilet 365-dniowy imienny można kupić w dowolnym momencie. Uprawnia on wskazaną na bilecie osobę do korzystania z przejazdów na wszystkich typach linii przez 365 dni kalendarzowych liczonych kolejno począwszy od dnia wskazanego na bilecie. W przypadku gdy zakupiony został w pierwszym dniu jego obowiązywania ważny jest od momentu jego zakupu.

    Czy na bilecie grupowym do 15 osób można podróżować również autobusami pospiesznymi?

    Tak, można. Bilet grupowy uprawnia nie więcej niż 15 osób do korzystania z nieograniczonej liczby przejazdów na wszystkich typach linii do 30 minut liczonych od godziny skasowania biletu lub do jednokrotnego przejazdu środkiem komunikacji, w którym został skasowany, jednak nie dłużej niż do momentu dotarcia przez pojazd do przystanku końcowego właściwego dla danego kierunku linii lub ostatniego przystanku przed zjazdem do zajezdni.

    Dnia 2 października 2021 r. ukończę 66 lat. Czy na podstawie obowiązujących od 1 stycznia 2021 r. przepisów mogę już podróżować komunikacją miejską za darmo?

    Od roku 2021 osoby, które ukończyły 66 lat (od dnia swoich 66 urodzin, nie rocznikowo) mogą podróżować bezpłatnie wszystkimi środkami komunikacji miejskiej. W takiej sytuacji będzie Panu przysługiwało prawo do bezpłatnych podróży od 2 października 2021 r.

    Jestem dawcą przeszczepu, na jakiej podstawie mogę podróżować za darmo?

    Na podstawie legitymacja Dawcy Przeszczepu lub legitymacja Zasłużonego Dawcy Przeszczepu.

    W taryfie opłat są dwa różne rodzaje biletów imiennych – imienne i imienne „Nasz Wrocław”. Kto może kupować bilety z niższą ceną „Nasz Wrocław”?

    Z biletów imiennych „Nasz Wrocław” mogą korzystać osoby zamieszkałe we Wrocławiu i rozliczające podatek dochodowy od osób fizycznych we właściwym miejscowo urzędzie skarbowym we Wrocławiu, które posiadają aktywny status w programie „Nasz Wrocław”.

    Przyjeżdża do mnie wnuk z innej miejscowości, który jest uczniem V klasy szkoły podstawowej. Czy musi kasować bilety ulgowe?

    Nie. Uczniowie szkół podstawowych, ponadpodstawowych i średnich, nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia, zwolnieni są z wnoszenia opłaty za przejazdy środkami komunikacji miejskiej. Podczas przejazdów uczeń winien mieć przy sobie ważną legitymację szkolną.

    Czy osobie niepełnosprawnej w stopniu umiarkowanym przysługuje zniżka na komunikację miejską?

    Osoby głuche i głuchonieme z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, a także osoby niewidome lub ociemniałe ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności oraz ich przewodnicy uprawnieni są do korzystania z bezpłatnych przejazdów na wszystkich typach linii.