Najpewniej MAN dostarczy nowe autobusy dla Wrocławia

Jak wynika z przeprowadzonej oceny ofert dostarczonych w przetargu na dostawę 50 nowych autobusów miejskich, do Wrocławia trafią najprawdopodobniej pojazdy firmy MAN. To one zastąpią kolejne najbardziej wysłużone autobusy z floty wrocławskiego MPK.  


- To kolejny etap największego w historii MPK projektu wymiany taboru w tak krótkim czasie. Naszym celem jest dążenie do takiej sytuacji, by najstarsze autobusy służyły nam niewiele ponad 10 lat. Chcemy, by pasażerowie mieli do dyspozycji komfortowe i klimatyzowane pojazdy, dlatego rozpisując przetarg, stawiamy dostawcom bardzo wysokie wymagania – mówi Jolanta Szczepańska, prezes MPK Wrocław. 

Przypomnijmy, w marcu zapoznaliśmy się z ofertami złożonymi w ramach tego postępowania (ogłoszonego w grudniu 2017 r.). Chętne do realizacji zamówienia okazały się 2 firmy: EvoBus Polska sp. z o.o. oraz MAN Truck & Bus Polska sp. z o.o. Po szczegółowej analizie ofert i negocjacjach dotyczących finansowania przedsięwzięcia, MPK ostatecznie zdecydowało się na autobusy firmy MAN, która chce je dostarczyć za kwotę 96.247.500,00 zł brutto. Kluczowe dla rozstrzygnięcia okazało się kryterium ceny i zużycia energii. Jeśli nie będzie odwołań w tym postępowaniu, lada dzień zostanie podpisana umowa z dostawcą i zgodnie z nią nowe autobusy najpóźniej w ciągu 6 miesięcy pojawia się na ulicach Wrocławia. 

Przetarg dotyczy dostawy 50 fabrycznie nowych, niskopodłogowych, przegubowych autobusów komunikacji miejskiej. Pojazdy będą wyposażone klimatyzację, monitoring, system zapowiedzi głosowych wewnętrznych i zewnętrznych i system informacji pasażerskiej. Tym razem nie będzie to dzierżawa, jak w przypadku 60 mercedesów, jeżdżących od 8 marca po wrocławskich ulicach, ale zakup. Pozyskanie na własność pojazdów jest warunkiem dofinansowania tej inwestycji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego - Unia Europejska pokryje 54 mln zł z tego zakupu. Głównym celem projektu i warunkiem, który musimy spełnić, jest ograniczenie szkodliwej emisji do środowiska. Dzięki dostawom nowych autobusów i likwidacji najstarszych pojazdów z przestarzałymi normami spalania, obniżymy szkodliwą emisję tlenków azotu do atmosfery o prawie 50%, a udział klimatyzowanych pojazdów w całości floty wyniesie ponad 70%. 

MPK chce podpisać kontrakt z prawem opcji, które pozwoli w przyszłości zamówić kolejne 50 autobusów od tego samego dostawy za gwarantowaną w przetargu cenę bez konieczności rozpisywania kolejnego postępowania.

materiały: MPK Wrocław 

 

Zgłoś uwagę