ECitaro to nie tylko autobus z napędem elektrycznym, ale pojazd zupełnie nowej generacji. Posiada m.in. czujniki obciążenia osi, które rejestrują dane i przesyłają informacje o liczbie pasażerów. Umożliwia to odpowiednie automatyczne ustawienie temperatury wnętrza. W środku zmieści się 82 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Autobus jest oczywiście niskopodłogowy i klimatyzowany. Na pokład wchodzi się przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.
Wrocław pracuje nad pozyskaniem pieniędzy na "elektryki"
MPK Wrocław w tej chwili w swojej flocie ma 167 autobusów spełniających surowe przepisy normy spalania EURO6. Łącznie dysponuje 329 autobusami, a także setką pojazdów podwykonawców, które posiadają wyłącznie autobusy spełniające te normy.- W zeszłym roku MPK testowało autobusy nieemisyjne, takie jak Mercedes-Benz Conecto NGT i Solaris Urbino 12 Electric. Dzisiaj testujemy eCitaro i pracujemy nad pozyskaniem zewnętrznego dofinansowania na zakup zeroemisyjnych autobusów - zapowiedział prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.Autobus 7 maja wyjechał na wrocławskie linie. Najczęściej będzie można go spotkać na trasach 111 i 143. We Wrocławiu ma być testowany przez miesiąc.