MPK testuje elektrycznego Mercedesa eCitaro

Najnowszy model elektrycznego autobusu ze znaczkiem Mercedesa zagości w stolicy Dolnego Śląska przez miesiąc. Pierwszym pasażerem był prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk, który z jego pokładu relacjonował codziennie działania miasta w czasie epidemii. Dzisiaj autobus wyjechał na regularne linie. Pasażerowie mogą go spotkać na trasach 143 i 111.

  • fot. MPK Wrocław


ECitaro to nie tylko autobus z napędem elektrycznym, ale pojazd zupełnie nowej generacji. Posiada m.in. czujniki obciążenia osi, które rejestrują dane i przesyłają informacje o liczbie pasażerów. Umożliwia to odpowiednie automatyczne ustawienie temperatury wnętrza. W środku zmieści się 82 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Autobus jest oczywiście niskopodłogowy i klimatyzowany. Na pokład wchodzi się przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Wrocław pracuje nad pozyskaniem pieniędzy na "elektryki"

MPK Wrocław w tej chwili w swojej flocie ma 167 autobusów spełniających surowe przepisy normy spalania EURO6. Łącznie dysponuje 329 autobusami, a także setką pojazdów podwykonawców, które posiadają wyłącznie autobusy spełniające te normy.
- W zeszłym roku MPK testowało autobusy nieemisyjne, takie jak Mercedes-Benz Conecto NGT i Solaris Urbino 12 Electric. Dzisiaj testujemy eCitaro i pracujemy nad pozyskaniem zewnętrznego dofinansowania na zakup zeroemisyjnych autobusów - zapowiedział prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.
Autobus 7 maja wyjechał na wrocławskie linie. Najczęściej będzie można go spotkać na trasach 111 i 143. We Wrocławiu ma być testowany przez miesiąc.



Zgłoś uwagę