Kosztował około 770 tysięcy złotych i waży ponad 18 ton. Pojazd, w razie potrzeby pozwala wykonywać naprawy autobusów na trasie ich przejazdu. To oznacza, że w razie awarii, czy potrzeby wymiany przebitej opony znacznie skróci się czas powrotu na linie. Może też swobodnie holować autobusy, posiada we wnętrzu rozbudowany warsztat z wszelkimi potrzebnymi narzędziami, płynami eksploatacyjnymi oraz kompletem opon. Na pokładzie jest też poduszka pneumatyczna, która pozwala podnosić autobus.
– Pogotowie techniczne stacjonuje codziennie w zajezdni autobusowej przy ulicy Obornickiej. Jest w gotowości 24 godziny na dobę. Do pogotowia technicznego przydzielona jest obsada 4 pracowników zaplecza technicznego – mówią przedstawiciele MPK.
Do tej pory pojazdem pogotowia technicznego był zmodyfikowany i przystosowany do tej funkcji stary autobus Ikarus.
Czytaj więcej: Jak pracuje zajezdnia autobusowa MPK [ZDJĘCIA, WIDEO]