Krajowa „ósemka” Wrocław-Kłodzko będzie rozbudowana

Trwa opracowywanie dokumentacji dla rozbudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku z Wrocławia do Kłodzka. Teraz wykonywana jest analiza przebiegu nowego korytarza drogi. Brane pod uwagę jest 7 wariantów. Trasa po zakończeniu inwestycji ma mieć w wielu miejscach po dwa pasy w jednym kierunku co sprawi, że będzie bardziej bezpieczna.

  • Fragment drogi krajowej nr 8 w Bardzie. fot. GDDKiA


Dolnośląski odcinek DK 8 to najbardziej niebezpieczna trasa w naszym województwie. Przez to, że droga jest kręta, wiedzie przez wzgórza i wiele miejscowości, a miejsc do bezpiecznego wyprzedzania jest niewiele, dochodzi tam często do wypadków. Wiele z nich kończy się śmiertelnie.
Plany na budowę drogi ekspresowej do granicy z Czechami na razie są nierealne a naciski społeczne o poprawę bezpieczeństwa na tej trasie ogromne. Dlatego Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zdecydowało o wpisaniu do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 modernizację obecnej drogi krajowej numer 8, na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko.

Trwa opracowywanie dokumentacji

W tej chwili trwa opracowywanie studium techniczno-ekonomicznego, które będzie pierwszym krokiem do realizacji inwestycji.  - Opracowanie wyznaczy i uściśli przebieg analizowanych wariantów tras.  Dostarczy nam wszystkie niezbędne informacje, który wariant inwestycji m.in. kosztowo, czasowo, środowiskowo oraz zakresowo jest najbardziej optymalny. Wtedy dopiero będzie znany korytarz przebiegu trasy i koszty realizacji inwestycji – mówi Magdalena Szumiata, rzecznik prasowa wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W początkowej fazie prac projektowych przedstawiono 9 wariantów przebiegu korytarzy dla krajowej „ósemki” na odcinku Kłodzko – Wrocław, obecnie analizie podlega 7 wariantów przebiegu korytarzy.
MAPKA

Do Łagiewnik po dwa pasy

Założenie wstępne jest takie, że na odcinku od Wrocławia do Łagiewnik droga ma mieć po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Natomiast dalej aż do obwodnicy Kłodzka ma przebiegać w wariancie 2+1, czyli naprzemiennie po dwa pasy w jedną stronę i jeden w kierunku przeciwnym. W ramach inwestycji mają powstać również obwodnice wielu miejscowości na tej trasie a także nowe, bezpieczne skrzyżowania.

Planowany termin zakończenia opracowań koniecznych do rozpoczęcia inwestycji jest wyznaczony na I kwartał 2020r.

Dokumenty oraz mapy dotyczące tej inwestycji można znaleźc na stronie DK8.pl 

 

Zgłoś uwagę