Dolnośląski odcinek DK 8 to najbardziej niebezpieczna trasa w naszym województwie. Przez to, że droga jest kręta, wiedzie przez wzgórza i wiele miejscowości, a miejsc do bezpiecznego wyprzedzania jest niewiele, dochodzi tam często do wypadków. Wiele z nich kończy się śmiertelnie. Plany na budowę drogi ekspresowej do granicy z Czechami na razie są nierealne a naciski społeczne o poprawę bezpieczeństwa na tej trasie ogromne. Dlatego Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zdecydowało o wpisaniu do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 modernizację obecnej drogi krajowej numer 8, na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko.
Trwa opracowywanie dokumentacji
W tej chwili trwa opracowywanie studium techniczno-ekonomicznego, które będzie pierwszym krokiem do realizacji inwestycji. - Opracowanie wyznaczy i uściśli przebieg analizowanych wariantów tras. Dostarczy nam wszystkie niezbędne informacje, który wariant inwestycji m.in. kosztowo, czasowo, środowiskowo oraz zakresowo jest najbardziej optymalny. Wtedy dopiero będzie znany korytarz przebiegu trasy i koszty realizacji inwestycji – mówi Magdalena Szumiata, rzecznik prasowa wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W początkowej fazie prac projektowych przedstawiono 9 wariantów przebiegu korytarzy dla krajowej „ósemki” na odcinku Kłodzko – Wrocław, obecnie analizie podlega 7 wariantów przebiegu korytarzy. MAPKA
Do Łagiewnik po dwa pasy
Założenie wstępne jest takie, że na odcinku od Wrocławia do Łagiewnik droga ma mieć po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Natomiast dalej aż do obwodnicy Kłodzka ma przebiegać w wariancie 2+1, czyli naprzemiennie po dwa pasy w jedną stronę i jeden w kierunku przeciwnym. W ramach inwestycji mają powstać również obwodnice wielu miejscowości na tej trasie a także nowe, bezpieczne skrzyżowania.
Planowany termin zakończenia opracowań koniecznych do rozpoczęcia inwestycji jest wyznaczony na I kwartał 2020r.
Dokumenty oraz mapy dotyczące tej inwestycji można znaleźc na stronie DK8.pl