Kampania "Kocham Wrocław, wybieram rower" trwała od początku kwietnia do końca października 2015 roku. Jej celem było wypromowanie poruszania się na rowerze w codziennych podróżach.
- Chcieliśmy pokazać rower jako wygodny i stylowy środek transportu, jednocześnie przełamując pewne stereotypy z nim związane - tłumaczy Ewa A. Bałazińska z Akcji Miasto. - Ważną kwestią na której się skupiliśmy była również edukacja. Przygotowaliśmy publikacje na temat przesiadania się na rower. Zależało nam na tym, aby wzrastała świadomość i kultura wszystkich uczestników ruchu, w tym samych rowerzystów - dodaje Bałazińska.
Podczas trwania kampanii zorganizowano masę konkrusów, happeningów, spotkań, instruktaży i innych działań, które miały realizować założoną przez organizatorów misję.
HAPPENINGI
Podczas pozytywnych happeningów rowerzyści prowadzący kampanię Kocham Wrocław, wybieram rower zarówno dzielili się swoją pasją do roweru, jak również zwracali uwagę na istotne dla cyklistów zagadnienia.
EDUKACJA
Promocja roweru i wybierania go do codziennych podróży po wrocławiu to również edukacja tych, którzy nieśmiało zabierali się za zmianę swoich nawyków komunikacyjnych. Wydana została broszura edukacyjna, w której znalazły się publikacje stworzone przez wrocławian jeżdżących rowerem codziennie specjalnie z myślą o tych, którzy dopiero rozważają przesiadkę. Została ona również udostępniona w formie e-booka. Na chętnych czekały również zajęcia Wyższej Szkoły Rowerowej Jazdy.
ECC 2015
Przez cały maj kampania skupiała się na promocji Europejskiego Wyzwania Rowerowego, do którego w tym roku po raz pierwszy przystąpił Wrocław. Na wynik naszego miasta mógł pracować każdy, wystarczyło, że w maju przesiadł się na rower i za pomocą specjalnej aplikacji rejestrował przejechane kilometry. Dzięki zaangażowaniu mieszkańców stolica Dolnego Śląska zajęła wysoką, drugą pozycję z wynikiem 334,462 przejechanych kilometrów. Oprócz głównej rywalizacji we Wrocławiu ścigały się również między sobą firmy i uczelnie. W sumie dla stolicy Dolnego Śląska kręcili studenci z 13 wrocławskich szkół wyższych i pracownicy 94 firm. Ci pierwsi przejechali dla Wrocławia blisko 85 tysięcy kilometrów, a firmy niemal 185 tys. km.
KONKURSY
Na facebookowej stronie akcji na rowerzystów czekały również przeróżne konkursy z nagrodami od partnerów kamapnii. Można więc było wygrać rowerowe gadżety, jak również bilety i wejściówki m.in. do Aquaparku, Wrocławskiego Ogrodu Zoologicznego, Wyspa przygody - Opatowicka, na punkt widokowy w Sky Tower, bilety do kina Nowe Horyzonty i wiele innych. W ramach kampanii zorganizowano również konkurs na Rowerową Twarz Miasta, której zwycięzcy pojawili się na bilbordach i plakatach promujących jazdę rowerem w mieście.