Kiedy otwarcie pierwszego odcinka obwodnicy Leśnicy?

Najszybciej kierowcy pojadą po fragmencie obwodnicy Leśnicy od ul. Średzkiej do Piołunowej. Wcześniej jednak trzeba dostosować lokalne ulice u wylotu pierwszego odcinka, aby były bezpieczne i gotowe na przyjęcie tymczasowo większego ruchu. Otwarcie planowane jest w pierwszym kwartale 2018 roku. 

  • Zdjęcie ilustracyjne


Najszybciej otwarty zostanie blisko 4,5-kilometrowy odcinek obwodnicy Leśnicy od ul. Średzkiej do Piołunowej wraz z mostem Ratyńskim nad Bystrzycą. Już to pozwoli kierowcom jadącym w kierunku Granicznej ominąć Leśnicę.

Zanim będzie to możliwe, na ulicach u wylotu pierwszego odcinka nowej trasy potrzebne są zmiany w organizacji ruchu. – Trzeba dostosować je do nowej sytuacji. To będzie oczywiście przejściowe, jedynie do momentu otwarcia całej trasy łączącej ul. Średzką z Graniczną. Jednak pewne prace są konieczne – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Powstanie m.in. nowy chodnik wzdłuż ul. Jerzmanowskiej, do skrzyżowania z ul. Rdestową, który ma zagwarantować bezpieczeństwo pieszym. Zamontowane zostaną też progi zwalniające. Zmiany pojawią się również na samej ul. Średzkiej, której fragment – przy wjeździe na obwodnicę – będzie jednokierunkowy.

 (Plan orientacyjny w okresie przejściowym. Kliknij, aby powiększyć)

Urzędnicy z wydziału inżynierii miejskiej nie wykluczają, że jeśli w tamtym rejonie będą tworzyć się duże korki, na skrzyżowaniu Jerzmanowskiej i Piołunowej pojawi się sygnalizacja świetlna kierująca ruchem.

Wrocławskie Inwestycje, spółka która nadzoruje budowę, złożyła już wnioski o dopuszczenie do ruchu odcinka nowej drogi. Kiedy zakończą się prace na ulicach sąsiadujących z wylotem obwodnicy, trasa zostanie otwarta. Urzędnicy szacują, że jeśli warunki pogodowe pozwolą nastąpi w pierwszym kwartale 2018 roku.

Co się dzieje na innych fragmentach?

Od dawna gotowy jest już fragment trasy między ulicą Graniczną a Osiniecką, w niewielkiej części jest on nawet używany przez kierowców (Graniczna-Rdestowa). Najwięcej pracy jest jeszcze na ostatnim odcinku trasy, między ulicami Piołunową i Osiniecką. Tam jesienią 2017 r. rozpoczęła się budowa. To na tym fragmencie przewidziany jest węzeł, przy którym obwodnica skrzyżuje się z łącznikiem do ul. Kosmonautów. Dlatego budowane są tutaj trzy wiadukty, w tym jeden nad planowaną w przyszłości linią kolejową na lotnisko. Prace mają zakończyć się jesienią tego roku. Potem inwestor wystąpi o pozwolenie na użytkowanie. 

Łącznik między powstającym odcinkiem obwodnicy, a ul. Kosmonautów jest już projektowany. Przetarg na realizację tego odcina planowany jest w pierwszej połowie tego roku.

Inwestycje towarzyszące

Pewne jest, że GDDKiA przebuduje w najbliższym czasie węzeł AOW przy Granicznej. Wtedy ruch będzie sprawniejszy dzięki dodatkowemu zjazdowi na AOW, chodzi o prawoskręt przed rondem.

Ulicę Graniczną rozładować powinna także trwająca inwestycja miejska. Chodzi o budowę ostatniego fragmentu drogi łączącej ul. Rakietową z Graniczną, obok magazynów firmy Pro Logis. Dzięki temu od Muchoboru Wielkiego, z pominięciem Mińskiej, będzie można przez ulicę Graniczną dojechać do węzła AOW, do lotniska i jeszcze dalej.

Zgłoś uwagę