wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

2°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 01:25

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Kiedy otwarcie pierwszego odcinka obwodnicy Leśnicy?

Najszybciej kierowcy pojadą po fragmencie obwodnicy Leśnicy od ul. Średzkiej do Piołunowej. Wcześniej jednak trzeba dostosować lokalne ulice u wylotu pierwszego odcinka, aby były bezpieczne i gotowe na przyjęcie tymczasowo większego ruchu. Otwarcie planowane jest w pierwszym kwartale 2018 roku. 

Reklama

Najszybciej otwarty zostanie blisko 4,5-kilometrowy odcinek obwodnicy Leśnicy od ul. Średzkiej do Piołunowej wraz z mostem Ratyńskim nad Bystrzycą. Już to pozwoli kierowcom jadącym w kierunku Granicznej ominąć Leśnicę.

Zanim będzie to możliwe, na ulicach u wylotu pierwszego odcinka nowej trasy potrzebne są zmiany w organizacji ruchu. – Trzeba dostosować je do nowej sytuacji. To będzie oczywiście przejściowe, jedynie do momentu otwarcia całej trasy łączącej ul. Średzką z Graniczną. Jednak pewne prace są konieczne – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Powstanie m.in. nowy chodnik wzdłuż ul. Jerzmanowskiej, do skrzyżowania z ul. Rdestową, który ma zagwarantować bezpieczeństwo pieszym. Zamontowane zostaną też progi zwalniające. Zmiany pojawią się również na samej ul. Średzkiej, której fragment – przy wjeździe na obwodnicę – będzie jednokierunkowy.

 (Plan orientacyjny w okresie przejściowym. Kliknij, aby powiększyć)

Urzędnicy z wydziału inżynierii miejskiej nie wykluczają, że jeśli w tamtym rejonie będą tworzyć się duże korki, na skrzyżowaniu Jerzmanowskiej i Piołunowej pojawi się sygnalizacja świetlna kierująca ruchem.

Wrocławskie Inwestycje, spółka która nadzoruje budowę, złożyła już wnioski o dopuszczenie do ruchu odcinka nowej drogi. Kiedy zakończą się prace na ulicach sąsiadujących z wylotem obwodnicy, trasa zostanie otwarta. Urzędnicy szacują, że jeśli warunki pogodowe pozwolą nastąpi w pierwszym kwartale 2018 roku.

Co się dzieje na innych fragmentach?

Od dawna gotowy jest już fragment trasy między ulicą Graniczną a Osiniecką, w niewielkiej części jest on nawet używany przez kierowców (Graniczna-Rdestowa). Najwięcej pracy jest jeszcze na ostatnim odcinku trasy, między ulicami Piołunową i Osiniecką. Tam jesienią 2017 r. rozpoczęła się budowa. To na tym fragmencie przewidziany jest węzeł, przy którym obwodnica skrzyżuje się z łącznikiem do ul. Kosmonautów. Dlatego budowane są tutaj trzy wiadukty, w tym jeden nad planowaną w przyszłości linią kolejową na lotnisko. Prace mają zakończyć się jesienią tego roku. Potem inwestor wystąpi o pozwolenie na użytkowanie. 

Łącznik między powstającym odcinkiem obwodnicy, a ul. Kosmonautów jest już projektowany. Przetarg na realizację tego odcina planowany jest w pierwszej połowie tego roku.

Inwestycje towarzyszące

Pewne jest, że GDDKiA przebuduje w najbliższym czasie węzeł AOW przy Granicznej. Wtedy ruch będzie sprawniejszy dzięki dodatkowemu zjazdowi na AOW, chodzi o prawoskręt przed rondem.

Ulicę Graniczną rozładować powinna także trwająca inwestycja miejska. Chodzi o budowę ostatniego fragmentu drogi łączącej ul. Rakietową z Graniczną, obok magazynów firmy Pro Logis. Dzięki temu od Muchoboru Wielkiego, z pominięciem Mińskiej, będzie można przez ulicę Graniczną dojechać do węzła AOW, do lotniska i jeszcze dalej.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl