Przypomnijmy, że do „domknięcia” wokół miasta Wschodniej Obwodnicy Wrocławia brakuje jeszcze trzech odcinków. Tego na północy (Łany-Długołęka), który jest zaprojektowany i czeka na zezwolenie na realizację oraz dwóch na południu, które mają połączyć obwodnicę z al. Karkonoską. W tej chwili Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podległa urzędowi marszałkowskiemu ogłosiła dwa przetargi na południowe fragmenty.
Pierwszy, z terminem realizacji do 30 października 2021 roku, obejmuje trasę od ronda w Żernikach Wrocławskich do skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego. Drugi, planowany do oddania rok później, dotyczy fragmentu biegnący m.in. przez Wysoką aż do węzła A4 Bielany Wrocławskie (al. Karkonoska).
Łącznie do wybudowania na południu pozostaje 6-kilometrowy odcinek, który zgodnie z planami ma przebiegać przez miejscowość Wysoka. Mimo licznych protestów mieszkańców tej miejscowości, w grudniu 2018 roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska zgodził się na budowę drogi w wariancie proponowanym przez inwestora. Decyzja została oprotestowana, trwa w tej chwili analiza odwołań. Mimo tego inwestor zdecydował się ogłosić przetarg.
Chętne do wykonania inwestycji firmy mogą zgłaszać się do 23 kwietnia tego roku. Inwestycja jest współfinansowana ze środków europejskich.