Już w tej chwili Koleje Dolnośląskie inwestują w nowoczesną halę serwisowo-techniczną do obsługi pociągów w Legnicy.
– W planach jest również budowa hali technicznej, która ma powstać w obrębie węzła wrocławskiego na terenie przy Dworcu Głównym. Obiekt ma w przyszłości obsługiwać pociągi kolei aglomeracyjnej. Inwestycja będzie realizowana przy współpracy z Przewozami Regionalnymi – mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
Nowe pociągi
Koleje Dolnośląskie planują też duże zakupy nowych pociągów. Do 2022 roku spółka zamierza kupić w sumie 28 nowych składów (20 elektrycznych i 8 spalinowych). Pierwsze 6 powinno wjechać na tory w przyszłym roku.
- Alternatywą dla komunikacji samochodowej mogą być tylko nowoczesne i punktualne pociągi, dlatego będziemy inwestować w nowy tabor – mówi Jerzy Michalak. Nowe składy to wygodniejsza podróż, częstsze połączenia i często nowe miejsca pracy.
Rewitalizacja linii kolejowych
Marszałek zapowiedział, że siatka połączeń na kierunkach aglomeracyjnych Legnica, Wołów, Oborniki Śląskie, Trzebnica, Strzelin będzie się zagęszczać.
W planach jest też uruchomienie nowych linii. Do końca 2017 roku ma być gotowe studium wykonalności dla rewitalizacji linii 292 Jelcz Miłoszyce-Wrocław Sołtysowice. Pracuje nad tym spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Toczą się też rozmowy w kwestii uruchomienia połączenia z Wrocławia do Świdnicy, przez Kobierzyce i Sobótkę. Urząd Marszałkowski chce przejąć linię od PKP PLK i wznowić połączenia. W tej chwili trwają rozmowy.