Podróż plejady artystów współczesnych. Konrad Jarodzki

Podróż plejady artystów współczesnych. Konrad Jarodzki

Muzeum Współczesne Wrocław zaprasza na studyjny pokaz filmu Łukasza Śródki „W absolutnej ciszy” oraz spotkanie z artystą Konradem Jarodzkim i reżyserem w ramach "Podróży plejady artystów współczesnych".

Program:

  • Powitanie przez Dyrektora Muzeum i prezentacja prac – Joanna Kwaśna (poziom I), godz. 17:45
  • projekcja filmu dokumentalnego Łukasza Śródki „W absolutnej ciszy” (poziom I)
  • rozmowa w gronie miłośników sztuki

Konrad Jarodzki – architekt, artysta malarz i rysownik

Urodził się 31 grudnia 1927 r. w Zaklikowie. Ukończył studia architektoniczne na Politechnice Wrocławskiej oraz studia malarskie w PWSSP we Wrocławiu (obecnie ASP) pod kierunkiem Eugeniusza Gepperta. Członek Grupy Wrocławskiej. W latach 1993–1999 był rektorem wrocławskiej ASP. Wykształcił wielu wychowanków, dziś uznanych artystów o zróżnicowanych osobowościach. Garnęli się do niego „wszyscy niepokorni”, a on dawał im niebywałą swobodę, jak sam twierdził: „Zależało mi nie na nauce techniki, rzemiosła, ale wpojeniu konsekwencji działania, rozbudzeniu świadomości wyborów”. Jest też autorem ciekawych projektów wrocławskich osiedli mieszkaniowych, m.in. punktowców przy ul. Piłsudskiego i ul. Sudeckiej, przypominających projekty Le Corbusiera, eleganckich i wygodnych, które zdobyły nagrodę Mister Wrocławia.

Film: „W absolutnej ciszy” (czas projekcji 65’)
Scenariusz i reżyseria: Łukasz Śródka
Studio Filmowe CAMERA NERA, Wrocław 2017

Łukasz Śródka zrealizował pełnometrażowy dokument o prof. Konradzie Jarodzkim, znanym wrocławskim malarzu, nestorze trzech pokoleń wrocławskich artystów. Film jest próbą oddania wizji artystycznej malarza i opowieścią o jego życiu. „To poetycka wizja artystycznej drogi malarza spleciona z opowieściami wrocławskich twórców, m.in. wywodzących się z jego pracowni i krytyków sztuki. Reżyser podgląda bohatera, również podczas wernisażu wystawy Zniekształcona przejrzystość w Nowym Jorku. W pracach Jarodzkiego abstrakcja miesza się z ekspresją, a w filmie Śródki melancholia łączy się z szacunkiem dla dorobku mistrza”. (za: Marcin Radomski, 17. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty)

Przygotowanie i realizacja: Wiesława Wilczyńska-Koper
Współpraca: CAMERA NERA

Komentarze