FILTRUJ
W czasach pandemii i zdalnego nauczania wiemy już, że internet i zagrożenia w nim występujące to temat, z którym będziemy się mierzyć coraz częściej. Messenger, SnapChat, Instagram czy TikTok to najczęściej używane aplikacje, bycie sławnym Youtuberem to wymarzony zawód, a smartphony na pewno są częściej brane do ręki niż książki.
Coraz częściej niestety zauważalny jest dystans pomiędzy tzw. cyfrowym tubylcem (dzieckiem, nastolatkiem) a cyfrowym imigrantem (dorosłym). Marc Prensky, amerykański pisarz i działacz w sektorze edukacji, jest autorem tego podziału: na cyfrowych tubylców i cyfrowych imigrantów. Cyfrowy tubylec to przedstawiciel generacji urodzonej w wieku internetu, niepamiętający czasów, gdy go nie było. Jest to więc cała populacja dzisiejszych uczniów, którzy przez większość swojego życia są otoczeni komputerami czy telefonami. Całkiem inaczej rzecz ma się z dorosłymi: ich rodzicami, wychowawcami i nauczycielami, którzy reprezentują tzw. cyfrowych imigrantów.
Oznacza to, że zaadaptowali się oni (lub próbują się zaadaptować) do nowych warunków, nowego języka i nowych realiów, które wkroczyły wraz z pojawieniem się Internetu i postępem technologicznym. Zapraszamy do udziału w spotkaniu dorosłych mieszkańców Wrocławia i aglomeracji a szczególnie rodziców, nauczycieli i osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą. Czy to właśnie dlatego czasem trudno jest nam się porozumieć? Dlaczego cyfrowy tubylec “ucieka” w internet? Jak rozmawiać o emocjach, które wiążą się z życiem online? kiedy? 19 października, godz. 17:00, wtorek gdzie? Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego, pl. Dominikański 6, s. 210 na II piętrze.
Spotkania prowadzi: Magdalena Duszyńska – psycholożka i trenerka, absolwentka Uniwersytetu SWPS. Ukończyła Szkołę Trenerów Biznesu „Moderator”.
Prowadzi szkolenia dla uczniów i nauczycieli na tematy związane z nowymi technologiami. Jej misja to wspieranie najmłodszych w zakresie mowy nienawiści i zagrożeń w sieci. W ramach WCRS prowadzi Cyberporadnię, która zajmuje się wsparciem m.in. osób doświadczonych cyberprzemocą. Ukończyła Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży we Wrocławskim Instytucie Psychologicznym.
Spotkania prowadzone są w formie panelu dyskusyjnego z elementami wykładu interaktywnego, warsztatowo. Mają one na celu wspólne stworzenie bazy wiedzy oraz zbioru dobrych praktyk dla pracowników oświaty (rodziców, nauczycieli, wychowawców, pedagogów) w zakresie tematu zapobiegania cyberprzemocy i użytkowania nowych technologii przez dzieci oraz młodzież.
Zapisy na wszystkie spotkania prosimy kierować na adres: [email protected] CYBERPORADNIA: Porady udzielane są w każdą środę od godziny 16:00 do 18:00 pod numerem telefonu:
+48 538 579 519. Korzystanie z cyberporadni jest bezpłatne.