Dostarczane na budowę szyny tramwajowe są fabrycznie proste. By odpowiednio je wyprofilować, torowcy muszą zająć fragment utwardzonego terenu.
– Na sąsiedniej ulicy Norblina jest za mało miejsca, nie zmieścilibyśmy się. Dlatego na około dwa tygodnie musimy skorzystać z parkingu położonego między pętlą a sklepem spożywczym – informuje Daniel Nowak ze ZSIZ.
Parking przy pętli Biskupin, fot. Maciej Wołodko
Planowany termin zakończenia remontu torów na Biskupin to 1 maja 2021 r. Wszystko wskazuje na to, że opóźniony przez zimowe warunki i – wcześniej - zmianę projektu remont, zmierza do swojego finału. Od kilku dni na trasie układane są podkłady tramwajowe. Prace na odcinku torów w rejonie ulicy Kosiby rozpoczął także wykonawca Alei Wielkiej Wyspy.
Podkłady tramwajowe - wlot w ul. Mielczarskiego, fot. Maciej Wołodko
Przebudowa torowiska na Biskupin obejmuje 3,5 kilometra torów. Wartość inwestycji to 20 mln złotych.