FameLab 2018: Weź udział w konkursie dla popularyzatorów nauki

Masz trzy minuty, aby w ciekawy sposób opowiedzieć, czym się zajmujesz w swojej pracy naukowej. Film z nagraniem własnej prezentacji prześlij organizatorom konkursu FameLab do 28 stycznia.


W Polsce konkurs dla młodych popularyzatorów nauki organizowany jest po raz ósmy pod egidą Centrum Nauki Kopernik oraz British Council (ta ostatnia instytucja patronuje edycjom FameLab w kilkudziesięciu krajach na całym świecie).

Do udziału w FameLab zachęcani są młodzi naukowcy: studenci najwyższych roczników kierunków ścisłych, doktoranci, pracownicy naukowi lub techniczni instytucji prowadzącej badania oraz osoby pracujące nad wprowadzeniem rozwiązań naukowych w innych instytucjach.

Aby wziąć udział w eliminacjach, należy przesłać na adres organizatorów trzyminutowy film z wystąpieniem na temat prowadzonych przez siebie badań. Film nie powinien być montowany, nie może zawierać efektów specjalnych, tzn. fragmentów prezentacji, animacji. Na podstawie tych nagrań wytypowani zostaną półfinaliści. W ostatnich edycjach FameLab rejestrowano około 100 zgłoszeń.

Ale drugi etap rywalizacji ma już inną formułę. Uczestnicy prezentują się na scenie przez jury. Nie mogą używać sprzętu, np. komputera, rzutnika. Mają trzy minuty, aby z pasją opowiedzieć o swojej specjalności i prowadzonych przez siebie badaniach. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 28 stycznia 2018.

Osoby, które zakwalifikują się do finału krajowego, wezmą udział w szkoleniu z zakresu komunikacji naukowej, autoprezentacji oraz wystąpień publicznych. Na zwycięzców czekają także nagrody pieniężne (za zajęcie I miejsce – 13 tys. zł), natomiast laureat polskiej edycji pojedzie na konkurs międzynarodowy, który co roku odbywa się w Cheltenham w Wielkiej Brytanii.

Wrocławianka wygrała polską edycję FameLab

W 2018 r. w światowym finale Polskę reprezentowała wrocławianka Ruth Dudek-Wicher, doktorantka na Wydziale Farmaceutycznym z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Jury doceniło jej umiejętność prostego i przystępnego przedstawienia wiedzy, bardzo dobrze dobrane i wykorzystane rekwizyty, swobodę wypowiedzi, taktowne poczucie humoru oraz dystans do siebie.

30 Kreatywnych Wrocławia: Ruth Dudek-Wicher

– To fantastyczne doświadczenie sprawiło mi ogromną radość, mimo że to rodzaj aktywności odległy od tego, czym zajmuję się na co dzień – opowiadała Ruth Dudek-Wicher.

Szczegółowe informacje o konkursie FameLab na stronie: www.famelab.org.pl

FL/w

Zgłoś uwagę