Przejechaliśmy nową drogą rowerową z Wrocławia do Bielan

Nowa trasa rowerowa, dzięki której dojedziemy z Wrocławia do Bielan Wrocławskich, jest już prawie gotowa. Choć w kilku miejscach nadal trwają prace budowlane, można skorzystać z większości odcinków dla rowerów.


Nowa droga rowerowa będzie prowadziła przez aleję Karkonoską, począwszy od przystanku tramwajowego i pętli Krzyki, przez park Kleciński, aż do ronda przy ul. Francuskiej na Bielanach Wrocławskich.

Na odcinku 3,5 km powstanie ścieżka rowerowa, zreorganizowany zostanie przystanek przy ul. Krzyckiej, przejechaliśmy również przez  kładkę pieszo-rowerowa w parku nad Ślęzą. To ważny element inwestycji, poprawi to komunikację nie tylko rowerową, ale również pieszą w tym miejscu.

To ważne połączenie dzięki, któremu można szybko i bezpiecznie  dotrzeć do centrum Wrocławia z Bielan czy Kleciny. Trasa będzie połączona z wybudowanym już odcinkiem dla rowerzystów, który znajduje się przy hipermarkecie Auchan. Dalej można przejechać nową siecią tras, którą stworzyła gmina Kobierzyce, pod autostradą do Bielan Wrocławskich i Kobierzyc.

Na nowej trasie już pojawiło się wielu rowerzystów. To pokazuje, że takie inwestycje są bardzo ważnym elementem infrastruktury miasta i powinno się tworzyć więcej ułatwiających transport rowerowy rozwiązań.  

Podsumowując przejazd rowerem po oddanych już odcinkach, można znaleźć, wiele dobrych rozwiązań. Dodatkowo trasa jest na tyle szeroka, że bez problemu zmieszczą się na niej cykliści jadący z dwóch różnych stron. Przejazdy rowerowe są widoczne i dość często możemy zmienić stronę, po której się poruszamy. W wielu miejscach droga jest oddalona od ulicy. Dla mnie dużą zaletą było, że większość trasy pokonałam bez konieczności poruszania się po jezdni.  

Trasa rowerowa w liczbach

  • Jednokierunkowe drogi rowerowe 2 m / 139 m
  • Dwukierunkowe drogi rowerowe 2 m / 892 m
  • Dwukierunkowe drogi rowerowe 2,5 m / 1214 m
  • Dwukierunkowe drogi rowerowe 3 m / 2063 m
  • Przejazdy dwukierunkowe 2 m / 78 m
  • Przejazdy dwukierunkowe 2,5 m / 144 m
  • Przejazdy dwukierunkowe 3 m / 88 m
  • Ciągi pieszo-rowerowe - szerokość istniejącego chodnika 491 m.

Inwestycja jest współfinansowana z programów unijnych.



Zgłoś uwagę