Nr projektu. 473

Budowa dodatkowego pasa ruchu dedykowanego do skrętu w prawo w ciągu ul. Skarbowców przy skrzyżowaniu z ul. Racławicką oraz fragmentu drogi pieszo-rowerowej wdłuż nasypu kolejowego. [WBO. 2018]

Głosów: 625

Kategoria: drogowe

Budżet zweryfikowany: 750 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Próg budżetowy: do 750 000 zł

  • Projekt rejonowy (Grabiszyn-Grabiszynek, Krzyki-Partynice, Oporów, Klecina)

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji - ostateczny:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie. Kwota potrzebna na realizację zadania to 750 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie opracowywania dokumentacji projektowej.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie. Kwota potrzebna na realizację zadania to 750 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie opracowywania dokumentacji projektowej.

Uzasadnienie

Otwarcie mostu na Ślęzy w ciągu ulicy Racławickiej i Alei Piastów oraz związana z tym zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Racławicka-Skarbowców są powodem powstawania, szczególnie w okresie szczytu porannego, zatorów na tej drugiej.
Samochody i autobusy komunikacji miejskiej stoją w korku zaczynającym się już od ul. Sowiej.
W okolicy powstają wciąż nowe osiedla i obiekty biurowe, jednak infrastruktura drogowa nie zmienia się od lat. Obecnie tylko trzy ulice wyprowadzają ruch drogowy z tej okolicy (dwie z nich są wykorzystywane przez komunikację zbiorową).
Projekt zakłada wybudowanie dodatkowego pasa ruchu drogowego dedykowanego do skrętu w prawo, w ulicę Racławicką.
Usprawni to dojazd do ronda na ul. Gajowickiej. Ten kierunek zdecydowanie dominuje wśród pojazdów jadących ul. Skarbowców.
Obecnie skręt w prawo ze Skarbowców w Racławicką jest także możliwy (na sygnale S-2) w czasie zielonego światła kierunkowego do skrętu z ulicy Racławickiej w lewo - w Skarbowców. Jednak często jest on zablokowany przez pojazd oczekujący na zielone światło do jazdy w lewo.
Projekt zakłada również budowę ciągu pieszo-rowerowego z nawierzchnią asfaltową w miejscu drogi szutrowej i połączenie jej z istniejącym chodnikiem.
Beneficjentami projektu będą mieszkańcy osiedli położonych wzdłuż ul. Skarbowców, ale także tych położonych dalej na południe, np. Kleciny i Partynic, którzy korzystają z ul. Skarbowców.
Jeśli chodzi o uczestników ruchu drogowego, to zyskają wszyscy. Przede wszystkim:
- komunikacja miejska (autobusy) - skrócenie czasu przejazdu do ul. Gajowickiej, ułatwienie skrętu w prawo w ul. Racławicką, ale także ułatwienie skrętu na łuku ul. Skarbowców.
- rowerzyści-nie będą zmuszeni korzystać z ciasnej jezdni lub błotnistej drogi.
- piesi-zyskają utwardzony chodnik.

Elementy projektu

Budowa ścieżki rowerowej
Budowa nowego chodnika
Budowa dodatkowego pasa ruchu na jezdni
Budowa oświetlenia i infrastruktury chodnika i ścieżki rowerowej

Lokalizacja

Rejon WBO: Nr 10: Grabiszyn-Grabiszynek, Krzyki-Partynice, Oporów, Klecina

Lokalizacja szczegółowa: Skrzyżowanie ulic Racławickiej i Skarbowców. Obszar w stronę nasypu kolejowego, obecnie błotnista ścieżka i rozdeptany trawnik.

Osiedle: Krzyki-Partynice

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

625

Liczba głosów : internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 622
Papier 3

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 338
Mężczyźni 287

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.