Nr projektu. 459

„Bezpieczny Pieszy” - aktywne przejścia dla pieszych we Wrocławiu, czyli zdrowie i bezpieczeństwo na pierwszym miejscu! [WBO. 2018]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zgłoszony: 1 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski
  • Lider projektu:

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji - ostateczny:

Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ projekty dotyczące organizacji ruchu można zgłaszać do urzędu niezależnie od WBO.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ projekty dotyczące organizacji ruchu można zgłaszać do urzędu niezależnie od WBO.

Uzasadnienie

Zdrowie i bezpieczeństwo są najważniejsze! Lecz osoby poruszające się pieszo po Wrocławiu codziennie ponoszą ryzyko przechodząc przez ulice. Wciąż jest zbyt wiele niebezpiecznych, a przede wszystkim źle oświetlonych przejść dla pieszych.

Projekt ma na celu realizację aktywnych przejść dla pieszych na najniebezpieczniejszych przejściach na terenie całego Wrocławia. Aktywne przejście dla pieszych ostrzega kierowców o zbliżających się do pasów pieszych. System składa się z czujników ruchu, aktywnych elementów odblaskowych, znaków z lampami ostrzegawczymi i specjalnej antypoślizgowej nawierzchni, co poprawia bezpieczeństwo i zwiększa widoczność.

Aktywne punktowe elementy odblaskowe i lampy ostrzegawcze LED aktywują się tylko w momencie, gdy na przejściu pojawia się przechodzień. Rozwiązanie to z powodzeniem jest wdrażane w innych miastach, gdzie sukcesy pilotażowych przejść zdecydowały o rozbudowywaniu systemu Koszt instalacji uzależniony jest od uwarunkowań konkretnej lokalizacji, ale średnio wynosi ok. 60 tys. zł.

Proponowane lokalizacje:
1. Ul. Bystrzycka skrzyżowanie z ul. Idzikowskiego
2. Ul. Popowicka skrzyżowanie z Białowieska
3. Ul. Sołtysowicka skrzyżowanie z ul. Koszarową.
4. Ul. Kasprowicza skrzyżowanie z pl. Piłsudskiego
5. Ul. Boya-Żeleńskiego skrzyżowanie z ul. Berenta przy SP 83.
6. Ul. Ślężna skrzyżowanie z ul. Kuronia
7. Ul. Ślężna 2 na wysokości szkoły.
8. Ul. Szczytnicka skrzyżowanie ul. Polaka
9. Ul. Obornicka na wysokości nr 121/129
10. Ul. Średzka skrzyżowanie z ul. Wolską
11. Ul. Kamieńskiego skrzyżowanie z ul. Poświęcką
12. Ul. Bolesława Chrobrego skrzyżowanie z ul. Paulińską
13. Ul. Piłsudskiego skrzyżowanie z ul. Lelewela
14. Ul. Mickiewicza skrzyżowanie z ul. 8 maja
15. Ul. Olszewskiego skrzyżowanie z ul. Spółdzielczą

Elementy projektu

Czujniki ruchu
Aktywne elementy odblaskowe
Znaki z lampami ostrzegawczymi
Antypoślizgowa nawierzchnia

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: Nie wszystkie zmieściły się na mapie powyżej (ograniczenie systemu do 10. lokalizacji), a jest 15: 1. Ul. Bystrzycka/Idzikowskiego 2. Ul. Popowicka/Białowieska 3. Ul. Sołtysowicka/Koszarową. 4. Ul. Kasprowicza/Piłsudskiego 5. Ul. Boya-Żeleńskiego/Berenta przy SP 83. 6. Ul. Ślężna/Kuronia 7. Ul. Ślężna 2 na wysokości szkoły. 8. Ul. Szczytnicka/Polaka 9. Ul. Obornicka na wysokości nr 121/129 10. Ul. Średzka/Wolska 11. Ul. Kamieńskiego/Poświęcka 12. Ul. Bolesława Chrobrego/ul. Paulińska 13. Ul. Piłsudskiego/Lelewela 14. Ul. Mickiewicza/8 maja 15. Ul. Olszewskiego/Spółdzielcza

Osiedle: Wrocław