Nr projektu. 212

PROJEKT WYCOFANY NA WNIOSEK LIDERA Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu ulic Żernicka - Płaska/Szczecińska poprzez dodanie dwóch bezkolizyjnych prawoskrętów [WBO. 2018]

Kategoria: drogowe

Budżet zgłoszony: 750 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Próg budżetowy: do 750 000 zł

  • Projekt rejonowy (Muchobór Wielki, Żerniki, Jerzmanowo-Jarnołtów-Strachowice-Osiniec)
  • Lider projektu: Aldona Zając

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji - ostateczny:

PROJEKT WYCOFANY NA WNIOSEK LIDERA Projekt został zweryfikowany pozytywnie, ale w tym miejscu możliwa jest tylko budowa sygnalizacji świetlnej skoordynowanej z przejazdem kolejowym.
Kwota potrzebna na realizację zadania to 750 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie opracowywania dokumentacji projektowej.
Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 72, 212 i 606.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie, ale w tym miejscu możliwa jest tylko budowa sygnalizacji świetlnej skoordynowanej z przejazdem kolejowym. Kwota potrzebna na realizację zadania to 750 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie opracowywania dokumentacji projektowej.
Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 72, 199, 212 i 606.

Uzasadnienie

Zaprojektowanie i przebudowanie obecnego skrzyżowania ulic Żernickiej, Płaskiej i Szczecińskiej z uwzględnieniem bezkolizyjnego prawoskrętu z ulicy Płaskiej w ulicę Żernicką oraz ulicy Szczecińskiej w ulicę Żernicką znacząco usprawni i poprawi bezpieczeństwo w codziennych ruchu drogowym.

Potrzebę przebudowy skrzyżowania ulic podkreślamy ze względu na wzrastający z roku na rok ruch samochodów ulicą Żernicką, który spowodowany jest zwiększeniem liczby mieszkańców w tej części Wrocławia oraz z otwarciem stadionu miejskiego. Istniejące w pobliżu osiedla zakłady produkcyjno – przemysłowe (ulica Szczecińska, Jerzmanoska) generują dodatkowy ruch samochodów ciężkich. Kolejnym czynnikiem wpływającym na natężenie ruchy jest otwarta AOW i dwa zjazdy (Lotnisko, Stadion) w osiedle znajdujące się w pobliżu newralgicznego skrzyżowania,

Aktualna organizacja ruchu na skrzyżowaniu prowadzi codziennie do niebezpiecznych zdarzeń drogowych zarówno przy wjeździe, z podporządkowanych dróg, jak i opuszczaniu skrzyżowania.

Prawoskręt umożliwi łatwiejsze włączenie się do ruchu pojazdów próbujących wyjechać z osiedla Żerniki (min, Szkoła, Przedszkole, Supermakety, Przychodnia), jak również pojazdów, które chcą wjechać na osiedle.

Wprowadzenie bezkolizyjnych prawoskrętów w miejsce istniejącego, niebezpiecznego skrzyżowania, poprawi bezpieczeństwo mieszkańców osiedla Żerniki, jak również pozostałych mieszkańców Wrocławia oraz okolic.

Elementy projektu

Projekt przebudowy skrzyżowania
Nawierzchnia jezdni
Oznakowanie

Lokalizacja

Rejon WBO: Nr 13: Muchobór Wielki, Żerniki, Jerzmanowo-Jarnołtów-Strachowice-Osiniec

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Żerniki

Kontakt z liderem projektu