Nr projektu. 79

Likwidacja bus pasów oraz przestanków wiedeńskich na ulicy Traugutta , oraz ulicy Hubskiej [WBO. 2017]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 400 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski
  • Próg budżetowy: do 1 000 000 zł

Uzasadnienie

Projekt polegałby na usunięciu przestanku wiedeńskiego i usuniecie buspasa z ulicy Hubskiej , i umożliwienie transportu publicznego na obu pasach w jednym kierunku. Oraz likwidacja buspasa na ulicy Traugutta . Obie jezdnie mają kluczową role w komunikacji miasta Wrocławia
ulica Hubską jest podstawowym kierunkiem dojazdowym z dzielnic południowych do centrum Miasta , oraz jest fragmentem trasy wylotowej na Strzelin i Autostradę A4. Pozwoli to rozładować korki na tych osiedlach , co wiąże się ze zmniejszeniem smogu we Wrocławiu , krótszego dojazdu do pracy i do domu i w efekcie zmniejszenia kosztów tych dojazdów. Skorzystają wszyscy mieszkańcy miasta . Po nad to dzielnice południowe obecnie najszybciej się rozwijają, jeśli chodzi o budownictwo mieszkaniowe i ruch na tej trasie będzie wzrastać.
Usunięcie buspasa na ulicy Traugutta to kluczowa sprawa dla mieszkańców tych ulic oraz okolic , tworzące się korki powodują smog, zanieczyszczenia powietrza ( okolica to stare kamienice gdzie ogrzewanie to piece węglowe) oraz zwiększają wielokrotnie koszty dojazdów z osiedla Książę Małe i Brochowa. A przede wszystkim mieszkańców okolicznych gmin, którzy tą trasa dojeżdżają do pracy do miasta .Jest to trasa wylotowa z Wrocławia na Opole, Oławę i Brzeg. Innej drogi nie ma . Tworzenie buspasa na drodze wyjazdowej i wjazdowej do miasta generuje olbrzymie korki w okolicach Placu Grunwaldzkiego, Placu Dominikańskiego trasy WZ. Udrożnienie tej trasy spowoduje mniejsze korki w Całej Aglomeracji Wrocławia , co za tym zmniejszenie smogu który zatruwa powietrze , obniżenie kosztów transportu ( mniejsze spalanie paliw) szybszy dojazd. Na tym projekcie skorzystają mieszkańcy Miasta oraz okolicznych Gmin z których dojeżdżają do pracy i do szkół i na Uczelnie

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie.
Ulica Hubska w tym roku będzie modernizowana na odcinku od Dyrekcyjnej do Glinianej z wprowadzeniem torowiska tramwajowego. Torowisko będzie wydzielone na całej długości ulicy Hubskiej. Obecnie ruch na modernizowanym odcinku ulicy Hubskiej jest prowadzony jednym pasem i tak pozostanie po modernizacji.
Ulica Traugutta:
Po wydzieleniu torowiska wprowadzono szereg zmian w sygnalizacji świetlnej oraz organizacji ruchu, które poprawiły przepustowość i płynność ruchu
- wydłużenie na ulicy Traugutta cyklu świetlnego ze 110 na 120 s
- Na pl. Wróblewskiego wprowadzenie dłuższego o 10 s światła zielonego od ul. Traugutta
- Na skrzyżowaniu Traugutta - Kościuszki wprowadzenie o 10 s dłuższego światła zielonego od strony ul. Traugutta
- Na skrzyżowaniu Traugutta – Krasińskiego wprowadzenie dłuższego o 5 s światła zielonego od strony ulicy Traugutta
- Na skrzyżowaniu Traugutta - pl. Zgody zmiana układu faz – priorytet dla tramwaju, dłuższe o 20 s światło zielone na ulicy Traugutta.
Korzyści wynikające z wydzielenia torowiska:
- uprzywilejowanie przejazdu tramwajów ( 2 linie)
- skrócenie przejazdu tramwajów
- stworzenie warunków do budowy przystanków Wiedeńskich, obecnie przystanki na jezdni ( bardzo niewygodne i niebezpieczne zwłaszcza dla ludzi starszych)
- stworzenie bezpiecznej komunikacji rowerowej
- wyeliminowanie jazdy z nadmierna prędkością.
Po tych działaniach analizy porównawcze czasu przejazdu komunikacji zbiorowej przez ulice Traugutta wykazują skrócenie czasu przejazdu , natomiast dla pojazdów indywidualnych przy porównywalnym obciążeniu ruchem nie zanotowano wydłużenia czasu przejazdu.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Przedmieście Oławskie, Huby, Tarnogaj