Nr projektu. 657

Wolne narożniki - pozwól przejść, parkuj w porządku na Kleczkowie, Karłowicach i Różance. Projekt mały. [WBO. 2017]

Głosów: 21

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zweryfikowany: 250 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Próg budżetowy: do 250 000 zł

  • Projekt rejonowy (Karłowice-Różanka, Kleczków)
  • Próg budżetowy: do 250 000 zł

Uzasadnienie

Zastawione autami narożniki są zmorą wrocławskich osiedli o zabudowie wielorodzinnej. Skutecznie

uniemożliwiają przejście osobom starszym, niepełnosprawnym, z wózkami, bagażami itd. Czasem

samochody zastawiają przejście tak szczelnie, że nawet osoba sprawna nie jest w stanie przedostać się na

drugą stronę jezdni. Tak zaparkowane auta zwiększają zagrożenie i niszczą nawierzchnię chodników.

W projekcie proponuje się kompleksową metodę ochrony narożników i wymuszania parkowania zgodnego
z przepisami. Wykorzystuje się w tym celu typowe urządzenia drogowe, stosowane także we Wrocławiu:
półwyspy (brukowane lub z tworzywa sztucznego), słupki blokujące oraz separatory punktowe. Wykonane
w ten sposób zabezpieczenie nie zlikwiduje ani jednego legalnego miejsca postojowego!
Wskazywanie konkretnych wlotów skrzyżowań do realizacji proponuje się w procedurze analogicznej do
obniżania krawężników: poprzez przesyłanie zgłoszeń do UMW. Projekt dotyczy wyłącznie skrzyżowań dróg
publicznych objętych strefą tempo 30 na osiedlach: Kleczków, Karłowice i Różanka. Zgodnie z zasadami, w
takich strefach nie wyznacza się przejść dla pieszych, co zwiększa gotowość kierowców do parkowania w
obrębie skrzyżowań.
Korzyści z realizacji projektu:

- poprawa dostępności przestrzeni publicznej, zwłaszcza dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej

(przeciwdziałanie wykluczeniu)

- poprawa widoczności (zwłaszcza dzieci) bezpośrednio przed wejściem na jezdnię

- uspokojenie ruchu poprzez zawężenie zbyt szerokich jezdni do parametrów zgodnych z przepisami (3,5 m

dla ulic jednokierunkowych i 5 m dla dwukierunkowych)

- zabezpieczenie chodników przez niszczeniem (półwyspy na wlotach stanowią osłonę zmniejszającą

gotowość kierowców do zbyt głębokiego wjeżdżania na chodnik)

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie. Kwota potrzebna na realizację zadania to 250 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z liderem na etapie opracowywania dokumentacji technicznej. Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 407, 657, 713. Do liderów należy decyzja czy na etapie poprawek będą chcieli je ze sobą połączyć.

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie. Kwota potrzebna na realizację zadania to 250 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z liderem na etapie opracowywania dokumentacji technicznej. Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 407, 657, 713.

Lokalizacja

Rejon WBO: Nr 2: Karłowice-Różanka, Kleczków

Lokalizacja szczegółowa: Kleczków i Różanka

Osiedle: Kleczków

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

21

Liczba głosów : internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 21
Papier 0

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 8
Mężczyźni 13

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.