Nr projektu. 371

Bezpieczniej na skrzyżowaniu al. Sobieskiego i ul. Wilanowskiej [WBO. 2017]

Głosów: 922

Kategoria: drogowe

Budżet zweryfikowany: 1 000 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski
  • Próg budżetowy: do 1 000 000 zł

Uzasadnienie

Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa przy zjeździe z al. Sobieskiego na Zakrzów. Dochodzi w tym miejscu do licznych wypadków (także śmiertelnych), których główną przyczyną jest najechanie samochodu jadącego od Mirkowa na pojazd skręcający w lewo w ul. Wilanowską. Do powstawania groźnych sytuacji przyczynia się nadmierna prędkość pojazdów i długi czas oczekiwania na skręt w kierunku Zakrzowa w godzinach popołudniowych.
Dodatkowo nagminnie łamany jest zakaz skrętu w lewo z ul. Wilanowskiej w kierunku granicy miasta. Często manewr ten jest wykonywany przez tiry, co powoduje zablokowanie jezdni w stronę centrum przez naczepę.
Nie bez znaczenia jest też wymuszanie pierwszeństwa przez pojazdy wyjeżdżające z parkingów przy ul. Wilanowskiej. Spowodowane jest to mało intuicyjnym oznakowaniem i nieczytelną geometrią tej części skrzyżowania.
Ponieważ jest to najbardziej uczęszczany wjazd na nasze osiedle i przejeżdża przez nie autobus linii 150, obecny stan bezpieczeństwa w tym miejscu jest dla mieszkańców Zakrzowa nie do przyjęcia.
W zakres projektu wchodzą:
- sporządzenie projektu organizacji ruchu, który ułatwi skręt w lewo z al. Sobieskiego w ul. Wilanowską, zwiększy przepustowość lewoskrętu, obniży prędkość pojazdów poruszających się w kierunku centrum miasta oraz uniemożliwi wyjazd z ul. Wilanowskiej w kierunku Mirkowa
- roboty budowlane (wprowadzenie nowych elementów organizacji ruchu i urządzeń BRD oraz ewentualna korekta geometrii skrzyżowania)
- ewentualny montaż urządzeń do kontroli prędkości
Nie podajemy konkretnych rozwiązań (budowa sygnalizacji świetlnej, montaż linii wibracyjnych na jezdni, montaż fotoradaru itp.), ponieważ uważamy, że skuteczność zastosowanych środków gwarantuje jedynie analiza problemu przeprowadzona na etapie sporządzania projektu.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

"Projekt został zweryfikowany pozytywnie, ale dla zapewnienia bezpieczeństwa właściwe będzie wybudowanie sygnalizacji świetlnej. Dodatkowo planowane jest uruchomienie punktu preselekcyjnego ważenia pojazdów, która będzie odczytywać i wyświetlać prędkość pojazdów, co powinno obniżyć prędkość przejazdowa pojazdów na al. Sobieskiego. Kwota potrzebna na realizację została oszacowana na 1 mln zł, dlatego projekt powinien trafić do puli ogólnomiejskiej. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.
Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 371, 566. Do liderów należy decyzja czy na etapie poprawek będą chcieli je ze sobą połączyć.
"

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie, ale dla zapewnienia bezpieczeństwa właściwe będzie wybudowanie sygnalizacji świetlnej. Dodatkowo planowane jest uruchomienie punktu preselekcyjnego ważenia pojazdów, która będzie odczytywać i wyświetlać prędkość pojazdów, co powinno obniżyć prędkość przejazdowa pojazdów na al. Sobieskiego. Kwota potrzebna na realizację została oszacowana na 1 mln zł, dlatego projekt trafił do puli ogólnomiejskiej. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.
Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 371, 566.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Psie Pole-Zawidawie

Załączniki

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

922

Liczba głosów : internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 775
Papier 147

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 528
Mężczyźni 394

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.