Nr projektu. 146

Przebudowa pominiętych fragmentów drogi dla rowerów oraz chodnika przy ulicy Strzegomskiej [WBO. 2017]

Głosów: 95

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zweryfikowany: 450 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Próg budżetowy: do 750 000 zł

  • Projekt rejonowy (Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn., Gądów-Popowice Płd., Szczepin)
  • Próg budżetowy: do 750 000 zł

Uzasadnienie

W minionym roku inwestor budujący biura Business Garden przy ulicy Legnickiej dokonał przebudowy fragmentów jezdni, chodników oraz drogi dla rowerów na ulicy Strzegomskiej. Niestety na wysokości ul. Strzegomskiej 49 pozostał niezmodernizowany fragment ciągu pieszo-rowerowego. Nawierzchnia tego CPR jest w bardzo złym stanie. Do tego poruszanie się nim utrudniają zaparkowanie w tym miejscu nieprawidłowo samochody pracowników okolicznych biurowców. Przebudowa tego fragmentu w znaczący sposób podniosła by komfort poruszania się ulicą Strzegomską zarówno pieszym jak i rowerzystom których w tym miejscu nie brakuje. Patrząc na druga strony zakończonej przez inwestora Business Garden przebudowy, na wysokości Cermagu droga dla rowerów po protu się urywa powodując konieczność ponownego włączenia się do ruchu. Stwarza to moim zdaniem spore zagrożenie dla rowerzystów. Dobudowanie około 200 metrów drogi dla rowerów lub pasa rowerowego w znaczący sposób podniosło by nie tylko komfort poruszania się rowerem ale również zwiększyło by bezpieczeństwo rowerzystów.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie. Kwota potrzebna na jego realizację została oszacowana na 450 tys. zł. Po stronie północnej należy wyznaczyć fragment pasa rowerowego pomiędzy budynkiem Green Towers a skrzyżowaniem z ul. Stacyjną, zweryfikować i w razie konieczności skorygować położenie linii segregacyjnych na jezdni ul. Strzegomskiej; dodatkowo wykonać fragment wydzielonej drogi rowerowej łączący istniejące odcinki drogi rowerowej pomiędzy wiaduktem kolejowym a ul. Jaworską. Po stronie południowej wykonać wydzieloną drogę rowerową łączącą istniejącą drogę pomiędzy zjazdem na teren Cermagu a zjazdem do Green Towers. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej. Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 119, 146. Do liderów należy decyzja czy na etapie poprawek będą chcieli je ze soba połączyć.

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie, kwota potrzebna na jego realizację została oszacowana na 450 tys. zł. Po stronie północnej należy wyznaczyć fragment pasa rowerowego pomiędzy budynkiem Green Towers a skrzyżowaniem z ul. Stacyjną, zweryfikować i w razie konieczności skorygować położenie linii segregacyjnych na jezdni ul. Strzegomskiej; dodatkowo wykonać fragment wydzielonej drogi rowerowej łączący istniejące odcinki drogi rowerowej pomiędzy wiaduktem kolejowym a ul. Jaworską. Po stronie południowej wykonać wydzieloną drogę rowerową łączącą istniejącą drogę pomiędzy zjazdem na teren Cermagu a zjazdem do Green Towers. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej. Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 119, 146.

Lokalizacja

Rejon WBO: Nr 12: Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn., Gądów-Popowice Płd., Szczepin

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Szczepin

Załączniki

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

95

Liczba głosów : internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 93
Papier 2

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 56
Mężczyźni 39

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.