Nr projektu. 101

Ekspresowo na Psie Pole- autobus mknie a nie stoi w korku. Wydzielenie buspasa na odcinku ul.Kromera do rynku Psiego Pola. [WBO. 2017]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 250 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski
  • Próg budżetowy: do 1 000 000 zł

Uzasadnienie

Wydzielanie buspasów to jeden z celów Wrocławskiej Polityki Mobilności. Szybsza i punktualna komunikacja zbiorowa stanowi rzeczywistą alternatywę dla indywidualnego transportu samochodowego. Bezpośrednim efektem powinno być zwiększenie punktualności komunikacji zbiorowej. Projekt odpowiada na potrzeby pasażerów i będzie sprzyjać promocji autobusu wśród mieszkańców. To, że w obecnie autobus stoi w korku, powoduje zwiększenie czasu podróży i odpływanie pasażerów do komunikacji indywidualnej.Budowa tramwaju może nastąpić wg deklaracji miasta dopiero po 2022
Wydzielenie polepszy też sytuację służb pogotowia ratunkowego i straży pożarnej które zyskają stale wolną od korków drogę. Usprawnienie działania służb poprawi stan bezpieczeństwa wrocławian. Wydzielanie osobnych korytarzy jest spójne z przyjętym niedawno Planem Zrównoważonego Transportu. Na stronie 15 zakłada się zwiększenie prędkości handlowej pojazdów transportu zbiorowego Strona 21: Plan transportowy zakłada promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszej infrastruktury sieciowej. Strona 31:Priorytet systemowy dla transportu zbiorowego. Wydzielone pasy i torowiska. Uprzywilejowanie w ruchu. Ponadto wydzielenia i uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej jest zbieżne z działaniami miasta na rzecz uzyskania nagrody Zielonej Stolicy Europy- walki o czyste powietrze. Wydzielenie buspasa wpisywałoby się idealnie w tę strategię i zwiększyło szanse Wrocławia w staraniach o uzyskanie tej prestiżowej nagrody. Osobne korytarze są również zgodne zapisami strategii Wrocław 2030. Na pytanie, jaką politykę transportową powinno przyjąć miasto, najwięcej osób (prawie 68 %) było za wspieraniem transportu zbiorowego, kosztem indywidualnego.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie. Wydzielenie pasa dedykowanego autobusom bez poszerzenia ulicy, spowoduje korek. Nie przyspieszy to komunikacji miejskiej. Autobus nie będzie w stanie dojechać do miejsca wjazdu na buspas.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Psie Pole-Zawidawie, Kowale, Karłowice-Różanka