Ada to sztuczna inteligencja dla rynku nieruchomości. Stale uczy się i wie o nim coraz więcej. Wrocławianie rozpoczęli działalność od gromadzenia ofert mieszkań na wynajem oraz łączenia ich właścicieli z potencjalnymi zainteresowanymi. Obecnie startup nadal prowadzi taką bazę ogłoszeń, przy czym została ona znacznie rozbudowana. Ada zbiera oferty mieszkań i domów na wynajem, a także na sprzedaż. Dodatkowo znajdziemy w jej zasobach zarówno nieruchomości z rynku pierwotnego i wtórnego – póki co w 14 miastach w Polsce.
- Z naszych ofert nieruchomości skorzystało prawie 500 tysięcy osób – mówi Kamil Nicieja, CEO wrocławskiego startupu. – Ogłoszenia sprawiają, że jesteśmy blisko użytkowników, a przede wszystkim stanowią dla sztucznej inteligencji swoistą bazę wiedzy. W oparciu o zebrane informacje jesteśmy w stanie budować produkty użyteczne dla nowego grona klientów – tłumaczy Nicieja.
Dzięki zebranym danym na temat różnych nieruchomości, wrocławianie są w stanie tworzyć m.in. analizy cen mieszkań na wynajem i sprzedaż. Takie narzędzia mogą być użyteczne zarówno dla deweloperów jak i agencji nieruchomości. Choć nie tylko.
Współpraca z ARAW
Jednym z ostatnich wdrożeń wrocławskiego startupu jest to dla Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej (ARAW). ARAW stworzył przeznaczoną dla obcokrajowców platformę live-in-wroclaw.com, która ma im pomóc w odnalezieniu się we Wrocławiu. Na specjalnej mapie ekspaci mogą zobaczyć, jak kształtują się ceny wynajmu mieszkania w różnych częściach miasta
– Zdajemy sobie sprawę, że jedną z podstawowych potrzeb specjalistów przyjeżdżających zza granicy do Wrocławia jest szybkie znalezienie mieszkania. Uważamy, że technologia Ady zaimplementowana na naszej platformie może być do tego bardzo pomocna – mówi Aleksandra Kłonowska-Drozd z ARAW-u, która ze strony agencji koordynuje projekt. – Jednocześnie cieszymy się, że możemy skorzystać z rozwiązania wrocławskiego startupu, który prężnie się rozwija.
Kamil Nicieja zaznacza, że Ada w ramach wdrożenia dla ARAW udostępniła swoje API (ang. application programming interface, interfejs programowania aplikacji), czyli tak naprawdę autorską technologię, którą można „wpiąć” w istniejące serwisy. – Podobnie jest, kiedy ktoś chce wstawić na swoją stronę mapę lub skorzystać z geolokalizacji. Nie musi wówczas wymyślać kartografii od zera — po prostu używa Google Maps – tłumaczy Kamil Niecieja. – Takie możliwości kierują Adę w stronę startupów stricte technologicznych. I otwierają przed nami zupełnie nowe możliwości – podkreśla Nicieja.
Trwają rozmowy z dużymi graczami rynku nieruchomości
Inne wdrożenie startup wykonał dla dewelopera Nickel Development z Poznania. W tym wypadku technologia wrocławian pozwala ocenić, na jakie zyski możemy liczyć, jeśli zdecydujemy się wynająć mieszkanie kupione na inwestycji ST_ART Piątkowo.
- Po premierze obu rozwiązań rozmawiamy o implementacji z ponad 20 dużymi graczami na rynku nieruchomości w Polsce. Jednym z naszych najbliższych celów jest także rozpoczęcie ekspansji zagranicznej – podkreśla Nicieja.