Debiut był znakomity. Na otwarciu akcje Ten Square Games, producenta i wydawcy gier mobilnych i przeglądarkowych, podrożały o 13,5 procent. Pod koniec notowań wyniki okazały się jeszcze lepsze, a wzrost sięgnął aż 35 procent.
Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games mówił podczas otwarcia: - Ten dzień jest o tyle ważny, że w ręce inwestorów i akcjonariuszy oddajemy naszą spółkę, spółkę, którą budowaliśmy w ostatnich siedmiu latach codziennie, a zaczynaliśmy od zera. Robimy to z nadzieją, ale też z pewną tremą. Możemy obiecać, że nasze podejście do firmy się nie zmieni - podkreślał Pernal.
Dlaczego firma zdecydowała się zadebiutować na GPW?
– Wejście na giełdę to dla nas m.in. możliwość uzyskania rynkowej wyceny Ten Square Games. Wiele przykładów, również z sektora gier, udowadnia, że warszawska giełda to miejsce, gdzie dobre, rosnące spółki, są w stanie skutecznie budować wartość dla swoich akcjonariuszy. Dodatkowo, w naszej branży kluczowym czynnikiem determinującym sukces jest jakość oraz stabilność zespołu. Upublicznienie daje nam możliwość jeszcze silniejszego związania ze spółką kluczowych pracowników, którzy są lub mogą zostać jej akcjonariuszami – tłumaczył Maciej Popowicz, prezes Ten Square Games.
Ten Square Game z Wrocławia
Wrocławska spółka Ten Square Games została założona w 2011 r. przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu freetoplay.
źródło: Ten Square Games
Ten Square Games to producent i wydawca m.in. „Fishing Clash”, „Let’s Fish” („Na ryby”), „Wild Hunt”, czy „Let’s Farm”. Od 2015 r. studio produkuje głównie gry na urządzenia mobilne, dystrybuowane w modelu F2P. W sumie firma ma na koncie ponad 160 gier, a łączna liczba ich pobrań na całym świecie przekroczyła 210 mln. Spółka zatrudnia obecnie ok. 120 osób.
– Nasze największe sukcesy to produkcje takie, jak Let’s Fish oraz Fishing Clash. Pierwszy tytuł to najpopularniejsza gra wędkarska na świecie, a jesienny debiut drugiej gry był dużym sukcesem i spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem graczy. Został również wyróżniony przez zespół redakcyjny App Store, co świadczy o wysokiej jakości oraz znaczącym potencjale komercyjnym tego tytułu – dodawał Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games.
Tuż przed debiutem spółka pochwaliła się, że przychody z Fishing Clash tylko w kwietniu wyniosły 4,7 mln zł. To o 31 procent więcej niż w marcu i ponad dwa razy więcej niż w lutym.
współpraca Michał Karbowiak