wroclaw.pl strona główna Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorczy Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 17:30

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Przedsiębiorczy Wrocław
  3. Nauka
  4. Edukacja Przedsiębiorczości
  5. Nasze projekty
  6. Mów skutecznie
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne

Jak mówić, by być zrozumianym? Jak przekonać rozmówców do swoich racji? Jak nie dać się zbić z pantałyku?

Reklama

Ponad 270 uczniów wrocławskich szkół średnich uczyło się tej trudnej sztuki w ramach projektu „Efektywna prezentacja”, realizowanego w ramach Programu Edukacja przedsiębiorczości przez ekspertów Fundacji Garaż. Podczas warsztatów młodzi adepci na rasowych mówców poznali techniki autoprezentacji, zasady argumentacji, konstrukcji wypowiedzi oraz całego wystąpienia. Nauczyli się wysupływać z gąszczu myśli te elementy, które wyróżnią ich pomysł wśród innych, a także zwięźle i entuzjastycznie przekazywać je słuchaczom. Ważne było również pokonanie tremy i oswojenie się z publicznością, która miała prawo zadawać pytania.

12 najlepszych prezentacji (po jednej z każdej klasy biorącej udział w projekcie) zostało zaprezentowanych podczas uroczystej gali w auli Zespołu Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych we Wrocławiu. Poziom wystąpień był bardzo wysoki i czasami można było zapomnieć, że na scenie nie stoi doświadczony przedsiębiorca czy polityk, ale uczeń szkoły średniej.

Elevator pitch

Projekt inspirowany był elevator pitch, czyli tzw. „przemowami w windzie”. Chodzi tu o to, by w krótkim czasie dokonać prezentacji osoby, firmy, projektu, pomysłu, usługi lub produktu. I to w sposób skuteczny, a więc interesujący dla potencjalnego inwestora. Prezentacja taka musi być zatem nie tylko zwięzła, ale i przekonująca.

Umiejętność efektywnej prezentacji uczniowie wykorzystają już wkrótce – na maturze. Zaraz potem będą się starać o pracę i przekonywać pracodawcę, że są jego najlepszą inwestycją, lub wybiorą się na studia, gdzie będą prezentować wyniki realizowanych przez siebie projektów. Część z nich założy własny biznes i ich chlebem powszednim stanie się kontakt z klientem i przekonywanie go do sprzedawanych produktów. W każdym z tych miejsc efektywna prezentacja leży u podstaw sukcesu. Dla jednych to sztuka, dla innych rzemiosło, które warto poznać i przećwiczyć.

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl