CUX.io to narzędzie analityczne, które powstało po to, żeby pokazać najszerszy kontekst zachowań użytkowników korzystających ze stron czy aplikacji w internecie.
– Narzędzie to, w kontrze do innych rozwiązań analitycznych, pokazuje całe wizyty użytkowników, a nie tylko pojedyncze sesje. Dzięki takiemu podejściu klienci CUXa są w stanie bardzo precyzyjnie wyrysować ścieżki użytkowników i z ich zachowań wyczytać, jakie rozwiązania najlepiej wpłyną na zadowolenie z użytkowania strony – mówi Kamil Walkowiak, CTO, odpowiedzialny za R&D produktu.
Z rozwiązań wrocławskiego startupu korzystają największe e-commerce w Polsce, jak np. T-Mobile. Współpracują z nimi również agencje marketingowe z całego świata, które dzięki ich narzędziu są w stanie przygotowywać i monitorować kampanie dla swoich klientów dosłownie w czasie rzeczywistym.
Rynek analityki webowej – nie działają według schematów
Przedstawiciele startupu dodają, że nawet największe marki, które na co dzień wykorzystują analitycznie BIG DATA, potrzebują zrozumieć, kto tak naprawdę siedzi po drugiej stronie ekranu. Patrząc jedynie na statystyki i metryki, nie da się zrozumieć logiki zachowań, które za nimi stoją.
– Z kolei prawdziwych doświadczeń nie zbadamy podczas testów użyteczności, bo korzystanie z internetu jest tak powszechne, a zachowania instynktowne. Użytkownicy bowiem nie działają według sztywno określonych schematów, zawsze znajdują własny, najwygodniejszy dla nich, sposób. Zrozumienie tego jest kluczowe dla budowania istotnej przewagi rynkowej – dodaje Kamil Walkowiak
Szymon Janiak, Managing Director w Czysta3.vc. zauważa, że CUX.io pracuje nad rozwiązaniem, z którego skorzystać będzie mógł, każdy liczący się gracz w sektorze produktów cyfrowych. – Rynek cały czas rośnie, a brakuje jakościowo dobrych rozwiązań analitycznych. Dostrzegliśmy potencjał międzynarodowy projektu, czego żywym dowodem są działania z klientami w kilkudziesięciu krajach — podkreśla.
1000 projektów, 200 firm, 44 krajów
Dotychczas w aplikacji CUX.io zarejestrowano ponad 1000 projektów, a klienci to 200 firm w 44 krajach. Firma działa głównie we Wrocławiu i w Berlinie. Cux.io zdobył 3. miejsce podczas Women Startup Competition 2017 Berlin, a ostatnio został wybrany jako jeden z 50 wyróżnionych startupów przez TechCrunch i był promowany jako Top Pick podczas TC Disrupt Berlin 2019. CEO cux.io prowadzi warsztaty Data-driven Design, w ramach których szkoliła już m.in. pracowników PayU, Adobe, Santander czy ING.