To dobry przykład, że jak się chce, to wszystko jest możliwe. Wrocławianka Katarzyna Gonda, absolwentka administracji na Uniwersytecie Wrocławskim i psychologii reklamy na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie – do tej pory wraz z mężem prowadziła usługi pralnicze. Teraz pracuje nad pierwszą w Polsce aplikacją, dzięki której rodzice szybko znajdą dla dzieci zajęcia dodatkowe w swojej okolicy, a jadąc do innego miasta bez kłopotu wybiorą atrakcje dla swojej rodziny.
– Pomysł zrodził się z samej potrzeby rodzica. Po urodzeniu córeczki Igi, jeszcze mamy dwóch synków Nikodema i Oliviera poczułam, że chciałabym zająć się zawodowo czymś co jest związane z dziećmi – mówi Katarzyna Gonda.
Przyznaje, że zawsze z mężem mieli problem w szybkim i prostym znalezieniu czegoś interesującego dla swoich dzieci. – Brak czasu i cierpliwości w szukaniu wydarzeń, no i nie było tego jednego miejsca, gdzie można w prosty sposób poszukać czegoś ciekawego. Doszłam do wniosku, że warto stworzyć takie miejsce i tak powstała Hopsa.
Aplikacja Hopsa łączy rodziców i organizatorów zajęć dodatkowych, wydarzeń, event’ów, warsztatów dla dzieci oraz ciekawych miejsc na spędzenie rodzinnego czasu. Wyszukując oferty będzie można podać m.in. wiek dziecka, lokalizację: koło domu, na osiedlu, czy w mieście, oraz czy szukamy oferty płatnej, czy bezpłatnej, a do tego preferowane godziny zajęć. Aplikacja będzie o zasięgu ogólnopolskim.
– Wyjeżdżając do innego miasta, nie wiem co jest tam interesującego. Wchodząc na Hopsa na pewno znajdę fajne wydarzenie – dodaje.
Na czas epidemii oferta online
Hopsa obejmuje wszelkiego rodzaju wydarzenia dla dzieci i całej rodziny, począwszy od placów zabaw w danym mieście po zajęcia płatne jednorazowe np. plastyczne, teatralne, taneczne, jak i szkolne oraz festyny czy muzea.
– Obecnie w okresie epidemii koronawirusa, bardziej niż kiedykolwiek, rodziny szukają nowych sposobów rozrywki, edukacji i inspirowania swoich dzieci. Jednak wielu z nas również musi pogodzić je z pracą i opieką, dlatego znalezienie czasu na przygotowanie nowych sposobów zabawy i nauki może być trudne. Wobec tego, na ten czas, wprowadziliśmy transmisje na żywo z zajęć dla dzieci i zajęcia online – wylicza Katarzyna.
Zespół i pieniądze na biznes
Zespół pracujący nad aplikacją stworzyła sama, m.in. korzystała z pomocy grafika i programisty, no i co podkreśla, od samego początku, mogła liczyć na wsparcie męża.
– Decydując się na stworzenie Hopsy miałam przeznaczony pewien budżet na budowanie aplikacji, ale wiedziałam, że to nawet nie 1/8 tego ile będę musiała jeszcze zainwestować. Nie zastanawiałam się skąd wezmę pieniądze, wiedziałam tylko, że mam działać – zaznacza.
Inwestor pojawił się przypadkiem. Poznał pomysł i uwierzył w jego powodzenie. Teraz są partnerami w biznesie.
– Już po naszym drugim spotkaniu wiedziałem, że idea Hopsy doskonale wpasowuje się w oczekiwania nas jako rodziców, a Kasia jest osobą, z którą chcę współpracować. Jak na brak doświadczenia w tego tupu projektach, doskonale wiedziała jak ten produkt ma końcowo wyglądać – podkreśla Jacek Szkólski – laureat rankingu organizowanego przez portal www.wroclaw.pl „30 Kreatywnych Wrocławia 2018”. W 2017 roku wg magazynu „Brief” uznany został za jednego z 50 najbardziej kreatywnych przedsiębiorców w Polsce. W tym roku sprzedał największą spółkę optyczną w Polsce i chce uczyć studentów i pomagać tym, którzy w biznesie dopiero startują.
Testy aplikacji
Aktualnie Hopsa jest w trakcie testów i prowadzone są rozmowy z klientami strategicznymi. Rodzice z nowej aplikacji będą mogli skorzystać na przełomie czerwca i lipca br.