Nowe elektryczne autobusy zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. Na ulicach Udevalli pojawią się latem przyszłego roku. Autobusy zostaną sprzedane w formie kompletnego rozwiązania „pod klucz”, a Volvo zadba o serwis i konserwację zarówno pojazdów, jak i ich akumulatorów. Autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą po mieście Uddevalla już od 2014 roku.
Zużycie energii i gniazda USB
Zamówione elektryczne autobusy posiadają akumulatory o pojemności 200 kWh, które będą ładowane w zajezdni za pomocą kabli CCS. Pojazdy są też wyposażone w umieszczone na dachu pantografy, służące do szybkiego ładowania w przyszłości na zaplanowanych trasach. Zużycie energii przez elektryczny autobus Volvo jest o około 80 procent niższe niż w przypadku autobusu z silnikiem wysokoprężnym. Elementem wyposażenia autobusów będą m.in. gniazda USB, co umożliwi pasażerom ładowanie telefonów komórkowych i innych urządzeń podczas jazdy.
Z Wrocławia na cały świat
Volvo sprzedało do tej pory autobusy całkowicie elektryczne w Szwecji, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Holandii, Norwegii i Polsce. W czerwcu firma otrzymała zamówienie na 30 autobusów elektrycznych od firmy GS Buss i Urzędu Transportu Publicznego Västtrafik w Göteborgu, które było jak dotąd największym zamówieniem na autobusy elektryczne w Szwecji.
Poza pojazdami elektrycznymi Volvo 7900 Electric, Volvo Buses posiada w swojej ofercie zelektryfikowanych pojazdów również autobusy hybrydowe i elektryczne hybrydy („plug-in hybrids”). Pojazdy te są w całości projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku w fabryce Volvo we Wrocławiu. Do tej pory firma sprzedała łącznie ponad 4000 elektrycznych autobusów Volvo na całym świecie.
We Wrocławiu jest największa fabryka autobusów Volvo
Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.
W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a w ostatnich miesiącach największą jak dotąd flotę 35 autobusów odebrał PKM Sosnowiec. W grudniu 2017 hybrydowe autobusy Volvo zostały zamówione przez MZK Jelenia Góra, a na początku 2018 roku oferta na hybrydy Volvo została wybrana przez Kraków, Białystok i Krosno.
Ponadto, Volvo wygrało przetarg na dostawę 16 zelektryfikowanych autobusów miejskich do Inowrocławia: ośmiu całkowicie elektrycznych i ośmiu elektryczno-hybrydowych (typu plug-in).