To jeden z najpopularniejszych sposobów na finansowanie innowacyjnych projektów. Dzięki internetowej zbiórce można pozyskać od kilkuset do nawet kilku milionów złotych na dowolne przedsięwzięcie – charytatywne, kulturalne, społeczne i biznesowe. Wszystko zależy od tego, czy uda Ci się chwycić za serca internautów.
Wystarczy dobrze przedstawić swój cel, ustalić kwotę potrzebną do uruchomienia przedsięwzięcia i zareklamować się w sieci. Pomysł na biznes zaprezentowany na portalu crowdfundingowym może dofinansować dowolna osoba, wpłacając od 1zł wzwyż. To pierwszy test Twojego biznesu – pozwala sprawdzić zainteresowanie nim ogromnej społeczności użytkowników internetu.
Jak działa crowdfunding?
Crowdfunding ma charakter dwustronny. W zamian za przekazane środki, będziesz musiał zaoferować inwestorom swoje produkty, usługi lub udziały w swoim przedsięwzięciu.
Finansowanie społecznościowe może mieć charakter:
- nieudziałowy (oparty na przedsprzedaży dóbr i usług lub darowiznach);
- udziałowy (sprzedaż akcji, udziałów i innych papierów wartościowych);
- pożyczki społecznościowej (udzielanie pożyczki przez więcej niż jednego pożyczkodawcę jednocześnie);
- hybrydowy (wykorzystuje różne formy finansowania jednocześnie, np. oferuje produkty w przedsprzedaży i możliwość jednoczesnego nabycia udziałów).
Ten rodzaj finansowania znajdziesz na: